Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

21 C°

Rajsko mjesto za kampere dubljeg džepa

20.08.2010. 22:00
Rajsko mjesto za kampere dubljeg džepa


Prije nekoliko godina, stigla je u kamp grupa bogataša, zaljubljenika u kampiranje. Najjeftinija kamp kućica vrijedila je tadašnjih 500 tisuća maraka, prisjeća se Bobić dodajući da današnji kampovi nisu mjesta gdje bi se moglo povoljno ljetovati jer se nude vrlo ugodni uvjeti ljetovanja
Dok će neki turisti kao idealno mjesto za svoj godišnji odmor provesti u ugodnom apartmanu ili hotelskoj sobi, ima i onih koji će radije odabrati ljetovanje u prirodi, podno borova u svom “stambenom prostoru”, odnosno kamp-kućici.
Jedan od najboljih i višestruko nagrađivanih kampova u Hrvatskoj svakako je onaj u sklopu TN Zaton. Kamp ima 1.300 parcela veličine od 90 do 100 četvornih metara s priključcima za vodu i elektičnu struju te odvodom. Također, na usluzi je turistima i 200 slobodnih kamp mjesta s priključkom za električnu struju. Na istom mjestu nalazi se šest suvremeno opremljenih sanitarnih blokova s perilicom i sušilicom, a od toga su dva kompletno renovirana. Također, sanitarni čvorovi prilagođeni su osobama s invaliditetom. U sjeni borove šume gosti mogu odabrati kvalitetan smještaj u klimatiziranim mobilnim kućama kojih ima ukupno 220.
Kamperske nacije
O radu ovog kampa, kao i o sezoni koja je u punom jeku, razgovarali smo s Marinkom Marinovićem, voditeljem komercijale i Igorom Bobićem, voditeljem prodaje.
– Sezona u kampu traje od 1. svibnja do 30. rujna. Na dolazak turista uvelike uvjetuje raspored blagdana. Prvi ozbiljni dolazak gostiju vezan je za blagdan Duhova kada počinju dolaziti gosti iz Bavarske i Baden-Wunterberg.
Što su blagdani bliže lipnju, to ranije dolaze gosti, navodi Marinović.
U strukturi gostiju, njemački turisti čine 40 posto ukupnih noćenja u kampu, a na blagdan Duhova zastupljeni su čak 80 posto. Drugi po redu su Nizozemci s 24 posto, potom Danci 14 posto, Austrijanci i Talijani sa 6 posto te Francuzi s 3 posto.
– Turisti koji dolaze nama su uglavnom iz sjeverne i zapadne Europe. Tu osobito prednjače Nizozemci i Danci koji su poznati kao kamping nacija. Nizozemska, inače, je znana kao zemlja s dužim kišovitim razdobljima stoga je razumljivo da je tamošnje stanovništvo željno sunca i vedrog vremena koje pronalaze u ovom kampu, navodi Bobić .
Maksimalna popunjenost kampa je u razdoblju od 10. srpnja do 20. kolovoza. Među gostima koji ljetuju u kampu u velikom broju su stari gosti koji godinama ljetuju u Zatonu.
– Zašto se gosti iznova nama vraćaju, smatram da se odgovor krije u činjenici da su prepoznali kvalitetu ovog kampa. Za cijenu koju plaćaju smještaj dobiju odgovarajuću kvalitetu, i to je ono što je najvažnije, navodi Bobić.
Dok je nekoć davno smatrano da u kampovima ljetuju gosti slabije platežne moći, gdje će se četveročlana obitelj šćućuriti podno šatora i provesti u skučenom prostoru ljetovanje, današnje kamp-kućice pružaju maksimalan komfor ravan luksuznim apartmanima.
– Kamp se, sudeći po gostima koji dolaze, u posljednjih 20-ak godina promijenio. Prije su u kamp dolazile obitelji koje bi podigle šator i to bi bio njihov dom. Gabariti današnjih kamp kućica su se drastično promijenili. Naime, kamp-kućice su klimatizirane, s kuhinjom, sanitarnim čvorom te imaju satelitsku antenu. Šatora još uvijek ima, ali to su danas mjesta gdje se djeca igraju u neposrednoj blizini kamp-kućice. Prosječnu kamp kućicu ne može vući slabiji automobil, dakle gost mora imati dobro prijevozno sredstvo koje, opet, košta. Također, registracija kamp-kućica je vrlo skupa, kazuje Bobić.
Ulaganje u kamp
U kampu se danas mogu naći i autodomovi veličine autobusa koji u svojoj unutrašnjosti imaju mjesta za još jedan manji automobil koji se na zemlju spušta pomoću rampe. Mnogi kamperi sa sobom dovoze motocikle i bicikle.
– Prije nekoliko godina, stigla je u kamp grupa bogataša zaljubljenika u kampiranje. Najjeftinija kamp kućica vrijedila je tadašnjih 500 tisuća maraka, prisjeća se Bobić dodajući da današnji kampovi nisu mjesta gdje bi se moglo povoljno ljetovati jer se nude vrlo i ugodni uvjeti ljetovanja.
– Kamp je filozofija življenja. To su ljudi koji žele biti u neposrednom kontaktu s prirodom, pod stablom, a ujedno su naviknuli na sve vremenske uvjete. No, ako se zareda nekoliko kišovitih dana, tada gost odlazi. Putem interneta gosti imaju uvid u sinoptičke karte i ako u nedjelju planiraju odlazak, a u četvrtak je počela padati kiša koja neće prestati do kraja vikenda, naravno da će taj gost poći što prije iz kampa, kazuje Bobić dodajući da su nedavno u kamp stigli gosti koji su planirali ljetovati u Istri, ali zbog loših vremenskih uvjeta odlučili su se spustiti do Zadra gdje je bilo lijepo i sunčano vrijeme.
Svake godine ulaže se u kamp, mada, kako ističe Marinović, to nisu kapitalne investicije.
– Gost mora vidjeti da se svake godine nešto radi u kampu. Uređuju se zelene površine i staze, sanitarni čvorovi i ostalo. Ako gost vidi da je iz godine u godinu u kampu sve isto, i ništa se ne ulaže, tada to nije dobro i može se postići kontra efekt, kazuje Marinović.
Trenutačno u kampu ljetuje 5.023 gosta što je, u odnosu na prošlu godinu 250 gostiju manje.
– Imali smo slučajeva da je bilo rezervacija koje su otkazane jer su ljudi ostali bez posla. Neki čekaju last minute ponudu. Radi se o gostima koji nisu vezani za neko određeno odredište već čekaju pogodnu priliku, kazuje Bobić.
Kamp u Zatonu idealno je mjesto za obitelji s djecom starom do 16 godina. Tome osobito pogoduju dodatni sadržaji kao što su bazeni, plitko more, šljunčana i pješčana plaža, a osobito su djeci privlačne igraonice.
– U cilju imamo i druge tržišne segmente, ali obitelji su nam najvažnije, zaključuje Bobić.