Idejom butik-destinacije i povezivanjem s Ravnim kotarima do cjelogodišnjeg turizma

Slika korisnika mkvanja
Direktor zadarskog TZ-a zadovoljan sezonom
U razdoblju od 1. do 19. kolovoza broj noćenja se povećao za 5% u odnosu na prošlu godinu, dok se od 1. siječnja do 19. kolovoza broj dolazaka povećao za 9%, a broj noćenja za čak 7%, naglašava Paleka dodajući kako što se tiče apartmanizacije, podržava rekategorizaciju koja će svakako profilirati ponudu u kvalitativnom smjeru
Arif SITNICA
Grad Zadar i mjesta koja mu administrativno pripadaju od 1. do 19. kolovoza zabilježila su 86.656 dolazaka

Nastavno na nedavnu izjavu ministra turizma Garija Cappellija kako je Hrvatska dosegnula svoj maksimum, te kako ide kampanja za posezonu, razgovarali smo s Marijom Palekom, direktorom Turističke zajednice grada Zadra.
Bez zadrške, Paleka ističe kako možemo biti zadovoljni s ovogodišnjom turističkom sezonom koja još uvijek traje, a o tome svjedoči statistika.
- U razdoblju od 1. do 19. kolovoza broj noćenja se povećao za 5% u odnosu na prošlu godinu, dok se od 1. siječnja do 19. kolovoza broj dolazaka povećao za 9%, a broj noćenja za čak 7%, naglašava Paleka dodajući kako što se tiče apartmanizacije, podržava rekategorizaciju koja će svakako profilirati ponudu u kvalitativnom smjeru, a što će zasigurno prepoznati turisti.
Potrebno je, naglašava Paleka, uvesti inovacije i sezonu održavati kroz 365 dana u godini. Da je to moguće, Paleka rješenje vidi u ideji butik-destinacije, koju je moguće realizirati kroz izgradnju hotela do 50 soba, ali i kroz obnovu već postojećih, koji su za sada izvan funkcije. Nadalje, povezivanje kulturnih sadržaja, moderne umjetnosti te razvoj festivala za mlađu populaciju, vidi kao temelj ove inovativne turističke ponude.
Budućnost turizma u razdoblju glavne sezone, ali posebno predsezone i posezone, prema riječima Peleke, moguća je i kroz povezivanje Ravnih kotara i Turističke zajednice Zadarske županije.
- Zahvaljujući dobroj prometnoj infrastrukturi koju imamo, povezivanje suradnje Ravnih kotara s gradom je apsolutni potencijal koji je kroz promoviranje autohtonih jela i gastronomije općenito glavni generator za održavanje cjelogodišnjeg turizma na našem području, zaključuje Paleka dodajući još kako vezano za pritužbe na to da se gradom šire neugodni mirisi i smeće, može samo istaknuti da to nije u domeni Turističke zajednice, no slaže se kako je za jedan turistički grad vrlo bitna reputacija čistog i urednog grada. (Nikolina MOJIĆ)

Zabilježen rast, eVisitor ne laže

Prema podacima sustava eVisitor za grad Zadar i mjesta koja mu administrativno pripadaju od 1. do 19. kolovoza 2019. godine ukupno je 86.656 dolazaka i 391.710 noćenja.
Usporedno s istim razdobljem lani bilježi se porast turističkog prometa od +5% u dolascima i +5% u noćenjima, odnosno 4.301 dolazak više i 19.328 noćenja više.
Najviše noćenja ostvaruju turisti iz Njemačke sa 16% od ukupnog broja gostiju, zatim slijede domaći gosti sa 12% i gosti iz Italije sa 10%. Turisti iz Austrije bilježe 8%, Poljaci 7% te Slovenci i Francuzi 6% udjela u ukupno ostvarenim noćenjima.
Domaći gosti su u ovom razdoblju ostvarili 46.202 noćenja, što je udio u noćenjima od 12%, dok su strani turisti ostvarili 345.508 noćenja, što čini 88% ukupnog turističkog prometa.
Prema organizaciji dolaska, 82% gostiju dolazi individualno, dok 18% dolazi agencijski.
Podaci za cijelu godinu od 1. siječnja do 19. kolovoza 2019. godine pokazuju kako je od početka godine zaključno s danom 19.08.2019., Zadar posjetilo ukupno 423.397 gostiju koji su ostvarili 1.483.662 noćenja, što je povećanje od +9% u dolascima i +7% u noćenjima usporedno s istim razdobljem lani (nisu uračunati podaci nautičkog prometa), odnosno 36.445 dolazaka više i 99.851 noćenje više u odnosu na prošlu godinu.
Prosječno trajanje boravka turista je četiri dana. U individualnom aranžmanu došlo je 66%, dok je 34% odabralo agencijski organizirani dolazak.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno