Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Ne samo da nikoga nismo otpustili, već smo i povećali svoj tržišni udio u županiji

Autor: Krešimir Bukvić

20.09.2009. 22:00
Ne samo da nikoga nismo otpustili, već smo i povećali svoj tržišni udio u županiji

Foto: Adam VIDAS



Prodaja golfa u odnosu na 2008. godinu porasla je za 2 posto, a dobri poslovni rezultati se očekuju i od VW pola. U prilog tome činjenica da je cijeli kontigent od 250 vozila na razini Hrvatske unaprijed rasprodan, a VW polo je u brojnim stručnim časopisima proglašen ubojicom konkurencije. Cijena kreće već od 79.000 kuna s 1,2 motorom te je jeftiniji od svog prethodnika.
Na razini Hrvatske prodaja u prvih osam mjeseci ove godine svih marki automobila pala je za čak 48,8 posto, a rabljenih čak za rekordnih 80 posto. Istovremeno, u području VW lakih gospodarskih vozila u Zadarskoj županiji od 159 novoregistriranih vozila A. K. Zadar bilježi udjel od 22,01 posto, što je u odnosu na prošlu godinu porast od 12,2 posto
Unatoč svjetskoj recesiji, krizi na tržištu koja se najviše odrazila na prodaju automobila, kako novih tako i rabljenih, u Autokući Zadar, zastupniku za Zadarsku, Šibensko-kninsku i Ličko-senjsku županiju audi, VW i VW gospodarskih vozila te WELT auta, posebnog programa rabljenih vozila ne samo da nisu nikoga otpustili, već su uspjeli i povećati svoj tržišni udjel u određenim segmentima. Dejan Pupovac, direktor prodaje Autokuće Zadar naglašava kako je ove godine njegova tvrtka tržišni lider u području VW lakih gospodarskih vozila u Zadarskoj županiji u kojoj je od 159 novoregistriranih vozila u prvih osam mjeseci ove godine njihov udjel iznosio 22, 01 posto, što je u odnosu na prošlu godinu porast os 12, 2 posto.
– Riječ je o VW caddyju, T5 transpoteru i VW crafteru koji svi redom u svom segmentu čine sam vrh ponude u odnosu na konkurenciju, ističe Pupovac.
U razgovoru za Zadarski list ovaj mladi i perspektivni direktor objašnjava strategiju poslovne politike tvrtke u kojoj radi, načine na koje su uspjeli u vremenima kada je na razini Hrvatske prodaja u prvih osam mjeseci ove godine svih marki automobila pala za čak 48, 8 posto, uspjeli zadržati radna mjesta svih 37 zaposlenih te povećati svoj tržišni udjel. Uspjeh svake autokuće, naime, mjeri se brojem novoregistriranih vozila u tekućoj godini marki koje zastupaju na području koje pokrivaju pa su stoga poslovni rezultati Autokuće Zadar svakako primjer ostalima. U segmentu prodaje rabljenih vozila na nacionalnoj razini prosječan pad iznosio je rekordnih 80 posto pa je prodaja polovnih automobila gotovo krahirala, no u zadarskom zastupniku za audi, VW, VW gospodarska vozila zabilježili su količinski pad od svega 9 posto u odnosu na godinu prije.
– Najveći udio portfelja rabljenih vozila ima VW, gdje se najviše traže rabljeni polo i golf te nakon njih audi a3 i a4. Riječ je o proizvodima koji se u javnosti predstavljaju kao izuzetno kvalitetni i pouzdani komercijalni proizvodi. Poznato je da spomenuti automobili najmanje gube na svojoj vrijednosti kako stare u odnosu na konkurenciju, što svakako pozitivno utječe na daljni razvoj prodaje. Dakako, sva naša rabljena vozila prolaze detaljni pregled prilikom otkupa u akciji “Staro za novo” te se kao takva dalje prodaju putem leasinga, kredita ili gotovine uz još jednu mogućnost prodaje “Staro za staro”, dodaje Pupovac.
Uspjeh svake tvrtke ovisi i o raznoraznim akcijama, a kako doznajemo od Pupovca, u Autokući Zadar u tjeku je velika akcija “100 caddyja” koja se odnosi na rasprodaju lagera po izuzetno povoljnim uvjetima. Primjera radi, novi caddy furgon koji redovno košta 98.000 kuna u ovoj se akciji može dobiti za samo 73.000.
– Kako se radi o najprodavanijem i najkvalitetnijem proizvodu u svom segmentu smatramo akciju izuzetno dobrom prilikom za sve poduzetnike koji znaju vrijednost caddyja u svom poslu, mišljenja je Pupovac.
U Autokući Zadar bilježe i porast učešća na županijskom tržištu za skoro 2 posto kada je u pitanju VW, a razlog tome dolazak je u prodaju najvažnijeg automobila u tvrtki – golfa šestice. Unatoč recesiji i teškim financijskim prilikama prodaja golfa u odnosu na 2008. godinu porasla je za 2 posto, a u autokući smatraju da će se prodaja i narednih nekoliko mjeseci održati, jer ipak je riječ o automobilu koji sam za sebe predstavlja klasu – golf klasu.
– Isto tako imamo velika očekivanja i od našeg posljednjeg aduta – VW pola koji je krenuo u prodaju prije dva tjedna. Zanimljivo je istaknuti da je cijeli kontigent od 250 vozila na razini Hrvatske unaprijed rasprodan. VW polo je u brojnim stručnim časopisima proglašen ubojicom konkurencije te kao takav već sada zadaje “glavobolje” svojim direktnim konkurentima. Stoga bih iskoristio ovu priliku da i ovim putem pozovem sve zainterisirane čitatelje Zadrskog lista da dođu na test vožnju i isprobaju novi polo, poziva Pupovac.
Zanimljivo je spomenuti da novi polo kreće već od 79.000 kuna s 1,2 motorom te je jeftiniji od svog predhodnika, što je bez bilo kakve zadrške kvalitetan temelj za budućnost njegove prodaje.
U premium segmentu prodaje vozila kao što su to luksuze marke poput mercedesa i BMW-a u Autokući Zadar od 1996. godine zastupaju audija.
– Iako se radi o luksuznom brandu u prvih osam mjeseci ove godine u Zadarskoj županiji prodali smo 51 audi, a koliki je to uspjeh dovoljno govori podatak da su istovremeno u našoj konkurenciji (mercedes, BMW) prodali 30 vozila (15 mercesesa i 15 BMW-a). Smatramo to iznimnim uspjehom znajući da je učešće audija u prodanim vozilima u prvih osam mjeseci 2009. godine na nacionalnoj razini bilo 1,77 posto (650 prodanih vozila), dok je naš lokalni rezultat bio 4,6 posto. Razlog svih ovih rezultata je izuzetno kvalitetan i uhodan prodajni tim od 6 prodajnih savjetnika koji su svi prošli te položili certifikate prema VW AG i audi standardima. Jedan od pokazatelja odnosa prema našim djelatnicima je i dobra kadrovska politika koja se očituje u činjenici da su naši uposlenici kod nas 4,29 godina, što je u odnosu na hrvatski prosjek bolje za čak 50 posto, naglašava Pupovac.
Od direktora prodaje Autokuće Zadar doznajemo i to da je s obzirom na nezavidnu ekonomsku situaciju u zemlji, a shodno tome i Zadarskoj županiji, u ovoj općoj nelikvidnosti njihova tvrtka u konkurenciji 80 partnera u mreži P.Z. Auta, generalnog importera VW koncerna u Hrvatskoj drži prvo mjesto kao najuredniji platiša prema dobavljačima.
– To je isključivo zasluga direktora Autokuće Zadar Milana Rajlića koji je svojom poslovnom politikom i racionalnim planiranjem troškova direktno utjecao na kvalitetno pozicioniranje tvrtke u odnosu na konkurenciju, zaključuje Pupovac.