Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

10 C°

Hyundai ix20: Monovolumen s x faktorom

20.09.2010. 22:00
Hyundai ix20: Monovolumen s x faktorom


Odbacimo li zabunu sa slovom “x” u oznaci kao i sličnost s gradskim monovolumenom iz istog koncerna, najnoviji Hyundaijev uradak oku je ugodan i vrlo funkcionalan automobil
Mnogo se spekuliralo i nagađalo. Dugo se vremena nagađalo i o samom nazivu a onda se, odjednom, razdanilo – Hyundai ix20 je zapravo gradski monovolumen! Kada se spoznalo da se u nazivu nalazi i “x”, nerijetko korištena a kod Hyundaija uvriježena oznaka za SUV vozila s pogonom na sve kotače, mislilo se kako se radi o malom SUV-u. Tim više ako znamo da se takvi automobili s Hyundaijevim znakom odlično prodaju te ako nam je poznato da je upravo u B segmentu velika potražnja za svojevrsnim “urbanim terencima”. Nažalost, oznaka je većinu navela na krivi trag jer se pred nama pojavio skoro pa brat blizanac monovolumena iz istog koncerna kojeg poznajemo točno godinu dana, od prošlogodišnjeg predstavljanja na – frankfurtskom salonu.
Ostavimo li po strani dvojbe o nazivu, namjeni kao i sličnosti, pred nama je jedan izuzetno privlačan, funkcionalan pa i lijep automobil kojem bi se cijena također trebala kretati u zoni prihvatljivog, točnije u relacijama na kojima pronalazimo današnji Hyundaijev kompakt i30. Automobil je dugačak 4 metra, povišen do monovolumenskih dosega, dolazi u verziji isključivo s pet vrata i isto toliko sjedećih pozicija.
Gama motora s kojima dolazi su redom moderne, tehnološki napredne verzije koje odlikuje dobra dinamika, niska potrošnja i prihvatljiva emisija CO2. Posebno se privlačnim čine dizelski agregati 1.4 CRDi snage 75 odnosno 90 KS te verzija 1.6 CRDi koja doseže velikih 128 “konja”. Benzinac je pak samo jedan, 1.4-litreni CVVT s 90 KS. Kao vjerojatnije opcije, ne samo zbog cijene već i zbog činjence da se u pravilu radi o automobilu što će se pretežito voziti u gradovima, čine nam se ponajprije benzinac te najmanji dizelaš. Svakao, vrlo je moguće da na hrvatsko tržište i stignu upravo te dvije verzije a da sportski nastrojeni dizelaš ostane po strani.
Hyundai ix20 će se u prodaji, pa tako i u Hrvatskoj, naći krajem jeseni a cijene su trenutačno nepoznate. No kako nam se čini za 100-tinjak tisuća kuna bi se moglo do najmanjeg dizelaša s cjelokupnom opremom dok bi jednaki benzinac mogao koštati i deset tisuća kuna niže.


 PREMIJERA U DUBROVNIKU


Hyundai je za svjetsku premijeru, odnosno da budemo precizni europsku, jer ix20 će se u prvo vrijeme nuditi samo Starom kontinentu, odabrao – Dubrovnik. Sasvim sigurno jedan od najljepših gradova Mediterana ugostit će tako sredinom listopada nešto manje od 500 novinara iz velikog broja europskih država a testne će vožnje obuhvaćati pretežiti dio dubrovačkog priobalja, sve tamo do Pelješca. S obzirom na to da nije prvi put da se globalna prezentacija nekog proizvoda automobilske industrije događa na jugu Hrvatske, polako već možemo govoriti o – pravilu. Uostalom, s razlogom jer ljepote hrvatske obale svakako su također jedan od globalnih unikata. Kako se pak Hyundai odlučio za ranu jesen jer će ix20 najprije biti predstavljen na pariškom autosalonu, avionski letovi i noćenja brojnog osoblja te novinara odlična su dopuna dubrovačkog posezonskog razdoblja.