Nakon uspješne sezone prema 20 milijuna eura investicije

Slika korisnika admin
Za kamp Zaton Turisthotel gotovo redovito prima najviša hrvatska ali i europska priznanja

Turisthotel je najvažnija turistička tvrtka u Zadarskoj županiji. Posljednjih godina i redovito među najuspješnijih deset turističkih tvrtki u zemlji te prva ili među prvim tvrtkama Zadarske županije po uspješnosti uopće. Ovogodišnja sezona i nadolazeća 30. obljetnica njihova Holiday Willagea Zaton te priprema investicija koje bi trebale uvećati kapacitet TN Zaton za daljnje 2.500 ljudi, povod su za razgovor s predsjednikom Uprave Turisthotela Franom Skoblarom.

- Sezona još traje zahvaljujući i iznimno lijepom vremenu, ali možemo 'podvlačiti crtu' s konstatacijom da će kamp bilježiti osam posto rasta, apartmani oko dva posto. Mi smo zbog naše tradicije, stalnih ulaganja i unaprjeđenja sadržaja imali i rast cijena. Dodamo li tome i pozitivne efekte ovogodišnjeg tečaja eura kroz samu sezonu, mislim da će ukupan financijski rezultat na kraju godine biti pet posto bolji nego, opet rekordan, lanjski, kazao nam je Skoblar pojašnjavajući.

Turizam catering, praonica, gradsko ugostiteljstvo

- Turisthotel uz naš centralni sadržaj TN Zaton ima i catering uslugu koju dajemo platformama za istraživanje nafte. U tom smo dijelu imali podbačaj koji je razlog rasta gubitaka u prvom polugodištu (koji su i inače uobičajeni zbog karatera tvrtke). No zbog znatnih ulaganja u našu praonicu rublja, na koju smo ponosni, očekujemo veći priljev na toj osnovi. S prilikama u TN Zaton sam vas upoznao, izvan čega ostaje još dio usluge ugostiteljstva u samom Zadru. Naša razvojna koncepcija se kontinuirano dograđuje i pred novim smo iskoracima.

Kad govorimo o praonici, ona je sada već impresivnih kapaciteta. Za koga?

- Točno je da imamo kapacitet dnevne obrade do 50 tona robe, odnosno rublja. Za koga? Pa potencijalno ali i djelatno mi pokrivamo uslugom praonice područje od Rijeke do Splita. Naravno da na njemu nismo ni izdaleka jedini, ali smo najsnažniji i imamo komitente s čitavog tog područja.

Eliminirajmo kratkim upitom i pitanje cateringa. Zašto pad?

- Svjedoci ste zbivanja na Bliskom istoku i u sjevernoj Africi, Libiji, Siriji..., čega je to normalna posljedica.

Šest posto bolje

Dakle, ipak će ukupan rezultat i financijski biti bolji od lanjskog?

- Pet do šest posto. Štoviše rezultat će biti bolji od predkrizne 2008. godine kada smo u predsezoni imali znatne grupe koje posljednjih godina nismo imali. Uglavnom naša politika ulaganja i obogaćivanja sadržaja i pomoć neplaniranog iznimnog produžetaka ljeta, a znate koliko je to važno za kamp kao naš najveći kapacitet, donijet će nam dobro. Istovremeno definiranjem strategije ulazimo u načelna određenja toga što nam je raditi u EU u sljedećih pet do deset godina. Nama je dogodine 30 godina TN Zatona. Veliki jubilej neminovno je i podsjetnik da je to jako puno vremena. Naravno da smo i sve prethodne godine to imali na umu i maksimalno ulagali na održavanju, obogaćivanju i djelomičnoj dogradnji te stalnoj modernizaciji kapaciteta. Tu nas čekaju novi poslovi i ulaganja. Znate za dio apartmana sa četiri zvjezdice, za modernizaciju starih, za gradnju kompleksa bazena, iznimna ulaganja u kamp, ali i njegovo profiliranje. Gosti traže više vrijednosti za manje novce i tu se nikad ništa neće promijeniti. Na nama je da definiramo svoje mjesto na tržištu.

Vaš je kamp redovito uzimao najviše nacionalne nagrade, nagrade nizozemskih kampista koji su sigurno relevantni i, naravno, najviše oznake kvalitete u sustavu ocjenjivanja Njemačkog autokluba - odnosno ADAC-a?

Novo more u srcu naselja

- Mi smo jedini u zemlji već pet godina u najvišoj mogućoj kategoriji ADAC-a - superplaza, odnosno među malobrojnim najboljim kampovima u Europi. Naši razvojni planovi obuhvaćaju nove kapacitete za 2.500 ljudi u kampu u kombinaciji mobilnih kuća i kamping površina. Projekt možemo simbolično nazvati i 'novo more u srcu naselja'. Podrazumijeva jedan impresivni akvapark koji je prepun iznenađenja za sve, koja neka ostanu tajna. Riječ je o ukupnim investicijama od 18 do 20 milijuna eura, podrazumijeva novi prostor kampinga sjeverno sadašnjeg, novih 550 mobilnih kuća, manji hotel. Uz vrlo visoku razinu redovitih ulaganja, modernizaciju recepcije..., sve to trebalo bi biti u funkciji 2013. godine.

U kojoj ste fazi sada?

- Idejni projekt već imamo, a izvedbeni se radi.

Time osiguravate "nošenje s vremenom" ovog 30-godišnjaka?

- Nastojimo i vjerujemo u to. No nemojmo nikad zaboraviti da su kadrovi, dakle ljudi osnovni preduvjet da se s time možemo nositi. Ova tvrtka angažira u sezoni preko 300 ljudi, na bazi sati rada 350. Uz to naši prostori 'kalelarge' i drugi multiplikativno djeluju u angažiranju ljudi naših partnera.

Redovita ulaganja i ekološka svijest

Vaše su cijene razmjerne vašim naporima oko naselje. Odavno smo već shvatili kako su kamping gosti itekako dobri gosti, a cijene koje se postižu iznimne. Kakve su kod vas?

- Morao bih dodati da naš rezultat uz ljude stvara i to da, kad ne govorimo ni o kakvim posebnim investicijama, dakle ostajemo u okvirima održavanja s ponešto obnove, godišnje u Zaton ulažemo 25 do 30 milijuna kuna. I u investiciji koju najavljujemo 50 posto bit će vlastitih sredstava, ostatak bankovnih kredita. Kamping u nas ima prosječnu cijenu od 60 do 70 eura. Naš četverokrevetni apartman ima cijenu od 230 eura. Naravno da ljudima za to morate mnogo dati od ocjena Leading Campinga u Europi do mnoštva drugih sadržaja.

 Vidim da ste ubacili inovacije s opisom botanike, navođenjem svih vrsta bilja, pa, kako vidim, i svojim maslinovim uljem?

- Upoznali smo ljude na jedan diskretan, a zanimljiv način s našom florom i faunom, a činimo to s mladima i kroz druženja, radionice. Imamo svoje ulje, a vjerujemo s vremenom i vino i druge proizvode. Nastojat ćemo i više afirmirati i našu arheološku vrijednost jer ovaj je prostor antička luka Nina iznimne važnosti. Zelene površine, urednost, ostat će naše trajno obilježje, a Zaton ekokamping.

 FORUM - HOSTEL

Kakve planove imate s nekadašnjim hotelom Forum na Poluotoku?

- Postoji niz objektivnih okolnosti, prije svega prostor i obuhvat objekta koji smo dugo studirali, da bismo zaključili što je s njim moguće napraviti. Ocjena je da možemo izgraditi jedan iznimni hostel. Naravno, razvijat ćemo i gradsko ugostiteljstvo.

 

 ZATON JE USPJEŠNA DOMAĆA PRIČA KOJA DONOSI DOBIT

Često vas se spominje i po visokim dividendama?

- Ovo je projekt domaćih ljudi, puno rada i znanja, golemih cjelogodišnjih napora i društveno odgovornog ponašanja. Točno je da je u specifičnoj ESOP privatizaciji, koju kamo sreće da smo na razini cijele države i našeg kraja zrelo razvili, znatan broj domaćih ljudi, zaposlenika ušao u poduzetnički rizik. Sukladno normalnom tržišnom ponašanju ti ljudi, srećom, kada se sve poklopi i posao dobro odradi dobivaju naknadu za taj napor. Ta je nagrada najnormalnija sastavnica društvenog modela i odnosa koja imamo. Ponosni smo što je cijeli projekt rezultat domaćih ljudi i domaćeg truda i pameti, kao i to da kada je uspješan, isti ti domaći ljudi imaju od toga korist. Zaton, odnosno bolje rečeno Turisthotel tvrtka je iz koje se po raznim osnovama u državni proračun slije 50-ak milijuna kuna godišnje, ne računajući na sve multiplikatore koje turizam inače donosi. Zaton je uspješna priča i normalno je da donosi uspjeh i nositeljima dionica, domaćim ljudima koji su vezali svoju sudbinu uz njega, najčešće ne tek materijalno ulaganje, već i svoj rad i znanje.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno