Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Pukao “brak” s Pinijom – odlazi i Garden festival!

20.11.2011. 23:00
Pukao “brak” s Pinijom – odlazi i Garden festival!


Nakon niza primjedbi naših gostiju koji žele miran obiteljski odmor pa i otkazivanja agencija, prisiljeni smo prekinuti suradnju s gospodinom Colganom i Gardenom – Ante Kovačević


Garden festival više se neće održavati u hotelu Pinija i pitanje je hoće li se održavati bilo gdje na području Zadarske županije, odnosno hoće li se uopće održavati. Tvrtka Intermod, vlasnik hotela Pinija nije spremna na produljenje ugovora o domaćinstvu festivalu.
Nick Colgan svojevremeno je svijet zamijenio za Zadar doprinijevši promjeni slike Zadra u svijetu.
Od lounge bara do slave Zadra
Uz Garden bar na Muraju Colgan je proširio slavu Zadra organizacijom Garden festivala u Piniji u Petrčanima, što se proširilo u čitav niz manifestacija koje Zadrani i dalje prepoznaju kao Garden festival. Tisuće i tisuće mahom mladih ljudi upoznali su ljepotu Zadra u vrevi ljeta u dinamičnom okruženju i pregrštu događanja koja su ih oduševila. Garden festival donio je direktno i indirektno Zadru reklame u najistaknutijim britanskim i svjetskim medijima, a fama o njemu širi se poput zaraze internetom, kao i usmenom predajom, najviše među Britancima, ali i mladima, zabavnog odmora željnim ljudima diljem svijeta.
No, od festivala, kako danas stoje stvari, više neće biti ništa. Na objavu ovog članka čekamo već duže vrijeme. S Nickom smo u kontaktima bili više puta. Postojao je tračak nade da će se s vlasnikom i upravom Intermoda, odnosno Pinije dogovor ipak postići. Od jučer smo obaviješteni da nade u dogovor više nema.
 – Pokušao sam učiniti sve izlazeći maksimalno u susret upravi Pinije kako naprasno ne bi došlo do prekida. Naš je prijedlog išao prema maksimalnom umanjenju štete i dogovornom civiliziranom razlazu, uz pošten odnos prema tisućama ljudi koji su već rezervirali karte, neki i smještaj očekujući nastavak Garden festivala. Predlagao sam da ovo potpišemo kao zadnju godinu o čemu ćemo od sada pa nadalje i u najvećoj mjeri tijekom održavanja festivala obavijestiti sve koji dolaze i najaviti rješenje, odnosno što nas čeka dogodine, ma kakvo to rješenje bilo.
No, dogovora nema.
Razlozi vodstva Pinije
Pinija ima svoje razloge. U najkraćem se mogu svesti na činjenicu da je riječ o ljetnom odmorišnom hotelu koji dominantno ugošćuje obitelji s malom djecom željne odmora i mira u idiličnom okruženju. Obiteljski miran odmor sunca i mora te partiji u neposrednoj blizini kroz šest godina iskustva pokazuju da se ne podnose.
Pinija nije hotel za party holiday, cjelonoćni provod, ples, pjesmu, već obiteljski odmor. Korisnici smještaja u najvećem broju slučajeva dolaze putem agencija, a primjedbi agencija dovodili su i do vraćanja dijela novca zbog nezadovoljnih gostiju – zbog buke. Ono što je nekom doživljaj i zabava, drugom je buka. Nakon šest godina iskustva do približavanja očito nije došlo.
Zadar je s udjelom Gardena postao poznato odredište za publiku koju prije nismo imali – mlade dinamične ljude željne zabave i cjelonoćnog provoda koji su Zadru priskrbili imidž zanimljivog dinamičnog grada. Suprotno učestalim primjedbama mladih na Hrvatsku kao – dosadnu.
Zadar i županija na gubitku
Više nego ikad smo svjesni dragocjenosti ove manifestacije i ovih gostiju. Pomirba bi se trebala dogoditi na logici lokacije. Primjer su nam Zrće – dovoljno daleko od naseljenih mjesta i smještajnih objekata da nema previše primjedbi. Ili da je hotel (ili apartmani) koji ugošćuju ovakvu manifestaciju i sam profiliran ka takvim gostima i odmoru, kao party hotel, čega u Hrvatskoj još nema.
Hoće li Colgan pronaći alaternativni prostor za Garden na području Zadarske županije, za sada ne znamo. To bi bila najmanja moguća šteta i oni koji su eventualno rezervirali prošli bi dobro.
 Hoće li pak Colgan ka Istri, Hvaru ili Crnoj Gori?
Zadarska županija i Zadar odlaskom Gardena u neki drugi kraj zasigurno će puno izgubiti.


“Brojke i slova” Gardena 2011.




Kroz sedam godina Garden festival doveo je u Zadar i Petrčane 50.000 novih posjetitelja, od 15 do 20.000 posjetitelja svake godine. Većina ovdje boravi sedam dana dolazeći Ryanairom i drugim aviokompanijama ne dovodeći automobile, što je osiguravalo posao rent-a car agencijama, taksijima itd. Prosječan gost potroši oko 100 eura dnevno. To je oko 14 milijuna eura direktnog financijskog učinka na lokalnu ekonomiju – smještaj, restorane i barove, taksi, zračne transfere, suvenirnice, izlete… Vrijednost međunarodnog marketinga i PR-a je nemjerljiva.


Odgovor vodstva Pinije (Intermoda)


Nicku Colganu odgovorili su i Hrvoje Anić, direktor Pinije i Ante Kovačević, direktor Intermoda i vlasnik tvrtke.
Hotel Pinija sa 650 kreveta ima oko 30.000 gostiju godišnje, odnosno oko 100.000 noćenja. Time je naš doprinos noćenjima u Zadru 10 posto i imamo vidnu ulogu u turizmu zadarske regije.
Više od 40 posto posjeta odrađujemo u srpnju i kolovozu, većinom obiteljima s djecom u vremenu školskih praznika. Imajući tada u vidu novootvoreni bar “The Garden” u gradskoj jezgri i želeći napraviti sličan produkt, ovdje smo potpisali ugovor za razdoblje od 2006. do 2010. s namjerom bolje promocije našeg objekta. Posao je započeo u sezoni 2006. godine otvaranjem bara.
U 2007. godini u lipnju održan je prvi festival, a ideju smo podržali očekujući beneficije za obje strane. U ljetu 2008. The festival je pomjeren na srpanj s više sličnih događanja. Od tada smo uočili sve probleme u pokušaju kombiniranja obiteljskog odmora s party holiday, ali smo odlučili poštovati ugovor do 2010. godine.
Lani smo pregovarali od rujna do veljače oko produljenja ugovora za jednu godinu. Iz prethodnih iskustva oba sudionika nadali smo se boljem u 2011. godini. Dogovorili smo da nakon vrhunca sezone 2011. godine pogledamo kako smo radili, razgovaramo s agencijama (koje odrađuju 80 posto našeg punjenja) i eventualno produljimo ugovor.
Iako ste uložili maksimalnu brigu i napore kao organizator, činjenica je da smo imali problema s gostima koji su iznosili pritužbe i agencije nas ne preporučuju za daljnju prodaju.
 Uzimajući sve podatke zaključili smo da bi nastavak suradnje utjecao negativno na naš posao i rezultirao gubljenjem gostiju i prihoda.
 Naravno da i mi osjećamo moralnu i profesionalnu obvezu prema poštovanim klijentima da odvojimo obiteljski odmor koji je naš temeljni posao od party odmora u vrijeme ovih događanja. Ovo je naša definitivna odluka.


Nick Colgan: Petrčane su nam bile dom


– U srijedu nam dolazi pet najvećih partnera menadžera koji prate i nude događanja u Gardenu. S njima ćemo razmotriti solucije koje su nam preostale. Iskreno sam se trudio da premostimo i ovu godinu, čemu se još uvijek potajno nadam, iako se prema izjavama vodstva Pinije čini da je sve gotovo. Poznata vam je moja želja da se na pristojan način oprostimo od gostiju, koji su već bukirali let za iduće ljeto, a mnogi i rezervirali smještaj. Zbog toga nismo skloni prihvatiti odlazak izvan dohvata Zračne luke Zadar i Split s kojih smo u najvećoj mjeri primali goste. Mislio sam da će trud u organizaciji i činjenica da se radi o pet tjedana biti razlog za dogovor. Imamo više opcija, a bazirat ćemo se na bližem okruženju. Teško je naći alternativnu lokaciju u zadarskoj regiji. Za sada nismo skloni ići daljnjim odredištima poput Hvara, Istre i slično, zbog prethodno uzetih rezervacija za zrakoplove ovdje. S partnerima menadžerima koji stižu u srijedu obići ćemo potencijalne lokacije, kazao nam je Nick Colgan.


Grgurović: Britansko tržište načeli smo s Garden festivalom


Nisam pozvan tumačiti poslovne odnose Gardena i Pinije. Ono što mogu kazati iz svog iskustva vezanog uz angažman, prije svega na snaženju Zadra kao odredišta zrakoplova i takvih putnika, je da je Garden festival značajno doprinio poznavanju i pozicioniranju Zadra u Britaniji. Na press konferencijama koje smo držali okupljalo se i do 80 uglednih novinara, a također sam svjedočio koliko je afirmativnih članaka u britanskim medijima koji veličaju Zadar i cijeli naš kraj izašlo zahvaljujući Gardenu. Riječ je o svjetskom događanju koji je svakako veliki promotor ove sredine i koji nam je dragocjeno imati u svom području kako sadržajno, obraćanjem mlađoj dinamičnoj publici ljudi koji mogu uz dobre uspomene ostati naši trajni, sutra i obiteljski gosti, tako i promocijom i marketingu ovog kraja i Hrvatske. Nemojmo se zavaravati da za nas svi znaju – mi smo britansko tržište tek bitnije načeli, a Garden festival odličan je “alat” za to, kazao nam je Dražen Grgurović, dogradonačelnik Zadra.