Aero klub Zadar predložio je za ovogodišnju Nagradu Grada Zadra akrobatsku skupinu Hrvatskog ratnog zrakoplovstva Krila Oluje. Krila Oluje predložena su kao aktivni promotori grada Zadra, a njeni piloti ujedno su i nastavnici letenja u 93. ZB Zemunik.
U sastavu Krila Oluje lete piloti iz sastava 93. Zrakoplovne baze Zemunik. Za razliku od većine svjetskih akro grupa čiji se piloti isključivo bave uvježbavanjem i nastupima akro grupe, primarna zadaća pilota “Krila Oluje” je obuka budućih pilota HRZ-a.
Kao pilot akro grupe Krila Oluje od 2005. do 2007. godine letjela je i satnica Diana Doboš koja je tako postala treća žena u povijesti koja je letjela u akro grupama. Kao začetak djelovanja akro grupe smatra se akrobatski nastup u formaciji od četiri aviona prigodom otvaranja Europskog prvenstva u jedrenju 23. srpnja 2004. godine u Zadru. Akro grupa HRZ i PZO “Krila Oluje” predstavljena je u istom sastavu i pod današnjim nazivom hrvatskoj javnosti 5. kolovoza 2005. u Kninu u povodu obilježavanja 10. obljetnice vojno redarstvene operacije “Oluja” po kojoj je i dobila ime. Od kraja iste godine grupa leti u sastavu od pet aviona, a prvi let u današnjem sastavu od 6 aviona grupa je izvela 25. ožujka 2009. godine.
Kandidati za akro grupu odabiru se među iskusnim dugogodišnjim nastavnicima letenja koji imaju izvrsne tehnike pilotiranja, psihofizičke predispozicije, sklonost timskom radu. Jedan od preduvjeta je i minimalni nalet od 600 sati. Također se moraju pokazati u akbrobatskom letenju u paru. Odabrani kandidati zatim prolaze zahtjevnu obuku akrobatskog letenja u formacijama od dva do šest aviona, tijekom koje se piloti uvježbavaju u izvođenju specifičnih akrobatskih elemenata na minimalnoj visini iznad terena pri iznimno malim udaljenostima između aviona u formaciji, koje izvode isključivo akro grupe.
Program koji izvode “Krila Oluje” traje oko 20 minuta, izvodi se na visini od 50 m – 1.000 m te na minimalnoj udaljenosti od publike od oko 230 m. Za prezentaciju nastupa gledateljima zadužen je komentator programa. Njegova zadaća je i prelet pričuvnog aviona na mjesto održavanja aeromitinga. Kao i kod gotovo svih ostalih svjetskih akro grupa ne postoje pričuvni piloti, obuka za svaku poziciju je specifična i neprekidna te je nemoguće imati obučenog pričuvnog pilota koji bi bio u svakom trenutku sposoban zamijeniti svakog od pilota. Za svoja uvježbavanja i nastupe “Krila Oluje” nemaju poput ostalih akro grupa posebno izdvojene i opremljene avione već se koriste avionima iz sastava Eskadrile aviona 93.zb. prema trenutnoj raspoloživosti, ali gotovo uvijek Pilatus PC 9.
najnovije
najčitanije
Zadar
GUŽVE
Prometne gužve u Zadru frustriraju pojedince: ‘Nekad iz škole idem 15 minuta kroz raskrižje…’
Svijet
NOVI PROPISI
Uskoro zabrana pakiranja u plastiku voća i povrća lakšeg od 1,5 kilograma, dolazi kraj i PFAS kemikaliji u proizvodima
Hrvatska
SJEDNICA VLADE
Plenković o kupnji Rafalea: “Naša obrambena sposobnost dignuta je na razinu kakvu nikad nismo imali”
Županija
SJAJAN REZULTAT
Učenica iz Obrovca državna prvakinja iz povijesti: ‘Još sam u šoku i ni sama nisam svjesna…’
Košarka
NBA liga
Stephen Curry dobitnik nagrade Jerry West, drugi je DeMar DeRozan
Crna Kronika
PU ZADARSKA
VOZAČ JE UHIĆEN Na Bilom Brigu mrtav pijan skrivio prometnu nesreću pa pobjegao, uhvaćen je
Nogomet
Nogometaš iz Vrane
Ante Zurak nakon nogometne karijere ‘ušao’ u poljoprivredne vode: ‘Ovo mi je puno manje stresnije…’
Zadar
NAVIJAČKA PJESMA
VIDEO Predstavljena ‘Diži se grade’, nova zadarska navijačka pjesma: ‘Nastala je iz ljubavi prema…’
Županija
obavijest hep-a
DONOSIMO POPIS Nekoliko ulica u Zadru i županiji dio petka bez struje
Zadar
legendarni veslač