STRATEŠKI PLAN: Razvojem Zračne luke utjecat ćemo na gospodarski rast regije

Slika korisnika valentinam
Josip Klišmanić o novim projektima ZL Zadar
Kao ništa manji prioritet je i prilagodba Zračne luke za pristup Schengenskoj zoni što se nadamo da će se dogoditi u što skorije vrijeme. Od budućih razvojnih planova istaknuo bih daljnju dogradnju putničkog terminala te dodatno proširenje stajanke, kaže Klišmanić
Svake godine ruše se rekordi, a za napredak je nužno proširenje

Bivši ravnatelj zadarske FINA-e, Josip Klišmanić, nedavno je preuzeo Zračnu luku Zadar. Iako nije imao nikakvog iskustva u zrakoplovstvu, Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture procijenilo je da je Klišmanić najbolji izbor za preuzimanje jedne do najuspješniji hrvatskih zračnih luka koja već godinama bilježi enorman rast prometa i stoga je treba povjeriti u dobre menadžerske ruke, osobito zbog njene prilagodbe Schengenskoj zoni.

Ipak, budući da je prvi put u ovom resoru, pitali smo ga kakav mu je plan za daljnji razvoj Zračne luke Zadar, no Klišmanić očito ima pomno osmišljen plan za daljnji razvoj ove strateški važne državne tvrtke.

- Siguran sam da ćemo u narednom razdoblju, uz podršku svih suvlasnika, uspjeti realizirati sve navedene projekte kojima će se osigurati stabilan razvoj Zračne luke Zadar, što će imati izravan utjecaj na dodatni gospodarski rast šire zadarske regije - kaže novi direktor, navodeći najnovije detalje poslovanja ZL Zadar:

- Prateći kretanja turističkog sektora u Republici Hrvatskoj, a kao njegov aktivni sudionik, Zračna luka Zadar već dugi niz godina ima pozitivne trendove u poslovanju te izvrsnu prespektivu u narednom razdoblju. Tako je tijekom 2017. godine ostvaren rekordan promet putnika na Zračnoj luci Zadar, pri čemu ukupan broj odlaznih i dolaznih putnika od početka godine, a zaključno s 31. listopada, iznosi 582.252 putnika. To je povećanje od 13 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine kada je ukupan promet iznosio 511.912 putnika. Imamo izvrsne najave za 2018. godinu s nekoliko novih aviokompanija koje će povezivati Zadar s europskim destinacijama - kaže Klišmanić.

Novi partneri

Dodaje kako su početak letenja na zadarskoj Zračnoj luci tako već potvrdili Aegean Airlines koji će Zadar povezivati s Atenom, Germania koja će letjeti za Zuerich, Condor s linijom za Frankfurt te Ryanair s dodatnom linijom za Frankfurt. Konačni red letenja odredit će među ostalim i iznos novca koja će se putem strateškog projekta udruženog oglašavanja Hrvatske turističke zajednice dodijeliti aviokompanijama koje su vrlo značajne u povezivanju zadarske regije s emitivnim tržištima.

- Uz Ryanair, koji je najveća aviokompanija koja posluje na Zračnoj luci Zadar, na natječaj su se prema našim saznanjima prijavile i Eurowings i EasyJet. Puno očekujemo od Eurowingsa koji je ove godine značajno povećao broj rotacija prema Zračnoj luci Zadar u kojoj je od ove godine postao druga zrakoplovna kompanija po broju ostvarenih putnika. EasyJet već je objavio svoj red letenja u kojemu linija za Milano, umjesto dva ide tri puta tjedno, utorkom, četvrtkom i subotom, a linija za London (Luton) s dva tjedna odlaska i dolaska kreće mjesec dana ranije, odnosno početkom svibnja. Valja istaknuti kako smo i u pregovorima s nekoliko novih zračnih prijevoznika te stoga tijekom 2018. godine očekujemo daljnje obaranje rekorda, uz izvrsne rezultate prometa putnika i zrakoplova - najavljuje novi direktor zadarske Zračne luke.

Dovršetak terminala

U ovom mu je trenutku najveći prioritet ishođenje certifikata, odnosno svjedodžbe za rad aerodroma i svjedodžbe Zračnoj luci Zadar d.o.o. kao organizaciji odgovornoj za rad aerodroma sukladno Uredbi Europske komisije 139/2014. Sam postupak certificiranja je, napominje Klišmanić, pri kraju i pod kontrolom je stručnih službi Zračne luke koje pripremaju potrebnu dokumentaciju u uskoj suradnji s Hrvatskom agencijom za civilno zrakoplovstvo, koja je u Hrvatskoj nadležna za izdavanje navedenih svjedožbi.

- Upravo ovih dana očekujemo završno usklađivanje dokumentacije, nakon čega možemo očekivati i izdavanje potrebnih svjedodžbi. Kao ništa manji prioritet je i prilagodba Zračne luke za pristup Schengenskoj zoni što se nadamo da će se dogoditi u što skorije vrijeme. Od budućih razvojnih planova istaknuo bih daljnju dogradnju putničkog terminala te dodatno proširenje stajanke, obzirom da smo dosegli svoj maksimum u trenucima vršnih opterećenja prometa subotom i nedjeljom tijekom turističke sezone. Nadamo se da ćemo sam terminal uspjeti dovršiti u 2019. godini kada slavimo 50 godina postojanja Zračne luke - zaključuje Klišmanić.

Produljenje uzletno-sletne staze

- Ostale infrastrukturne zahvate i investicije koje se tiču airsidea, odnosno vanjskih površina, moramo koordinirati s našim vlasnicima, jer se radi o znatnim sredstvima koja je potrebno uložiti za daljnji razvoj. Tu, uz već spomenutu stajanku, prvenstveno mislim na produljenje uzletno-sletne staze s 2500 na 3200 metara, čime bi se omogućilo slijetanje svih kategorija zrakoplova u Zadar. Navedena investicija je potrebna kako bi luka Gaženica mogla zaživjeti u svom punom smislu, pa tako i kao matična luka za brodove namijenjene kružnim putovanjima. Naime, navedenim investicijama bi se omogućilo slijetanje zrakoplova znatno većeg kapaciteta putnika, što je nužno prigodom dopreme većeg broja putnika u matičnu luku za kružna putovanja - kaže Klišmanić.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno