Vlak bez kočnica ubrzao odlazak ministra

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika admin
kall
Željeznička nesreća ubrzala ministrovu smjenu?

Ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta će najvjerojatnije postati već šesti član Vlade koji je otišao u dvije godine nakon parlamentranih izbora, a o tome se u HDZ-u govorilo čak i u trenucima "velike pobjede" izvojevane u Saboru protiv SDP-a. Naime, u trokutu Kosor- Šeks-Kalmeta dogovorena je varijanta da se odbije SDP-ov zahtjev kako bi se na taj način odbacila bilo kakva Kalmetina krivnja za korupciju u HAC-u, čime se željelo, samo mjesec dana nakon Polančecove ostavke pokazati da HDZ neće "žrtvovati" ministre oporbi. Prema tom dogovoru Kalmeta je sam trebao otići naknadno, možda već u siječnju, a željeznička nesreća samo je ubrzala njegov odlazak. Slično je, početkom 2005. godine, bilo i u slučaju Miomira Žužula koji je Vladu napustio mjesec dana nakon što je parlamentrana većina odbila SDP-ov zahtjev za smjenu. Zanimljivo je da o Kalmetinom odlasku iz Vlade njegovi kolege podpredsjednici stranke jučer nisu znali ništa.

Josip Friščić, predsjednik HSS-a, najvažnijeg kolicijskog partnera HDZ-a, poručio je jučer kako je premijerka ta koja daje mandat i da njegova stranka neće praviti nikakve probleme što god se odlučilo u slučaju Kalmeta. Međutim, Friščić očito nije zagovornik minstrove ostavke zbog zapovjedne odgovornosti.

- Ako ministar mora otići zbog nesreće vlaka u Splitu, pa zbog nesreće u Rijeci, pa zbog nasukanog trajekta, pa sada zbog nesreće vlaka u Zagrebu, to bi značilo da smo u četiri mjeseca morali promijeniti četiri ministra. Odgovorno ponašanje bilo bi da se utvrdi što tko točno mora činiti i što je propustio učiniti i da ti ljudi snose odgovornost. Ako će nju imati samo ministar kako će ljudi vjerovati da sustav u željeznicama funkcionira, poručio je Friščić. Na primjedbu da je nesreća samo iskorištena kao povod, a da je ranije odlučeno da Kalmeta mora otići, Friščić kaže da o tome ništa ne zna.  

 PANČIĆ: ELEGANTNO RJEŠENJE

- To što se događalo u Kalmetinom resoru nisu incidenti već neizbježne posljedice šest godina njegovog upravljanja Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture i vlasti Ive Sanadera i Jadranke Kosor. Njima je jedino važno bilo kako će što više novca izvući iz javnih poduzeća. No, sada se premijerka očito rješava Kalmete na elegantan način, komentirao je SDP-ov zastupnik Ivica Pančić koji je godinama "ratovao" protiv Kalmete.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno