Tkonsko pristanište pred urušavanjem!

Slika korisnika admin
tkon3
Adam VIDAS
Betonski blokovi pucaju, a procjep se iz dana u dan povećava

Zatvaranjem prometa preko mosta Ždrelac, pojačan je trajektni promet između Biograda i Tkona kao jedine veze između otoka Pašmana i kopna. Osim toga, uvedene su dvije nove trajektne linije. No, pojačanim prometom aktualizirao se problem neadekvatnog i neuvjetnog, starog trajektnog pristaništa u Tkonu.

Zapušteno pristanište

Prema riječima Ivice Gobina, zapovjednika trajekta "Kijevo" koji prometuje na spomenutoj relaciji pristanište u Tkonu je neosvijetljeno, bez lukobrana i čekaonice za putnike, riva je kratka i zbog pličine mora ne mogu pristati veći trajekti.

- S obzirom da na relaciji Biograd-Tkon ne mogu ploviti veći trajekti zbog spomenutih uvjeta, nego uglavnom prometuju trajekti manjeg kapaciteta vozila i putnika često se događa, a osobito ljeti, da na rivi ostanu automobili i kamioni te se stvaraju dodatne gužve, pojasnio je Gobin dodavši da je pristanište potrebno hitno sanirati, povećati lukobran, postaviti rampu na veću dubinu mora i osvijetliti pritanište.

- Putnici i vozila iskrcavali bi se u mraku da nema upaljenog svjetla na trajektu, dodao je Gobin. Kakva situacija je u ljetnim mjesecima u Biogradu takva je i u Tkonu. S obzirom da do pristaništa ne postoji zaobilaznica, u ljetnim mjesecima u Tkonu se stvaraju nezamislive gužve automobila koje blokiraju sav promet u mjestu, a često red automobila za ukrcaj u trajekt seže do mjesnog groblja.

Trajektno pristanište u Tkonu izgrađeno je 1970. godine i ima dva pristaništa, s tim da se jedno koristi svakodnevno za pristajanje, dok je drugo pomoćno i za vrijeme vjetrovitih dana pokriveno je morem.

Od njegove izgradnje pa do danas, kako je istaknuo načelnik Općine Tkon Danijel Katičin, uloženo je svega 100.000 kuna, dok je u pristanište u Preku u pet godina uloženo 20 milijuna kuna.

- Postavlja se pitanje hoće li pristanište u Tkonu izdržati idućih šest mjeseci koliko će most biti zatvoren i predstavljati jedinu vezu s kopnom. Nadam se da se neće dogoditi da će se pristanište urušiti pa će se onda trebati sanirati, istaknuo je Katičin.

Prijeteće pukotine

Prateći stanje na trajektnom pristaništu, Katičin je uočio da je saliveni betonski blok puknuo, a procjep se konstantno povećava. Osim toga, željezne šine na rampi su popucale i odvojile se od betonske rive.

Prije mjesec dana ronilac je snimio fotoaparatom oštećenja lukobrana pod morem. Razlog takvoj situaciji Katičin vidi u činjenici da su sedamdesetih godina prometovali manji trajekti slabijih motora, dok današnji imaju jače motore i svaki put kad isplove ispuštaju jak mlaz te tako ispiru dno lukobrana.

- Svako pristajanje trajekta i rad propelera oštećuju već oštećen lukobran i trajektnu rampu, istaknuo je Katičin.

Tijekom ljetnih mjeseci Grad Zadar u suradnji s Hrvatskim cestama zabranjuje prometovanje kamiona i šlepera trajektnom linijom Zadar-Preko, već se preusmjeravaju na trajektnu liniju Biograd-Tkon. No, Katičin ističe da kamioni i šleperi prometuju ovom linijom i zimskim mjesecima, jer je jeftiniji prijevoz te tako dodatno utječu na erozijom načeto pristanište.

- Nadam se da će pristanište izdržati do ljeta, jer ako dođe do urušavanja dočekat ćemo novu ljetnu sezonu bez trajekta, trajekne rampe i s velikim gužvama, napomenuo je Katičin.

Novim Urbanističkim planom predviđena je izgradnja novog pristaništa smještenog 150 metara sjeverozapadno od postojećeg. Županijskim planom predviđena je izgradnja mosta koji bi mogao niknuti za šest do sedam godina.

- Dok se most ne realizira vrlo je važno izraditi geomehanički elaborat koji bi pokazao stanje na morskom dnu, što bi naravno ubrzalo realizaciju izgradnje mosta i utjecalo na postupak izvlaštenja, zaključio je Katičin.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno