Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

Integracija djece s teškoćama u razvoju

21.01.2011. 23:00
Integracija djece s  teškoćama u razvoju


Dvije situacije inkluzije djece s teškoćama u razvoju u vrtiće: prva je kad dijete već ima liječničku dokumentaciju o svojim teškoćama, i druga, kad se tek u vrtiću otkrije da dijete nema pravilan razvoj te da kasni za svojim vršnjacima


U Gradskoj knjižnici Zadar u Ogranku Arbanasi  održano je predavanje za odgojitelje u dječjim vrtićima “Integracija djece s teškoćama u razvoju u odgojno obrazovni  sustav”. Predavanje je održala Zlata Simić, defektologinja  Dječjeg vrtića Sunce.
 – Predavanje je namijenjeno prvenstveno odgojiteljicama  koje rade u privatnim vrtićima, odnosno u vrtićima gdje nemaju  podršku stručnih timova za rad na integraciji s djecom s  teškoćama u razvoju, a što odgojitelji u dječjim vrtićima Radost  i Sunce imaju, rekla je voditeljica radionice Zlata Simić.
Ona je odgojiteljicama dvama primjerima objasnila dva  načina integracije i inkluzije djeteta s poteškoćama u razvoju u  odgojno-obrazovni sustav, u ovom slučaju u vrtić.
Prema njenim riječima, moguće su dvije situacije inkluzije  djece s teškoćama u razvoju u vrtiće: prva je kad je poznato da  dijete ima teškoća u razvoju, tj. kad dijete ima liječničku  dokumentaciju o svojim teškoćama. Druga situacija je kad se  tek u vrtiću otkrije da dijete možda nema pravilan razvoj te da  kasni za svojim vršnjacima.
 – Ovaj drugi slučaj je teži jer roditelji naknadno otkrivaju da  im dijete ima teškoća u razvoju te se u ovom slučaju u rad s  djetetom uključuje cijeli stručni tim i odgojitelji, a potrebna je i  suradnja roditelja. Proces inkluzije djece u ovom slučaju traje i  tri do četiri godine, rekla je Simić. Kazala je da je lakše raditi s  djetetom i roditeljima iz prvog slučaja, gdje su roditelji već  upoznati s teškoćama svoga djeteta, jer su roditelji spremniji na  suradnju. Oni su svjesni problema s kojima se susreće njihovo  dijete i žele ga uključiti u vrtić radi socijalizacije.
Tijekom predavanja Zlata Simić okupljenim odgojiteljicama  objasnila je načine rada s obiteljima u oba slučaja te kako  najbolje postići što bolju inkluziju djece s teškoćama u razvoju  u vrtić.