Nakon niza godina Hrvatska uvećava prisustvo na sajmovima

Slika korisnika martinazd
Iako sajmovi gube na značenju spram virtualnih i on line promocija
Nakon desetljetnog »topljenja« interesa HTZ-a i Ministarstva turizma, i turističkih subjekata za sajmove ove godine svjedočimo poplavi istupa na sajmovima koji se nižu gotovo u beskraj
ZL
U Utrechtu su nastupili i Turisthotel - Zaton, Ilirija - Kapm park Soline te Falkensteriner Borik

Gotovo je nemoguće nabrojati sve sajmove i sve subjekte na kojima se ovog mjeseca, a slijede jednako dinamična iduća dva, predstavlja i propagira hrvatski turizam uopće kao i turizam Zadarske županije. Upravo se sređuju dojmovi, ili izlaže, ili pakuje za: Stuttgart i ADAC-ovu večer, Brno, Utrecht, Helsinki, Beč, Madrid, London, Dusseldorf, New York, Moskvu,.. a tu su i pozivi do Novog Zelanda i Australije. Otkud osnažena strast za sajmovima, ako struka već desetljeće i duže tvrdi da sajamski nastupi motiviraju na kupnju (dolazak) oko 4-5% gostiju? Najvjerojatnije zbog stare istine - valja biti na stolu na kojem se dijele karte. Dakle - valja igrati, a izgleda da naši ove godine igraju žešće no ikad.

Dojmovi Stuttgarta i Utrechta

Stuttgartske dojmove svedimo na zadovoljstvo što je ADAC čak 13 naših kampova nagradio najvišom oznakom kvalitete na čelu nedostižnim Zatonom. Naši bilježe rast makar su i partneri iz Njemačke rezervirani i napeti. Prebacujući se put Nizozemske odmah je reći da Zadarskoj županiji sve ide na ruku jer skoro ćemo zrakoplovnih veza za Nizozemsku imati koliko i autobusnih za Zagreb.
Marinka Marinovića i Kristinu Brčić iz kampova Zaton (Turishotel) i Soline (Ilirija) čuli smo oko Stuttgarta i njemačkih očekivanja, a upravo su se vratili iz Utrechta (bio je i novi kolega iz Premium campinga Borik sa 5* - Ivan Capeta). Vetran Marinović skoro je »bez riječi«:
- Nizezemski partneri turoperatori trljaju ruke zadovoljni bookingom za Hrvatsku s dosadašnjim nevjerojatnim rastom od 50 do 100 %. Propast Thomas Cook-a, koji je snažno pokrivao ovo područje, mi ne osjetimo. I lani smo imali 10% rasta s tog područja, a ova godina obećava više.
I u Kamp parku Soline Ilirije iz Biograda prema riječima Kristine Brčić su za sad zadovoljni:
- Da je suditi samo po kamp kućama prodaja je bolja, ali dijelim oprez i suzdržanost naši nizozemskih partnera jer puno ovisi o individualcima, a oni su skloni »last minutu«, posebno otkako su posljednje dvije godine i gore imali jako topla ljeta. Opseg sajma je smanjen ali su posjete i upiti intenzivirani, a vjerujem da će dodatne avio linije pomoći punjenju kamp kuća, a za individualce moramo stati pripravani do kraja.
Generalno u Utrechtu od 15. do 19. siječnja na 50. godišnjici sajma sudjelovalo je više od 1000 izlagača, a i rekordnih 18 hrvatskih suizlagača uz HTZ. Tijekom 2019. godine s nizozemskog tržišta ostvareno je gotovo 500 tisuća dolazaka te oko 3 milijuna noćenja.
Svim posjetiteljima sajma nudila se mogućnost korištenja VR naočala putem kojih su gledali tri promotivna virtualna filma o hrvatskim proizvodima i destinacijama, a posjetitelji sajma imali su priliku kušati vrhunska hrvatska vina i sireve. TZ Zadarske županije i najznačajniji ovdašnji kampovi bili su među suizlagačima

Hrvatska u Beču među najtraženijima, a Helsinkiju »na upoznavanju«

U Beču je ovaj vikend odrađen sajam »Odmori 2020« (Ferienmesse), na kojem, među 800 izlagača iz više od 80 zemalja, i Hrvatska. Sajam je posjetilo 155.322 posjetitelja. Austrijanci nam dolaze više puta godišnje najčešće svojim prijevozom. HTZ je nastupio sa dvanaest suizlagača na izložbenom prostoru od 120 četvornih metara. Direktor predstavništva HTZ-a u Beču Branimir Tončinić posebno napominje važnost i kontinuirani rast prometa iz Austrije koja nam je sad poslije Nijemaca i Slovenaca treće tržište (isto vrijedi i za Zadarsku županiju). Autrijance dobro ide i 90 % ih planira na godišnji odmor, a kako ih 49 % planira put kolima, mi se kao polususjedi ne plašimo jer najtraženije destinacije su im: Italija, Hrvatska, Njemačka, Grčka i Španjolska.
Lani su nam donijeli 7,7 milijuna noćenja, a u prvih petnaest dana siječnja 27 posto više dolazaka i 18 posto više noćenja. Kažimo da se tu otok Pag, inače podjeljen na dva grada i dvije općine u dvije županije, prvi put predstavio zajednički a potom su isto odradili u Brnu.


»Raduju tri nove zračne linije u ovoj godini, letovi Easyjeta iz Amsterdama za Zadar, Ryanaira iz Maastrichta za Zadar, te TUIflya iz Bruxellesa za Pulu.

Ivan Novak, direktor Predstavništva HTZ-a za zemlje Beneluxa

Na turističkom sajmu MATKA u Helsinkiju, od 16. do 19. tražilo se snaženje prepoznatljivosti Hrvatske među finskim gostima. Na štandu HTZ-a uz TZ Grada Zagreba, Splitsko-dalmatinske, Šibensko-kninske i Dubrovačko-neretvanske županije, od ovdašnjih bila je Ilirija d.d. zastupljena po Marijani Prtenjači i Ani Ražnjević Jukić, a o nastupu Prtenjača kaže:
- Ostajemo u kontiniutetu prisutni i sa zalaganjem za snažnijom nazočnošću na ovom tržištu koje nas tek otkriva. Dogovorno problem letova rješavamo povezivanjem programa sa doletom i transferom iz Splita jer FinAir leti na Split. Specifični interesi za posebne programe dodatne ponude čine ovo tržište zahtjevnim ali i obećavajućim.

Zadarska županija na sajmu turizma u Brnu

Česima je Hrvatska, a time i Zadarska županija omiljena destinacija, a Južna Moravska sa sjedištem u Brnu naša bratska regija i Hrvatskoj najbliža. Početne rezervacije s češkog tržišta potvrđuju nastavak uzlaznog trenda, a interes medija, poslovnih partnera i posjetitelja je jako velik, kazao je Šime Mršić, zamjenik zadarskog župana, izrazivši zadovoljstvo prezentacijom naše županije. Mršić i Krešimir Laštro, pročelnik Upravnog odjela za more i turizam imali su niz radnih sastanka i službenih prijama, pa i s vodećim ljudima Južne Moravske i Brna. Sajam je posjetilo oko 40.000 posjetitelja. Nama dolazi oko 120.000 Čeha koji ostvare oko 900.000 noćenja.


50 do 100% veći booking u Nizozemskoj, do sad, bilježi turisthotelov Zaton


Zadarska županija predstavila se na čak tri pulta - Zadarske županije, otoka Paga i Općine Vir, a oba potonja imaju ovdje bratilmljena mjesta. Tim Zadarske županije je predvodio Neven Tičić, direktor TZ Povljane, Općine Vir Mate Čulina, voditelj Vir turizam, a otoka Paga Jelena Škoda Baričević, direktorica TZ Kolana. A i Ivo Nešpor, počasni konzul RH u Češkoj, je više naš nego njihov. Paški sir, vino, maslinovo ulje, prošek, rakija uz pjesmu paške klape Sol mamili su posjetitelje.

Dusseldorf s okusom soli

Tek je počeo i 10 dana traje 51. Boot sajam u Düsseldorfu, uz sve veću i bolju ponudu, a inače najveći kopneni nautički sjam u Europi (veći je onaj morski u Genovi).
Darija Kazija voditeljica recepecije ilirijine Marina Kornati kaže:
- Sajam se prostire na 230 000 m2 u 17 izložbenih hala sa preko 1900 izlagača iz 71 zemlje, najveći je do sada, a izvještava 2300 novinara iz 50 država. Uz nas na HTZ-ovom štandu je Angelina Yacht Charter obiteljai Šanglin također iz Biograda i marina Šimuni na štandu ACY-a. Nemam prethodna iskustva ali, prema riječima kolega, posjetitelja je prvih dana nešto manje ali je zapaziti da svi dolaze na štand sa direktnim i konkretnim pitanjima i ciljani su gosti. Pitaju i za hotele i kamp u kombinaciji sa brodom, a što je Iliriji kao resortu strateška prednost jer imamo sve sastavnice te mogu odsjesti u hotelu ili kampu i gledati svoj brod na vezu.

Predstavljanje na sajmu »Zeleni tjedan« u Berlinu

HTZ sudjeluje na 85. izdanju sajma »Zeleni tjedan«, vodećoj europskoj poljoprivrednoj manifestaciji, u Berlinu od 17. do 26. siječnja kao - zemlja partner! Ovdje smo među više od 1000 izlagača iz 60 zemalja s više od 100 tisuća proizvoda iz Njemačke i svijeta.
- Predstavljanje ćemo iskoristit za dodatno povezivanje hrvatske poljoprivrede i naše bogate eno-gastronomske ponude sa turizmom, a pred više od 400 tisuća posjetitelja, izjavio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić.
Hrvatsku poljoprivredu i gospodarstvo predstavlja pedesetak izlagača koji će sve posjetitelje sajma upoznati s okusima Hrvatske, odnosno gastronomskim delicijama poput pršuta, kulena, meda, ulja, rakije, vina te brojnih drugih autohtonih zaštićenih proizvoda. Tijekom sajma održat će se i 300 stručnih skupova predstavnika prehrambene industrije te velikih i malih dobavljača.Naš poseban adut su sirevi s Paga, dok je PZ MasVin dostavila ulja i vina i asistirala u nabavi one stogodišnje bonsai masline poklonjene domaćinima.

Nastavak slijedi sa:

Madrid od 22. do 26. siječnja 40. sajam FITUR
- Ovdje će EU predstaviti ulogu i važnost održivog razvoja turizma u sklopu EU-ova Zelenog plana na konferenciji UNWTO-a, na kojoj će govoriti i ministar turizma Gari Cappelli
New York od 24. do 26. siječnja New York Times Travel Show, na Manhattanu u »Jacob K. Javits Convention Centru« uz nastup TZ Zadrske županije i TZ Zadra
22. siječnja TZ Zadar ima u restoranu Felidia na 57. ulici, na Manhattanu, Lidie Bastianich posebno predstavljanje zadarske eno gastro ponude
Ljubljana od 30. siječnja do 2. veljače
London od 31. siječnja do 3. veljače, sajam Destinations, TZ Zadarske županije nastupa zajedno s TZ-ima iz Dalmacije i Ličko– senjske županije
Gent 03.02., Fiets en Wandelboers, nastup TZ Zadarske županije s TZŽ iz Dalmacije, tema je aktivni turizam.

Ocjena: 
Nije još ocijenjeno