Turska Doguş grupa Luksemburžanima prodala marine Dalmacija i Borik

Slika korisnika martinazd
Dok istovremeno investiraju 1,7 milijardi dolara u golemi projekt u Istanbulu
Tvrtka kćer Doguş grupe, D-marin, prodala je svoje marine u Grčkoj, Hrvatskoj i UAE tvrtki CVC Capital Partners sa sjedištem u Luksemburgu, koji upravlja sa 75 milijardi američkih dolara imovine
Najveća marina na istočnom dijelu Jadrana, Dalmacija, nastavlja svoj razvoj pod novim vlasnicima

Tvrtka CVC Capital Partners sa sjedištem u Luksemburgu objavila je ovih dana kako je njihov CVC Fond VII kupio grčke, hrvatske i marine u Ujedinjenim Arapskim Emiratima (UAE) tvrtke D-Marin, među kojima i zadarske marine Dalmacija i Borik. D-marin, dio Dogusş grupe, vodećeg turskog konglomerata, bio je vodeći operator vrhunskih marina za jahte u Sredozemlju i UAE. Treba reći kako CVC upravlja sa 75 milijardi američkih dolara imovine, a u zadnjih gotovo 40 godina dovršili su više od 300 ulaganja u širokom rasponu industrija i zemalja.
CVC Capital Partners je u svojem priopćenju naveo kako će sve D-Marinove marine u Turskoj, Turgutreis, Didim i Göcek, ostati u vlasništvu Dogusş grupe, dok njima upravlja D-Marin. István Szoke, upravljački partner CVC Capital Partnersa, rekao je kako je ovo prvo ulaganje njihove tvrtke u taj sektor.

Vodeća svjetska marina

- D-Marin nas je privukao s obzirom na to da je geografski raznolik operator dobro uloženih premium marina na Sredozemlju i UAE. Zahvaljujući CVC-ovoj globalnoj mreži i iskustvu u rastućim kompanijama u svijetu, namjeravamo stvoriti vodeću svjetsku operativnu marinu koja posluje s premijom, kako kroz organski rast, tako i kroz akvizicije, poručio je Szoke, dok je Burak Baykan, izvršni direktor D-Marin-a, kazao kako je ponosan na uspjeh koji je D-Marin postigao do danas.
- Radom s Dogusş grupom postavili smo čvrste temelje na kojima ćemo sada planirati izgradnju globalne grupe. Oduševljeni smo što smo osigurali podršku CVC-u, vodećeg svjetskog ulagača, za širenje D-Marin-a na međunarodnoj razini i podizanje tvrtke na novu razinu, najavio je Baykan. Transakcija oko preuzimanja D-marinovih grčkih, hrvatskih i UAE marina bit će okončana nakon ispunjavanja odgovarajućih državnih odobrenja.


Možemo potvrditi kako će svi menadžerski i operativni timovi D-Marina, kao uspješnog vlasnika i operatera marina, nastaviti obavljati svoje dosadašnje zadatke

D-marin Hrvatska

U odgovoru na upit Zadarskog lista, Mateja Terek iz agencije koja obavlja poslove odnosa s s javnošću D-Marina Hrvatska, navela je kako je kako su hrvatske D-marinove marine Borik, Dalmacija i Mandalina vrijedan dio globalne mreže marina D-Marin grupe, čije je poslovanje u Hrvatskoj, kao i Grčkoj i Ujedinjenim Arapskim Emiratima, u cijelosti preuzeto od strane Fonda CVC VII tvrtke CVC Capital Partners.

Uspješna 2019. godina

- Hrvatske D-Marin marine ostvarile su još jednu uspješnu godinu, dok su i ostale tvrtke Dogus grupe koje posluju u Hrvatskoj poslovale pozitivno i posvećene su daljnjoj optimizaciji poslovanja te usmjerene na novu turističku sezonu 2020. godine.
Možemo potvrditi kako će svi menadžerski i operativni timovi D-Marina, kao uspješnog vlasnika i operatera marina, nastaviti obavljati svoje dosadašnje zadatke. Korištenjem CVC-ove međunarodne mreže te prethodnog bogatog iskustva u izgradnji tvrtki diljem svijeta, novi dioničar namjerava stvoriti vodeću globalnu tvrtku za upravljanje premium marinama kroz organski rast i akvizicije. Dogus grupa je, pak, ranije prošle godine prodala svoj udio u kompaniji ACI mirovinskim fondovima, istaknula je Terek dodajući kako spomenuti ugovor o prodaji D-marinovih marina u ove tri države ne uključuje prodaju hotela Dogusş grupe u Hrvatskoj.
Inače, marine Dalmacija i Borik službeno su 2012. godine prešle u 100-postotno vlasništvo ove turske kompanije, izvijestili su tada Hüsnü Akhan, izvršni direktor Dogus grupe, i Zdenko Zrilić, vlasnik International Seaporta, tvrtke dotadašnje vlasnice ove dvije marine. Akhan je tada izrazio zadovoljstvo novom akvizicijom, najvećom marinom na istočnom Sredozemlju.
- Ovo je naš treći val ulaganja u Hrvatsku, a u marinu Dalmacija uložit ćemo dodatnih 17 milijuna eura. Dosad smo u Hrvatsku uložili ukupno 100 milijuna eura, a planiramo uložiti još 50 milijuna. Dogus grupa pokriva razne sektore - financijske usluge, automobilsku industriju, građevinu, medije, turizam, nekretnine i energiju. Čini je 126 kompanija sa 30 tisuća zaposlenika i prihodom u 2011. godini od šest milijardi dolara. Ulaganje u Hrvatskoj za Dogusş grupu vrlo je važno jer želi postati regionalni lider nautičkoga turizma u regiji stvaranjem međunarodnoga lanca marina koje će poslovati pod brendom D-marin. S tim ciljem kompanija je krajem 2011. godine preuzela većinski udjel od 76 posto u šibenskoj Mandalini, a marina Dalmacija zajedno s Borikom druga je najveća investicija Dogus grupe u Hrvatskoj, naglasio je tada Akhan.

Erdogan obišao projekt Galataport

I dok je tvrtka kćer Dogusş grupe nedavno prodala D-marinove marine u ove tri države, agencija iz te države, Anadolu, ovih dana je objavila kako se predsjednik Turske Tayyip Recep Erdogan u Istanbulu susreo s Feritom Şahenkom, predsjednikom i izvršnim direktorom Dogusş grupe koji ga je izvijestio o projektu Galataport u tom najvećem turskom gradu.
Nova luka za krstarenje, Galataport, koju zajednički razvijaju Dogusş grupa i Bilgili Holding u istanbulskom okrugu Karaköy na 1200 metara obale, dočekat će svoj prvi brod Galataport za krstarenje 5. travnja 2020. godine.
Projekt, u koji je već uloženo 1,7 milijardi američkih dolara, trebao bi stvoriti oko pet tisuća novih radnih mjesta. Opisan je kao turistički kompleks s hotelima, kafićima i restoranima, a procjenjuje se da će privući dodatnih 1,5 milijuna turista u Istanbul.
Očekuje se da će Galataport ove godine imati 75 tisuća putnika s 60 putovanja, a 350 tisuća putnika sa 180 putovanja u 2021. godini. Planirano je da luka posluži prosječno 15 tisuća putnika dnevno. Operatori luke imaju cilj opslužiti do 500 brodova za krstarenje u 2020. godini. Očekuje se da će 2021. godine u luku pristati 145 brodova za krstarenje. Procjenjuje se da će projekt doprinijeti oko milijardu dolara turskom turizmu godišnje.

Nema novih informacija oko hotela Maraska

Ono što Zadrane trenutačno najviše zanima je što će biti s najavljenim projektom Doğuş grupe oko izgradnje hotela Maraska na mjestu nekadašnje tvornice. Meri Matešić-Sičić, voditeljica marketinga i komunikacija Dogus grupe za Hrvatsku, svojedobno je za naš list izjavila kako je projekt hotela Maraska u potpunosti spreman, no svaki investitor, a u ovome slučaju brend Hyatt, traži sigurnost i jasnu viziju razvoja okruženja lokacije na kojoj ostvaruje svoju investiciju.
- No, ta tema više nije u domeni lokalne samouprave, već o njoj i država treba zauzeti stav, kazala je tada Matešić-Sičić.
Još prošlog proljeća hrvatski mediji su izvještavali kako stižu potvrde da je projekt hotela Maraska, koji je neko vrijeme bio na čekanju, pred realizacijom.
- Iako u ovom trenutku ne možemo reći konkretan datum, blizu smo početka radova, a trenutačno je u tijeku rad na određenim preinakama projekta, u okviru DPU-a, koji se prije svega odnosi na rezidencijalnu zonu, poručili su tada iz Doğuşa.
O tom projektu se prošlog ljeta na Gradskom vijeću očitovao i gradonačelnik Branko Dukić koji je tada rekao kako se, što se tiče hotela Maraske, nedavno sastao s Burakom Baykanom iz Doğuşa.
- Oni se nisu odrekli hotela i nagovještaju da će krenuti. Ja ne mogu reći kada, to je njihova poslovna odluka. Svi investitori imaju punu podršku Grada, istaknuo je tada Dukić.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 1 (1 glasova)