Za uređenje raskrižja Ulice Hrvatskog sabora i Puta Biliga 7 milijuna kuna

Slika korisnika martinazd
Potpisan sporazum između Grada Zadra i Hrvatskih cesta
Riječ je o sporazumu koji regulira međusobne odnose na rekonstrukciji raskrižja Ulice Hrvatskog sabora i Puta Biliga. To raskrižje u konačnici će postati semaforizirano, dobit će pješačke prijelaze te će se napraviti i lijevo proširenje, najavio je skore radove na zadarskim prometnicama Josip Škorić, predsjednik uprave Hrvatskih cesta
VEDRAN SITNICA
Spoj Puta Biliga i Hrvatskog sabora

Ovaj Sporazum je potvrda intenzivne suradnje koju u zadnjih nekoliko godina imamo između Grada Zadra i Hrvatskih cesta. Naime, riječ je o sporazumu koji regulira međusobne odnose na rekonstrukciji raskrižja Ulice Hrvatskog sabora i Puta Biliga. Na ovaj način riješit ćemo jednu od najvećih crnih točaka u gradu. To raskrižje u konačnici će postati semaforizirano, dobit će pješačke prijelaze te će se napraviti i lijevo proširenje, najavili su skore radove na zadarskim prometnicama Josip Škorić, predsjednik uprave Hrvatskih cesta i Branko Dukić, zadarski gradonačelnik na jučerašnjem potpisivanju sporazuma o radovima na tom dijelu zadarskih prometnica. Procjenjuje se kako će radovi na uređenju ovog raskrižja koštati oko 7 milijuna kuna. Branko Dukić je istaknuo odličnu suradnju s Hrvatskih cestama koja će u konačnici donijeti dobrobit za sve građane. Osim ovog projekta Škorić i Dukić najavili su još dva velika cestovna projekta - rekonstrukciju križanja na Žmirićima i gradnju obilaznice iznad Bilog briga, odnosno od državne ceste D8, do križanja na Žmirićima.

Isprika zbog nedostataka u Ulici N. Š. Zrinskog

- Danas želim pozornost skrenuti na ostvarivanje prometne strategije koja se zahuktala upravo zahvaljujući i djelovanju Hrvatskih cesta. Ovim sporazumom riješit ćemo jedno od najvećih crnih točaka u Zadru, naglasio je Dukić zahvalivši HC-u što su prepoznali taj problem. Istaknuo je kako su sve radili u koordinaciji.
- Grad Zadar je jedan od primjera odlične suradnje lokalne samouprave i HC-a. Naime, u ovom projektu Grad je na sebe preuzeo rješavanje kompletne projektne i imovinskopravne dokumentacije, dok ćemo mi preuzeti financiranje. Najveći problem prilikom izvođenja ovakvih radova u samom gradu jest činjenica da se mora naći način kako osigurati normalan protok prometa. Osim toga, htio bih naglasiti kako prihvaćamo kritiku radi Ulice Nikole Šubića Zrinskog jer je tamo zaista bilo nedostataka, te ćemo učiniti sve kako bi se rasvjetni stupovi maknuli unutar kruga bolnice te se na taj način napravilo više mjesta na nogostupima i ispričavamo se građanima zbog toga, rekao je Škorić naglasivši kako je projekt izrađen u skladu s građevinskom dozvolom, ali i kako je mogao biti bolji te kako su oni odgovorni za sve nedostatke koje će i otkloniti. Također osvrnuo se i na radove u dijelu Tuđmanove za koje je rekao kako bi trebali biti gotovi do kraja veljače te je zahvalio svima na strpljenju. Dodao je kako je za radove na toj cesti HC izdvojio oko 35 milijuna kuna.

Rok za izvođenje radova 5 mjeseci

- U zadnje vrijeme Zadar je što se tiče prometnica najrazvijeniji od priobalnih gradova. Ono što je ključni problem je državna cesta 306, tj. Ulica Hrvatskog sabora. U tom smislu sve naše aktivnosti su fokusirane na taj dio grada, rekao je Škorić naglasivši kako je riječ o zahtjevnom projektu zbog konfiguracije terena. Istaknuo je kako je konačno rješenje izgradnja obilaznice od D8 preko Bilog briga do Žmirića.


»Grad je na sebe preuzeo rješavanje kompletne projektne i imovinskopravne dokumentacije, dok ćemo mi preuzeti financiranje. Najveći problem prilikom izvođenja ovakvih radova u samom gradu jest činjenica da se mora naći način kako osigurati normalan protok prometa«

Josip ŠKORIĆ

Buduće raskrižje prezentirao je Matko Segarić, zamjenik pročelnika UO za prostorno planiranje i graditeljstvo. On je istaknuo kako Grad Zadar u planu ima izgradnju nekoliko vertikala i transferzala kojima bi se grad spojio od istoka prema zapadu, te sjevera prema jugu. Segarić je naglasio kako je Grad trenutno u procesu otkupa zemljišta te kako su trenutno otkupili oko 80 posto zemljišta i vjeruje kako bi u sljedećih nekoliko mjeseci mogli otkupiti sve.
​Škorić se nadovezao i rekao kako je uređenje ovog raskrižja predviđeno u planu za ovu godinu pa će tako tijekom veljače raspisati natječaj, a čim se steknu uvjeti ulaska u posjed krenut će s radovima. Dodao je kako građevinsku dozvolu imaju te bi se samo izvršenje radova trebalo izrealizirati u roku od pet mjeseci.

O rekonstrukciji raskrižja na Žmirićima

​Šime Erlić, pročelnik UO za EU fondove istaknuo je kako se na promet u gradu zadnjih nekoliko godina gleda sustavno te je najavio projekt inteligentnog prometnog sustava koji će omogućiti bolje upravljanje prometom, a koji je prijavljen za financiranje kroz ITU mehanizam iz sredstava EU.
- Projekt inteligentnog prometnog sustava je trenutno u procesu evaluacije te bi se kroz njega rekonstruirala jedna od ključnih gradskih prometnica - Tuđmanova ulica, te će se stvoriti centralna prometna jedinica. Drugi projekt je projekt ZUM - Zadar Urban Mobility, kojega pokreću s Inovativnim Zadrom, Obalama i lučicama i Liburnijom, a riječ je o aplikacijama koje će se odnositi na parkiranje, javni prijevoz, te ticketing, najavio je novitete u javnom prometu Šime Erlić dodavši kako se ugovor za ovaj potonji projekt očekuje do kraja ovog mjeseca.
​Josip Škorić najavio je kako će uskoro početi realizaciju rekonstrukcije križanja na Žmirićima, a za što je procijenjena vrijednost oko 53 milijuna kuna. Izrazio je želju da radovi počnu nakon turističke sezone.
- Konačno riješenje je izgradnja obilaznice duljine 2,8 kilometra, četverotračne cesta koja bi spajala raskrižje Žmirići i državnu cestu D8. Ovo je tek u planu te je u tijeku nadmetanje za idejno rješenje i studiju utjecaja na okoliš, a planirano je 1,2 milijuna kuna za studijsku dokumentaciju, kazao je Škorić.​ Dukić je podsjetio i na projekt Anglomeracije kojim će se urediti 317 gradskih prometnica.
Za kraj su i Dukić i Škorić apelirali na strpljenje građana dok je gradonačelnik naglasio kako će nakon ovih radova Zadar imati prometna rješenja koja će doprinijeti većoj sigurnosti sudionika u prometu, kao i smanjenju prometnih gužvi, posebno tijekom ljetnih mjeseci.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno