Lancia Y: Nova generacija ikone stila

Slika korisnika admin
Autor: 
Agresivnije i modernije - Lancia Y

Sredina osamdesetih godina prošlog stoljeća u kategoriji malih, gradskih automobila donijela je senzacionalni novitet - Lanciju Y10. Odnosno da budemo do kraja precizni, u Italiji se taj automobil prodavao pod značkom Autobianchija a u izvoz je odlazio kao Lancia. Svejedno, kako se god zvao sve je bilo pod okriljem Fiata koji je trebao mali, komercijalni ali ne i "jeftini" automobil. Tražilo se nešto drugačije, otmjenije a opet malo, nešto kao drugi automobil za bogatije obitelji. Lancia Y10 je za vrlo kratko vrijeme postala omiljenom, naročito među ljepšim spolom. Što zbog kombinacije boja, luksuznih elemenata, temperamentnih motora i iznimne upravljivosti postala je silno željenim automobilom. Istina kako je bila riječ o Lanciji, cijena je bila znatno viša od prosjeka klase. Automobil postaje svojevrsna ikona stila a njegov se utjecaj širi i preko granica Italije - primjerice u Rijeci i Istri ima itekako dobar status.

Sredinom devedesetih briše se broj 10 iz naziva, ostaje jednostavno Lancija Y a na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi uživo ćemo se upoznati i s njezinom - trećom generacijom. U smislu dimenzija pa i izgleda nikakve senzacije nema ali mora se priznati da je njezina evolucija opet napravljena iznimno uspješno.

Igrom slučaja zimus smo u Livignu naletjeli na maskirani automobil. Po nekim elementima, jer bio je skoro stopostotno oblijepljen folijama, dalo se naslutiti kako se radi o Lanciji Y. Ali, bila je tako slična drugoj generaciji da je zapravo bilo teško vjerovati kako se ispred nas krije - treća. Danas, kad je otkrivena, vidimo da smo bili u pravu. U siječnju se Livignom uistinu kretala nova Lancia Y. Dimenzije su joj praktično iste, dužina je 3,84 metara, širina 1,67 te visina 1,51 metar. Stilski je i straga slična prethodnici ali je zato prednja maska izrazito povećana tako da ostavlja utisak znatno većeg i moćnijeg automobila no što to Y jeste. I ako bismo bili do kraja precizni, najbolji opis treće generacije Y bio bi da se tu zapravo radi o smanjenoj kopiji kompaktne ljepotice Delte. Slična je priča i u unutrašnjosti - podosta luksuza i naglašenih prelaza kao i kvalitetnih materijala.

Za pogon će se brinuti tri, odnosno uvjetno rečeno četiri agregata. Uz klasični benzinac zapremine 1,2 litre sa 69 KS, tu je i moderni "twin air" koji pronalazimo i u Fiatu 500 - skromnih 0,9 litara ali zato velikih 85 KS. K tome i samo dva cilindra tako da je jasno kako iz Fiatovih pogona stiže nova revolucija kad su mali motori u pitanju. Govorimo li o dizelašima, tu je 1.3 MultiJet druge generacije snage 95 KS a već spomenuti 1,2-litreni benzinac se nudi i u "bi-fuel" opciji kada kao pogonsko gorivo koristi i - plin.

Y će se nuditi u tri razine opreme a kupci će moći birati između čak 17 boja i njihovih međusobnih kombinacija. Nova generacija Lancije Y, u verziji s pet vratiju jer će se na trovratni model pričekati još neko vrijeme, se očekuje u prodaji najkasnije u lipnju.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno