Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

U turizmu je spas

Autor: Velimir Brkić

21.03.2009. 23:00
U turizmu je spas

Foto: Velimir BRKIĆ



Prema dosadašnjem bukingu, najbolje prolaze privatni smještaj, kampovi i nautički turizam, dok manjak gostiju osjećaju hotelijeri. Međutim, nema mjesta za paniku, uvjerava Grgić, koji poručuje da će ovu sezonu obilježiti borba za svakog gosta


Svi u ovoj recesijskoj godini i globalnoj financijskoj krizi govore o turizmu kao spasu za Hrvatsku. Istovremeno, tek je 30 posto kapaciteta prodano. Ostaje žestoka borba za prodaju preostalih 70 posto sezone, poručio je Branko Grgić, državni tajnik u Ministarstvu turizma, drugog dana Međunarodnog znanstvenog skupa pod nazivom “Mediji i turizam” održanom protekle subote u Baroknoj kući u Ninu na konferencijsku temu “Koncept globalizacije i odgovornost medija u promociji turizma”.
Prema dosadašnjem bukingu, najbolje prolaze privatni smještaj, kampovi i nautički turizam, dok manjak gostiju osjećaju hotelijeri. Međutim, nema mjesta za paniku, uvjerava Grgić, koji poručuje da će ovu sezonu obilježiti borba za svakog gosta. Kojim će se smjerom razvijati turistička sezona još uvijek je teško reći. Veliku važnost odigrat će turisti koji dolaze vlastitim prijevozom, blizina pojedinih destinacija i “last-minute” aranžmana, odnosno izuzetno povoljne ponude turističkih aranžmana objavljene u posljednji trenutak.
Mediji su snažno sredstvo globalizacije te su izuzetno važni u promidžbi turizma, promovirali ga edukativno, afirmativno ili pak kritički. Ne samo za ovu godinu, već i za sljedeće godine, rekao je Grgić pošto je govorio o akcijama HTZ-a poput Zlatne penkale, Volim Hrvatsku, Plavi cvijet, Zeleni cvijet i drugim.
Hrvatska turistička zajednica prvi put je započela promidžbenu kampanju na BBC World newsu. Kampanja oglašavanja trajat će 12 tjedana, bit će emitirana diljem Europe, Bliskog istoka, Azije i Australije. Spot “Mediteran kakav je nekad” u trajanju od 30 sekundi prikazuje Hrvatsku kao zemlju različitosti, kristalno čistog mora te bogate kulturne i prirodne baštine s naglaskom na slogan “Mediteran kakav je nekad bio”. Pojačavanje globalnog TV-oglašavanja dio je ukupnih promidžbenih aktivnosti HTZ-a za “spas turističke sezone”, odnosno za spas Hrvatske dok voda nije došla do grla.
– Turističke reklame Hrvatske vrtjet će BBC, Euro news, CNN te Eurosport. HTZ je odabrao te televizije prema rezultatima gledanosti, objasnio je Grgić.
Na skupu u ninskoj Baroknoj kući izlagali su Grgić, domaćini iz Grada i Turističke zajednice Nina te predsjednik TZ Grada Zadra Branko Ganzulić na temu “Mediji i stvaranje kulturne destinacije Zadar”, Jure Radas (“Marketinška valorizacija kulturne baštine grada Zadra u funkciji razvoja kulturnog turističkog proizvoda”), Ante Gavranović iz zagrebačkog nakladnika Binoza press (“Turizam i uloga medija”), Stjepan Malović s Odjela za informatologiju i komunikologiju Sveučilišta u Zadru i Sveučilište u Dubrovniku (“Senzacije, štetne informacije ili …”), Nada Zgrabljić Rotar s Odjela za informatologiju i komunikologiju Sveučilišta u Zadru (“Društvena odgovornost medija na primjeru turizma”), Mili Razović iz TZ Splitsko-dalmatinske županije (“Internet i oglašavanje u turizmu”) i Emina Huseinspahić s Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zenici (“Pravno-politički aspekti turizma”).
Cilj ovoga trodnevnog skupa u Zadru i Ninu, koji su organizirali Odjel za informatologiju i komunikologiju Sveučilišta u Zadru i Turistička zajednica Grada Zadra, je otvoriti dijalog između medija, stručnjaka za odnose s javnošću i turističkih eksperata o važnosti pristupa medijima, o izvorima informiranja, medijskim kampanjama, kreativnoj promidžbi i međunarodnim turističkim trendovima, te o novim pravilima komuniciranja s medijima koja zahtijevaju sve više znanja i vještina u području medijske pismenosti i odnosa s javnošću.


 NE TREBAJU NAM GOLF TERENI




Jedan od najagilnijih saborskih zastupnika Nenad Stazić (SDP), predsjednik Odbora za informiranje, informatizaciju i medije Hrvatskog sabora, nakon što je u uvodnom slovu, između ostalog, istaknuo kako su mediji izuzetno važni za turizam, ne samo oni u smislu novinarstva, već i novih tehnologija, prešao je, moglo bi se reći, na političko, predizborno polje.
– Pravimo štetu hrvatskom turizmu, Hrvatskoj uopće. Golf je proglašen nacionalnim interesom. Zaista ne cijenimo svoju prošlost. Naime, ima puno je turističkih destinacija više ili manje boljih od Hrvatske. Međutim, nigdje nema ovako jedinstvene kulturne i prirodne baštine, arheologije… Poticanjem različitih oblika turizma, korištenjem bogatstva kulturne i prirodne baštine, arheoloških nalazišta, etnološkog naslijeđa materijalne i duhovne baštine, tradicionalne manifestacije i slično, trebamo stvoriti podlogu za podizanje kvalitete turističke ponude s ciljem ne spasa, već produljenja turističke sezone, povezujući kontinentalni i morski turizam. Kulturni identitet potvrđuje, ali i pridonosi turističkom i gospodarskom razvoju Hrvatske a ne golf tereni, zaključio je Stazić.
Podsjetimo, broj ljubitelja golfa u Europi procjenjuje se na pet i pol milijuna ljudi, a na Starom kontinentu već postoji više od šest tisuća golf igrališta.