Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

18 C°

SLUČAJ BENZINSKA PUMPA NA VIRU Kapović: “Ovo je déjà vu! Bez priključka na komunalnu infrastrukturu Tri Bartola ne mogu dobiti uporabnu dozvolu!”

22.03.2019. 16:45
SLUČAJ BENZINSKA PUMPA NA VIRU Kapović: “Ovo je déjà vu! Bez priključka na komunalnu infrastrukturu Tri Bartola ne mogu dobiti uporabnu dozvolu!”


Neka su nova lica bila na današnjoj press konferenciji u Općini  Vir i neki su novi bili momenti u već staroj i dobro poznatoj priči o gradnji benzinske pumpe na Viru, ali je osjećaj od prvog dana otvaranja famoznog slučaja uvijek isti. Iznio ga je načelnik Općine Vir Kristijan Kapović.
– Ovo je déjà vu! Godinu i pol nakon što smo upoznali javnost i upoznali sve nadležne s nezakonitostima pri gradnji benzinske pumpe na Viru, suočeni smo s nastavkom nezakonitog djelovanja. Sada se i zadarska  Elektra uključila u priču – kazao je načelnik Kapović naglasivši kako je investitor Tri Bartola od početka morao znati ono što znaju svi: bez priključka na komunalnu infrastrukturu ne može se dobiti uporabna dozvola. 
– Tada nismo dobili zahtjev od Elektre za izvođenjem bilo kakvih radova kako bi se objekt investitora priključio na elektro-energetsku mrežu.  Da bi se on priključio na niskonaponsku mrežu na području građevinske  zone Prezida, mora se graditi priključak u dužini većoj od 200 metara, jer  na dijelu zemljišta na kojemu se nalazi pumpa – nije predviđena gradnja. To jednostavno nije građevinska zona! Mi smo odmah znali da to nije moguće – naglasio je načelnik Kapović objasnivši kako je u studenomu  prošle godine zadarska Elektra zato zatražila zamjenu niskonaponskih  kabela iz trafostanice Vir-Prezida za priključak objekta Tri Bartola u  dužini od 15 metara. 
– Tražili su da dopustimo prekopavanje ceste u dužini 15 metara kako  bi oni napravili priključak od 200 metara, a to traže jer na tom dijelu nema niskonaponske mreže. To nije građevinska zona, pa nikad nije ni bila  predviđena gradnja. Da smo primjerice to odobrili, objekt bi već bio  pred dobivanjem uporabne dozvole iako svi znaju da je prethodna  građevinska dozvola dobivena nezakonito. Dakle, državna firma od nas  traži nezakonitu radnju kako bi oni mogli nezakonito priključiti objekt.  Naravno, mi smo to odbili, jer na tom dijelu Prezide nema niskonaponske mreže i jer je riječ o nezakonito izdanoj građevinskoj dozvoli – priča  Kapović. Zato Elektra u Zadru, govori virski načelnik, namjerava na živu  struju u koridoru ceste D-306 izvršiti priključak, iako je i za takav zahvat  potrebna građevinska dozvola.   
– Zato kažem da imamo déjà vu. Ne postoji suglasnost naših komunalnih poduzeća, Vir održavanja i Vodovod Vira, za priključenje na komunalnu infrastrukturu. To su i razlozi zbog kojih je Ministarstvo graditeljstva ustanovilo nezakonitost izdavanja građevinske dozvole jer je, među  ostalim, upravo na tom dijelu gdje se gradi benzinska pumpa naše poduzeće u posjedu lokacijske dozvole za gradnju nogostupa u dužini 4,5  kilometara i 12 autobusnih ugibališta. U taj smo projekt dosad uložili 15  milijuna kuna za izvlaštenje te dionice i projektnu dokumentaciju. Ona  je aktualna od 2014. godine, a sve je to utvrdilo i nadležno Ministarstvo  graditeljstva. S druge strane, Vodovod Vir na tom dijelu nema mrežu vodovoda i odvodnje, niti je ona planirana. Nakon svega toga Elektra radi  projektnu dokumentaciju za izvođenje elektro-energetskog priključka u  dužini 170 metara i spajanja na živu struju, a nakon toga tražit će dozvolu. Ako se ona izda, to će biti ponavljanje stare priče – zaključio je načelnik Kapović s kojim su na tiskovnoj konferenciji u vijećnici Općine Vir bili njegov zamjenik Antonio Vučetić, direktor Vir održavanja Marino Radović. (Kažimir ŠKRBIĆ)


Automobili i kuće nam gore i ništa se  ne poduzima, ali policija zato 24 sata  čuva nelegalnu pumpu
Primjere apsurda te selektivne primjene prava i zakona načelnik Kapović vidi u  okolnostima u kojima je posljednjih mjeseci podizana benzinska pumpa na Viru. Kada su radovi počeli, oko gradilišta je uvijek bio parkiran policijski automobil ili kombi  s oznakama MUP-a.
– Policija puna dva mjeseca 24 sata dnevno čuva privatnu investiciju i nelegalnu  benzinsku pumpu, dok s druge strane na istom mjestu, na otoku Viru, ništa ne poduzima ili ne rješava kada su napadnuti ljudi iz Općine Vir, njihove obitelji i imovina.  Gore nam automobili i kuće, prijeti nam se hladnim i vatrenim oružjem i za takve  stvari policija nema dovoljno ljudi ili tehničkih mogućnosti, ali zato imaju ljude i volju za čuvanjem privatnih investitora i nelegalno podignutih objekata. Dakle, mi  plaćamo policiju da ona štiti privatno, umjesto da investitor, ako misli da je ugrožen,  jednostavno angažira zaštitarsku tvrtku – istaknuo je Kapović.


Benzinska pumpa na Viru je lijepa,  ali je izgrađena nezakonito
– Desetljeće trpimo posljedice priče o bespravnoj gradnji na Viru i stigmu devastirane sredine, iako je Vir samo kap u moru. U cijeloj Hrvatskoj utvrđeno je čak  850.000 nelegalno izgrađenih objekata. Sve smo to demantirali jer smo u posljednjih deset godina postali sedma turistička destinacija u Hrvatskoj, pa smo zbog svega toga posebno senzibilizirani kada su u pitanju prostorno-građevinske teme, pogotovo kada se nešto gradi nelegalno. Investitor Tri Bartola je primjer investicije za koju je građevinska dozvola izdana nezakonito, a potom je pokrenut cijeli sustav kako  bi se zaštitila i obranila ta nezakonitost – objasnio je načelnik Kapović suštinske razloge virskog bunta protiv državnog sustava i aparata, a potom i zaključio:
– Pumpa na Viru je lijepa i nitko nema ništa protiv investicija, ali one moraju biti  izvedene u skladu sa zakonom. Mi smo samo taknuli u osinje gnijezdo.




Iako je Ministarstvo utvrdilo  nezakonitost, dozvola nije poništena  te nema krivih i odgovornih. gdje mi  to živimo?!
Slučaj oko gradnje benzinske pumpe na Viru s podnesenim kaznenim prijavama  protiv odgovornih osoba u najkraćem je mogućem roku zaključen, a kaznene prijave  odbačene kao neutemeljene. Načelnik Kapović tu vidi selektivnu primjenu zakona:
– Država je na Viru srušila 250 objekata unutar građevinskog zemljišta, iako su se  po Zakonu o legalizaciji iz 2011. godine svi mogli legalizirati. Vlasnici tih objekata  su platili ceh selektivne primjene prava, a sada smo svjedoci da se izdaje građevinska dozvola čiju je nezakonitost po više osnova utvrdilo Ministarstvo graditeljstva i  zbog čega su podnesene brojne kaznene prijave. Epilog te priče je zapravo jedno veliko apsolutno ništa; dozvola nije poništena te nema krivih i odgovornih. Pa gdje mi  to živimo?