Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Turistička kampanja bazira se na sigurnosti boravka u Zadarskoj županiji

22.03.2021. 11:00


S obzirom da prošle godine iznajmljivači nisu imali posla, gotovo 1.000 njih je na području Zadarske županije od početka prošle godine do danas odjavilo svoje smještajne kapacitete. Sam grad Zadar je u prošloj godini izgubio gotovo 400 iznajmljivača.
– Početkom 2020. godine u Zadarskoj županiji bilo je aktivno 15.911 iznajmljivača, a krajem 2020. godine 15.248. Prilikom podnošenja zahtjeva za odjavu iznajmljivači ne navode razloge odjave, ali u većini slučaja ipak se radilo o činjenici da nisu u prošloj godini imali niti jednog gosta, a i za ovu godinu najave ne idu u dobrom smjeru zbog korone. Grad Zadar je imao krajem 2019. godine aktivno 3.057 iznajmljivača, a krajem 2020. godine 2.670, ističe Vlatka Vučić-Marasović iz Odsjeka za odnose s javnošću Zadarske županije.


Lakši prelazak granice, efikasno testiranje
S obzirom da je i ova turistička sezona vrlo neizvjesna, već je u ovom razdoblju od početka godine odjavljeno 317 objekata (apartmani, studio apartmani, sobe i kuće za odmor).
Za komentar na cjelokupnu situaciju i predviđanja za nadolazeću sezonu, pitali smo Mihaelu Kadiju, direktoricu Turističke zajednice Zadarske županije.
– Iz naših kontakata s iznajmljivačima, nemamo spoznaja da se u našoj županiji smještaj pojačano odjavljuje usprkos neizvjesnosti. Kao i prošle godine, naši iznajmljivači najviše računaju na svoje stare goste s kojima su i u stalnom kontaktu, a koji jedva čekaju svoj odmor provesti u našoj županiji. Oni nas nisu iznevjerili niti u prošloj godini, kada još niti nije bilo cjepiva. Sasvim je sigurno kako će, nakon što se pandemija počne smirivati, odmor svima biti potreban više nego ikad i očekujemo kako će dobar dio gostiju za svoje odredište izabrati upravo Zadarsku županiju.
– Svjedoci smo kako je situacija u turizmu gotovo jednaka onoj iz ožujka 2020. godine, i kako je ispred nas, zbog opetovanih valova pandemije, još jedna iznimno zahtjevna turistička godina. Ipak stvorena su važna iskustva, postavljene prakse, te se živi i radi u novim okolnostima. Pokrenuta je kampanja Safe Stay in Croatia koja dolazi kao marketinški ‘šlag’ nastavno na uspješno odrađenu prošlu sezonu kada su se naši kapaciteti prilagodili situaciji. Značajan dio populacije će se, prema riječima stručnjaka, procijepiti do lipnja kada očekujemo prve značajne dolaske sa stranih tržišta. Shodno tome, razmatraju se mogućnosti kako stvoriti uvjete za lakše prelaske granice, točnije povrat naših gostiju svojim kućama. Znamo da smo im još draži jer mogu do nas vlastitim prijevozom što pojačava osjećaj sigurnosti, pa im želimo pružiti dodatno olakšanje omogućavanjem efikasnog testiranja prije povratka, govori Kadija.


Međunarodne online prezentacije
Što se tiče turističkih sajmova i kampanje koji bi u redovnoj situaciji u ovim mjesecima bili u punom jeku, Kadija pojašnjava kako se to odvijalo u ovim uvjetima.
– Mi smo se orijentirali na kanal koji treba najefikasnije nadomjestiti uobičajene sajamske i prezentacijske nastupe na ključnim tržištima, a to je platforma Croatia Get2Gether Hrvatske turističke zajednice kroz koju ćemo predstaviti novitete i ponudu Zadarske županije na našim ključnim emitivnim tržištima turističkim profesionalcima i medijima kroz ožujak i travanj. Radi se o online prezentacijama, svojevrsnim webinarima uživo gdje se nakon prezentacije vodi razgovor i odgovara na pitanja. Definirani su datumi prezentacija na tržištima: Poljske, Njemačke, Italije, Beneluxa, te Češke i Slovačke. Prezentacija prodajnom osoblju jednog slovenskog turoperatora odrađena je u veljači, a čeka se i termin prezentacije na austrijskom tržištu, navodi Kadija.
U tijeku je Safe Stay kampanja HTZ-a na glavnim tržištima nakon koje kreće i regionalna, što je usklađeno sa sektorom.
– Do tada Turistička zajednica Zadarske županije neprestano provodi aktivnosti komunikacije s našim tržištima direktno, vlastitim kanalima. Tu se mogu istaknuti društvene mreže, mrežne stranice, priopćenja, dostavljanje novosti i slično, a putem kojih se potencijalne goste podsjeća na sve najjače potencijale Zadarske županije kao turističke destinacije.
Što se tiče oglašivačkih kampanja, pripremamo još jedan složen komunikacijski splet i ove godine, te ćemo najvjerojatnije imati nekoliko valova oglašavanja ovisno o oscilacijama uzrokovanih pandemijom. Zato biramo fleksibilne kanale i to digitalne. Pokretanja su usklađena sa sustavom i sektorom. Namijenjene su našim najznačajnijim bliskim tržištima, a kojima ćemo nastojati u trenutku prije otvaranja granica i mogućnosti putovanja privući što veći broj gostiju u našu županiju. Naša se kampanja bazira prvenstveno na sigurnosti boravka u Zadarskoj županiji i isticanju prednosti naših destinacija koje nude upravo ono što turisti u sadašnjim uvjetima i traže – brojne mogućnosti boravka na otvorenom u predivnoj i očuvanoj prirodi, aktivni odmor, obiteljski odmor, arhipelag i nautika, te izvorna hrana, ističe Kadija.




Kraća predsezona, ali duža posezona?
Također, kako dodaje Kadija, Zadarska županija je cijelo ovo vrijeme prisutna i na domaćem tržištu jer svakako očekujemo da će do otvaranja stranih tržišta domaći gosti iskoristiti prve proljetne dane da nas posjete te i sami se relaksiraju od stresova koje nam svima pandemijske okolnosti i uvjeti uzrokuju.
Inače se kaže da se po Uskrsu sezona poznaje, ali ove godine nam to neće vrijediti.
– O predsezoni i razdoblju oko Uskrsa vrlo je teško razmišljati, s obzirom da smo već u drugoj polovini ožujka, a poznato je kako se kod nas, ali i u susjedstvu te u čitavoj Europi epidemija ne smiruje. No svakako očekujemo da će se tijekom proljeća situacija poboljšati te da će turistička kretanja biti moguća, u najboljoj varijanti od svibnja nadalje što bi omogućilo, kao i prošle godine, pokretanje ozbiljnijih brojeva u lipnju, ističe Kadija, napominjući kako je osnovni preduvjet za to sigurnost gostiju.
– Zato se Turistička zajednica Zadarske županije aktivno uključila u provođenje projekta ‘Safe stay in Croatia’, a kojim se uvodi posebna oznaka sigurnosti u Republici Hrvatskoj s ciljem brendiranja Zadarske županije odnosno Hrvatske kao sigurne turističke destinacije. Još jednom je potrebno istaknuti koliko je važan čimbenik cijepljenje, kako turističkih djelatnika, tako i čitavog stanovništva. Poznato je kako se pandemija može obuzdati isključivo procijepljenošću i jedino ćemo na taj način doći do nekadašnjih pozicija odnosno tzv. starog normalnog koje čitav svijet željno iščekuje. Očekujemo da će se zbog cijepljenja, za razliku od 2020. godine, turistička kretanja produžiti prema rujnu, listopadu pa i studenome ove godine, zaključuje Kadija.