Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

20 C°

Najviše talijanskih gostiju očekuje se tijekom glavne ljetne sezone

22.04.2021. 12:34


Za zaključiti je da nas, odnosno našu turističku ponudu, Talijani vole, i da će nastojati doći! To je najkraći dojam o jučerašnjoj posebnoj prezentaciji zadarske turističke regije talijanskim agentima i turoperatorima, koji nude i dovode talijanske turiste k nama, i turističkim novinarima, koji im sugeriraju gdje bi valjalo otputovati, kojoj smo putem zoom aplikacije bili svjedoci.
Predstavništvo Hrvatske turističke zajednice u Italiji u suradnji s Turističkom zajednicom Zadarske županije održalo je virtualnu prezentaciju namijenjenu talijanskim turističkim agentima i B2B medijima koja je okupila više od 60 sudionika. Napomenimo da je 60 (točnije 62) sudionika za tek jednu regiju, a ne turističku prezentaciju cijele Hrvatske, izniman broj. Tema virtualnog susreta je načelno predstavljanje ukupne turističke ponude Hrvatske, ali s posebnim naglaskom na ponudu Zadarske županije.
Naravno da se informiralo o nacionalnoj oznaci sigurnosti Safe stay in Croatia i svim mjerama važećima u zemlji, uvjetima dolaska, mjerama koje se provode za siguran boravak turista na destinacijama, kao i za njihov lakši povratak.


Sigurnosne mjere
– Dok čekamo na potpuno otvaranje Italije i mogućnost nesmetanih putovanja, aktivnosti poput virtualnih prezentacija idealna su prilika da, u suradnji sa županijskim turističkim zajednicama, prezentiramo turističku ponudu hrvatskih regija kojima je Italija jedno od važnijih tržišta. U ovim neizvjesnim vremenima vrlo je važno održavati prisutnost i vidljivost na tržištu te kontinuirano komunicirati sve aktualne informacije partnerima i medijima, istaknula je direktorica Predstavništva HTZ-a u Italiji Viviana Vukelić dodavši kako na talijanskom tržištu uskoro kreće informativna kampanja Safe Stay in Croatia, nakon čega će uslijediti B2B kampanja u specijaliziranim turističkim medijima, a zatim i glavna pozivna kampanja talijanskim turistima (inače sklonih last minuteu). Vukelić je za uspjeh konferencije odradila i opsežnu predpripremu i najave s kolegicom Mihaelom Kadija, direktoricom TZ Zadarske županije i njezinim suradnicima, kao što je vješto animirala razgovore po prezentaciji, a slijedi i osiguravanje svih traženih materijala za koje je pokazan interes sudionika.
Okupljene partnere i predstavnike medija pozdravio je i direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić:
– Dobra očekivanja s tržišta Italije za ovu sezonu temelje se na povratnim informacijama glavnih partnera s talijanskog tržišta, kao i na najavama novih brodskih i aviolinija koje će ove sezone povezivati Hrvatsku i Italiju, istaknuo je direktor HTZ-a.
I Stančić kao i Vukelić, svjesni činjenice da je ove godine najbolji »prodajni agent« briga za zdravlje gostiju (i nas) i sigurnost, posvetili su tome dužnu pažnju pred strahovima izmučenim Talijanima.


Naglasak na outdoor, nautiku i gastronomiju
Prezentacija potencijala Zadarske županije talijanskim agentima i medijima posebno je fokusirana na tri proizvoda i to outdoor, nautiku i gastronomiju, ali je prezentacija obuhvatila i sav prostor županije, kao i sastavnice ponude od smještaja do aktivnosti uz isticanje slogana Reci Da svemu (Di sì a tutto) koji poziva na doživljaj.
– Italija je uvijek bila naše vjerno tržište koje je nažalost protekle godine bilo najviše pogođeno epidemijom, a za koje ipak očekujemo dobar odaziv ove godine. Talijani izuzetno cijene našu razvedenu obalu i predivan arhipelag. Zainteresirane partnere ovom smo prilikom podsjetili na naše adute te upoznali s ponudom raznih doživljaja koji se mogu iskusiti u raznim dijelovima županije. Nautika, odnosno otoci, posebni interesi s naglaskom na gastronomiju, kapaciteti te razni alati putem kojih svojim gostima olakšavamo organizaciju boravka, samo su neke od istaknutih tema. Izuzetno nas veseli i ulijeva optimizam veliki interes koji su partneri iskazali za naše destinacije, što dokazuje i ovaj virtualni susret, izjavila je direktorica Kadija.




Prometna povezanost
Vezano za prometnu povezanost, uz međunarodnu trajektnu liniju Zadar – Ancona, od 24. srpnja do 29. kolovoza 2021. brzi brod turoperatora Gomo Viaggi kapaciteta 374 sjedala povezivat će Pesaro i Cesenatico s Malim Lošinjem i Novaljom te Cesenatico s Rovinjem. Niz linija i kompanija kao što su easyJet, Volotea, Ryanair i Vueling, će hrvatske zračne luke povezivati s Rimom, Milanom, Napuljem, Barijem, Palermom i Venecijom. Zadar će imati zračne veze za Rim (Vueling i od ove godine i Ryanair), Napulj, Bari i Bolonja nove su linije Ryanaira na Zadar, uz Milano, a Milano sa Zadrom spaja i easyJet. Također, tvrtka za krstarenja MSC Crociere od lipnja 2021. ponovno kreće s putovanjima, a u njihov je program uključena i Hrvatska. Damir Hordov iz županijske TZ iscrpno je informirao slijedom prikazanih kvalitetnih materijala o svim načinima dolaska u Zadar. Potom su predstavljene rivijere i sastavnice zadarske turističke regije, prirode znamenitosti, nacionalni i parkovi prirode, kulturno- povijesne vrijednosti pojedinih lokacija, odnosno sve ovdašnje turističke »ikone«, naravno i način života koji Talijani vole.
Posebno je predstavljen ovdašnji nautički raj i otočni aduti, marine, charter, potom i agroturistički, pa i užici konoba i kušaonica, uz prepoznatljive gastro ikone i vino. Pješačke ture i kompleksnost biciklističke ponude naišla je na interes. Konačno, predstavljeni su i svi oblici smještajne ponude i sve značajne tvrtke u županiji. Štoviše, odgledan je i iznimno atraktivan promotivni film te je u sažetom vremenu apsolutno profesionalno uz prave sadržaje i sredstva, valjano predstavljeno što od turizma nudimo.
Za kazati je na kraju da činjenica da se gotovo nitko od sudionka nije isključio s virtualne konferencije do njenog kraja, znači uspjeh, a komentare talijanskih sudionika, dio ih prenosimo u okviru, to potvrđuju.


Zanimljivosti s prezentacije
– Većinom se radi o turoperatorima i agentima koji rade Hrvatsku i novinarima »opinion makerima«, i iznimno sam zadovoljna njihovim odzivom i reakcijama. Pridružio se i najveći klub i izdavač najvećeg magazina za kamping – The Camping and Caravanning, a i korporativni odjel Banca Intesa Sanpaolo, odnosno grupe, a njihov »sindikalni« i poslovni turizam je izniman…, neke su od informacija kojima nas Vivijana dodatno opskrbljuje.


Pohvale Hrvatskoj i zadarskoj prezentaciji
Paralelno dok traje prezentacija na zoom aplikaciji se i chata odnosno dopisuje porukama. TZ Zadarske županije pokupila je iznimne komplimente na profesionalnosti materijala, fotografija i filma, kao i Hordov za vođene prezentacije na talijanskom. Istovremeno su agenti koji su odrađivali Hrvatsku i Zadarsku županiju kolegama potvrđivali vjerodostojnost informacija i preporučivali da rade našu regiju.
Stigle su i pohvale, dijelom pokude talijanskim vlastima na jasne i precizne podatke i kriterije kada je u pitanju stanje s epidemiološkim mjerama i uvjetima dolaska, testiranja i sl., uz kritike da donose odluke bez najave, a informacije o samoj Italiji daju slabe i nikakve. Pa se suprotno od naših samokritika ističe kako oni o svojoj zemlji gotovo ne daju informacije, a ovdje imamo koronavirus.hr, i Enter Croatia i Safe Stay, dodatne punktove, cijepljenje turističkih djelatnika…
Zadarsko ljetovanje za korone iz prve ruke
Cristina Sgargi iz agencije Favola Tourist Mestre ugodno nas je svih iznenadila pričom iz prve ruke odnosno lanjskim boravkom u Zadru i županiji u doba blokada zbog korone (s talijanske strane), za što je trebalo volje i nešto hrabrosti.
– Nezaboravno, od prelijepog grada, ljubaznih ljudi, prirodnih ljepota, izvrsne hrane i što je najbolje osjećala sam se apsolutno sigurno u svakom trenu. Iz Zadra je na dohvat ruke i Pag, Velebit, Šibenik, Krka, Kornati i izniman broj atraktivnih i lijepih doživljaja, poručila je kolegama, dok je dvoje troje dopisalo: Sve rečeno mogu potvrditi.
Oznaka »Safe Stay in Croatia« i u Italiji
Ako ste pak mislili da osim oko 12.000 domaćih subjekata nikom ne pada na pamet posegnuti za našom nacionalnom oznakom sigurnosti »Safe stay i Croatia«, varate se jer BE BLUE CHARTER AGENCIJA, iz Mirana kod Venecije, ga na svojim stranicama ima (https://www.bebluesailing.com/it/tours/croazia): Agencija pamti lanjski ‘feragosto’ kad su talijanske vlasti bez najave zatvorile zemlju i povratnicima iz niza zemalja, pa i Hrvatske, ako se isti tren ne vrate naredili testove, karantene itd. Njihovih 200-tinjak gostiju na potezu od Splita do Zadra nisu htjeli kući već su ljetovanje nastavili, a uz podršku Vivijane Vukelić i naših ljudi s terena (uključio se i Slavko Pernar) osigurali im mjesta za testiranje.
– Svih 200 se vratilo zadovoljno i s negativnim testovima, zaključili su informaciju kolegama ovi iz Be Bluea.