Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Srce kaže Jadran, a novčanik…

Autor: Danko Perić, Tanjug

21.05.2009. 22:00
Srce kaže Jadran, a novčanik…


Novinar Tanjuga Danko Perić za Zadarski list komentira snažnu hrvatsku turističku kampanju u Srbiji, ali i beogradske podatke o hrvatskim posjetiteljima
Pred kraj proljeća Beograd je izlijepljen plakatima poslije tek okončanog prvog Đokovićevog teniskog turnira na preuređenim i izglancanim terenima blizu ušća Save u Dunav. S najvećeg broja, u pravoj šumi bilbora, upućeni su pozivi na ljetovanje u Hrvatskoj.
Najpoznatiji srbijanski tenisač Novak Đoković je iz još jednog razloga zaslužio da se nađe u ovoj priči – u obilju TV reklama u kojima sudjeluje je i ona za trgovinski lanac zagrebačke “Idee”, koja u Beogradu i okolici ima nekoliko većih trgovina i drugih prodavaonica. Đoković je, samim tim, i „protagonist” otopljavanja hrvatsko-srbijanskih odnosa, koji su, svakako, preduvjet i za međusobnu turističku razmjenu.
Beograd – “Kad srce kaže… Jadran
Beograd je zbog šume bilbora postao pravi „bilborgrad”. S mnogih od njih uz fotografije s najljepšim jadranskim pejzažima, Turistička organizacija Hrvatske ovih dana poručuje: „Kad srce kaže more… kaže Jadran”.
Za turizam, kao i za sve ostalo, bitan je zov srca, ali i još mnogo toga.
Hoće li se građani Srbije, poslije dva desetljeća stanke (izuzevši od prije koju godinu primjetnijeg posjeta Istri i Kvarneru, vjerojatno i kao rezultata uspostavljene zrakoplovne čarter linije Beograd – Pula), odazvati „zovu srca”, pitali smo dvoje poznavatelja turističkih prilika Vesnu Nađ i Dejana Veselinova.
Novinarka u turističkoj organizaciji Beograda Vesna Nađ, kaže da za predstojeću ljetnju sezonu ne očekuje „bum”, ali da će intenzivna turistička kampanja koju je organizirala Hrvatska turistička zajednica, uz komaparativne prednosti, svakako, donijeti mnogo bolje rezultate od dosadašnjih, i to ne samo u Istri.
U turizmu, kao i u drugim oblastima, veli, potrebno je vrijeme, a kao razloge zašto bi se Beograđani opredijelili za ljetovališta u Hrvatskoj, navodi: „Jadran koji je mnogima poželjno odredište, geografski je bliži od drugih ponuđača turističkih usluga. Nema jezičnih barijera, vizni režim je neusporedivo povoljniji nego s Grčkom i Bugarskom. Vizni režim i blizina su velike prednosti Hrvatske, kao i Crne Gore”.
Srbijanski avioprijevoznik Jat Airways, koji je lani obnovio sezonske letove za Pulu i najavio da će to ove godine učiniti i za Dubrovnik, trenutno se muči s dobivanjem dozvola za ljetnje čarter letove za Tursku i Egipat. Upravo u te dvije zemlje turisti iz Srbije su u primjetno većem broju i najčešće su tim letovima odlazili protekle dvije-tri godine.
– Presuđujuće je i koliko ljetovanje ili drugi turistički aranžmani i izvanpansionska usluga koštaju. Beograđani, čija su prosječna primanja tek nešto više od 500 eura, više nisu u prilici ljetovati duže od desetak dana, za razliku od prijašnja tri-četiri tjedna, pa su prisiljeni vagati sve vidove troškova, kaže Nađova.
Ona je, s grupom turističkih novinara iz više redakcija, u organizaciji tamošnje regionalne organizacije, boravila nedavno u Istri i Kvarneru. Puna je utisaka o toj rivijeri. Biranim riječima govorila nam je i o Opatiji, ali i o Gorskom kotaru, kojeg su posjetili tom prilikom, jer je za nju dosad bio potpuna nepoznanica…
Broj posjeta iz Hrvatske povećao se za 43 posto 
 PR Turističke organizacije Beograda Dejan Veselinov, koji navodi da je „odrastao” u Červaru, pokazuje kako turistička razmjena Hrvatske i Srbije neprestalno raste i ilustrira to brojčanim podatcima o turističkim posjetama iz Hrvatske Beogradu. Tako je broj noćenja povećan u trećem mjesecu ove godine (netipičan po turističkoj ponudi i bilo čemu drugom) u odnosu na isti mjesec prošle godine za 32 posto. Lani je bilo oko 7.800, a ove godine više od 10.000 noćenja. Usporedba s veljačom govori da je povećanje broja noćenja bilo čak 42 posto.
 Najviše turista iz Hrvatske posjećuje Beograd za novogodišnje praznike (utjecaj je, vjerojatno, došao iz susjedne Slovenije), a slijede glazbeni koncerti, pa Beer fest krajem ljeta, zadržavanje na putu u Novi Sad na već legendarni festival „Exit”, a tu su i obilazak groba Josipa Broza Tita- posebno na godišnjicu njegove smrti, 4. svibnja.
 Beograd se intenzivno sprema i za povećani posjet u vrijeme predstojeće „Univerzijade”, ističući da je to najveći sportski događaj ove godine u svijetu. Posljednjih dana, kao najava tog događaja gradom i okolicom kruže dvokatni turistički autobusi (s otvorenim krovom) i postali su pravi turistički hit. Očekuje se da će do Univerzijade biti završen i novi TV toranj na Avali, na mjestu onog koji je srušen u NATO-vom bombardiranju 1999., koji će ubuduće, za razliku od ranije, biti mnogo manje u upotrebi za TV, a više će služiti zabavi posjetitelja.
 Turiste u Beogradu već nekoliko godina najviše privlači noćni provod na trupcima u blizini ušća Save u Dunav. Tu je i tradicionalna bohemska četvrt Skadarlija, šetnje tvrđavom Kalemegdan, a sada i tzv. silikonska dolina (nedavno otkrivena ulica Strahinjića bana uz samu Skadarliju, inače prepuna noćnih kavana u kojoj su gosti isključivo mladi).


 SRBIJA GLASUJE ZA ĐAVOLJU VAROŠ, A ZAŠTO NEMA VIŠE GLASOVE ZA PLITVICE?


Beogradski turistički stručnjaci izjavili su kako je čudno da u aktaulnom Internet izboru „svjetskih čuda”, gdje su nominirane i Plitvice, nema više glasova za tu prirodnu ljepotu, čak ni iz same Hrvatske.
Na tom izboru srbijanski „predstavnik” Đavolja varoš blizu Kuršumlije, iako je bio “autsajder”, i dalje vodi. Lička prirodna ljepotica, uz to velika turistička destinacija još iz doba Austro-Ugarske i potom dvije bivše Jugoslavije, istina, u gornjem je dijelu tablice, ali, kako kažu, ona zaslužuje „najmanje drugo mjesto”.