Prikaz polaganja kamena temeljca, čitanje povelje

Slika korisnika admin
Vesna KARAVANIĆ
Udruga Paška alka već treću godinu za redom izvela je program "Prikaz utemeljenja grada Paga"

Na Trgu Petra Krešimira IV. Udruga Paška alka već treću godinu  za redom izvela je program "Prikaz utemeljenja grada Paga". Radi se o  povijesnom događaju davnog 18. svibnja 1443. godine kada su se na livadi ispred današnje Zborne crkve okupili Paškinje i Pažani, gradski vijećnici, svećenstvo kako bi se održala svečanost postavljanja kamena temeljca za Zbornu crkvu Marijinog Uznesenja i za Velu kulu, odnosno kulu Skrivanat. Bile su to prve dvije zgrade koje su se počele graditi u novom gradu Pagu.

U sklopu "Prikaza utemeljenja grada Paga" sudjelovao je crkveni zbor  koji je nakon simboličnog polaganja kamena temeljca i čitanja povelje o  utemeljenju grada otpjevao pjesmu "Zvizda mora". Povijesnim plesovima u koreografiji Sanje Petrovski, a u izvedbi članica i članova udruge  Paška alka simbolično je prikazana radost i optimizam Pažana zbog utemeljenja novog grada.

Nakon prikaza utemeljenja u atriju Kneževog dvora održan je zanimljiv koncert violinistice Eve Mach i udaraljkaša Marka Mihajlovića. Eva  Mach magistrirala je violinu na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi  prof. Tarasa Petchenyja. Pobjednica je mnogih domaćih i međunarodnih  natjecanja i dobitnica niza nagrada. Marko Mihajlović završio je studij  udaraljki na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Igora Lešnika.  Suradnik  je Zagrebačke filharmonije i Simfonijskog orkestra HRT-a, član  ansambla Bing bang, ansambla Cantus i ansambla Acoustic project. Radi kao prvi timpanist u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu.

Organizatori programa su Centar za kulturu i informacije Pag, udruga  Paška alka i Župni ured Pag, a pokrovitelj je Grad Pag.

Kategorija:
Ocjena: