Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Prikaz polaganja kamena temeljca, čitanje povelje

21.05.2016. 22:00
Prikaz polaganja  kamena temeljca,  čitanje povelje

Radi se o povijesnom događaju 18. svibnja 1443. godine kada su se na livadi ispred današnje Zborne crkve okupili Paškinje i Pažani, gradski vijećnici, svećenstvo kako bi se održala svečanost postavljanja kamena temeljca za Zbornu crkvu Marijinog Uznesenja i za Velu kulu, odnosno kulu Skrivanat
Na Trgu Petra Krešimira IV. Udruga Paška alka već treću godinu  za redom izvela je program “Prikaz utemeljenja grada Paga”. Radi se o  povijesnom događaju davnog 18. svibnja 1443. godine kada su se na livadi ispred današnje Zborne crkve okupili Paškinje i Pažani, gradski vijećnici, svećenstvo kako bi se održala svečanost postavljanja kamena temeljca za Zbornu crkvu Marijinog Uznesenja i za Velu kulu, odnosno kulu Skrivanat. Bile su to prve dvije zgrade koje su se počele graditi u novom gradu Pagu.
U sklopu “Prikaza utemeljenja grada Paga” sudjelovao je crkveni zbor  koji je nakon simboličnog polaganja kamena temeljca i čitanja povelje o  utemeljenju grada otpjevao pjesmu “Zvizda mora”. Povijesnim plesovima u koreografiji Sanje Petrovski, a u izvedbi članica i članova udruge  Paška alka simbolično je prikazana radost i optimizam Pažana zbog utemeljenja novog grada.
Nakon prikaza utemeljenja u atriju Kneževog dvora održan je zanimljiv koncert violinistice Eve Mach i udaraljkaša Marka Mihajlovića. Eva  Mach magistrirala je violinu na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi  prof. Tarasa Petchenyja. Pobjednica je mnogih domaćih i međunarodnih  natjecanja i dobitnica niza nagrada. Marko Mihajlović završio je studij  udaraljki na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Igora Lešnika.  Suradnik  je Zagrebačke filharmonije i Simfonijskog orkestra HRT-a, član  ansambla Bing bang, ansambla Cantus i ansambla Acoustic project. Radi kao prvi timpanist u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu.
Organizatori programa su Centar za kulturu i informacije Pag, udruga  Paška alka i Župni ured Pag, a pokrovitelj je Grad Pag.