Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

Ford focus: Povratak u velikom stilu

Autor: Edi Prodan

21.07.2008. 22:00
Ford focus: Povratak u velikom stilu


Najopremljeniji primjerak najsnažnijeg dizelskog Focusa plijeni kompleksnošću no cijenu dovodi u neprimjerene visine. Ma kako bilo, jedno je izvjesno – povratak Focusa na hrvatsko tržište u velikom je stilu tako da čak i konkurenciju tjera na čestitke
Trenutno jedan od najvećih hitova hrvatskog automobilskog tržišta je – Fod Focus. Nakon godina tavorenja i apsolutnog nesnalaženja na tržištu nova  Fordova ekipa ispravno je osjetila bilo ovdašnjih kupaca i s kompaktnim Focusom napravila odličan posao. Sasvim zasluženo jer je u slučaju Focusa riječ o jednom od najboljih automobila te klase na tržištu o čijem se “držanju ceste” već ispredaju mitovi. Naravno, golemu većinu Focusove prodaje čini bazni benzinski model s pomno, racionalno odabranom opremom kojoj baš ništa ne nedostaje ali se isto tako baš ni u jednom elementu ne razbacuje. Mi smo pak otišli u drugu krajnost, testirali smo model čija je cijena točno dvostruko veća (95:190 tisuća kuna) a ujedno predstavlja izlog Focusovih mogućnosti jer nakon toga slijede samo posebne edicije, primjerice ST.
Dakle, motor je bio dizelski znanac zapremine 2 litre sa 136 KS. I ma koliko smo ishitreno htjeli reći – previše za jedan kompakt, testni su nam kilometri neprestance toliko ugađali da smo još jednom zaključili kako nema automobila za koji se može reći da ima – previše “konja”. Focus u ovom izdanju ubrzava silovito a uz iznimni okretni moment još jednom moramo odati priznanje kako ovom, tako dizelskim motorima uopće. Istina, prosječna potrošnja je u ovom slučaju zapravo jednaka onom što se najavljuje za grad, no ni tih 6,5 do 7 litara nije pretjerano. No, s obzirom na današnje cijene goriva, možda je znanu verziju dizelskog agregata s 20 posto manjom zapreminom jer bi u tom slučaju u potpunosti bili usklađene dimenzije automobila, njegova namjena pa tako i snaga ili potrošnja.
Sve donedavno smo bili skloni tvrdnjama kako je prva generacija Focusa dizajnerski nenadmašna. Druga generacije nije ni izbliza ostavila tako snažan utisak kao prvijenac ali nakon redizajna, točnije kada je svijetlo dana ugledala aktualna verzija ostali smo u najmanju ruku iznenađeni kako se s malo jednostavnih poteza automobil može iznimno osvježiti i učiniti privlačnim. Da, baš tako, redizajn je ovoj generaciji Focusa unio tako mnogo dinamike i naprosto životnosti da ga možemo bez krzmanja nazvati dopadljivim. Usklađenost s gamom, ponajprije monovolumenima ali i Mondeom, Focus je opet vratila u život a kako se tu uklopila i dobra cjenovna politika, uspjeh nije mogao izostati.
U testnom primjerku oprema ne da je bila cjelokupna već najviša moguća. Svakako da nam se sviđaju originalni lakometalni naplaci pa donekle i koža na sjedalima ali opet sugeriramo nešto smireniji odabir jer će zadovoljstvo biti slično a račun znatno niži. Unutrašnjost automobila ostavlja nešto blijeđi utisak od vanjštine jer je središnja konzola pretjerano plošna a u konkretnom slučaju zasmetala nas je i pretjerana poliranost i svjetlucavost plastične podloge instrumenata na središnjoj konzoli. Cjelokupni vizualni identitet Focusa je smiren tako da blješteći izleti uistinu nisu potrebni.
Vožnja Focusa je onaj element gdje i najsitničaviji naglo zašute. Automobil sjajno drži pravac, poslušno slijedi upute s upravljača tako da ulijeva povjerenje i stvara zaštitnički odnos čak  i kada se stigne na samu granicu pretjerivanja. Jednom riječju – bravo! Konstruktori su odradili sjajan posao. Kako se u istom tonu može glorificirati precizni i brzi šeststupanjski ručni mjenjač, možemo zaključiti kako su mehaničke komponente Focusa na najvišoj razini.
Nije da nas opremljenost testiranog modela nije razveselila i nije da u svim njezinim elementima ne bismo mogli uživati no kada cijena probije čak i bazu dobro opremljenog Mondea, mora se reći kako se ipak dotaknulo zonu pretjerivanja. Dobro, ipak je to primjerak namijenjen novinarskom testiranju pa je na neki način red da se u izlog stave sve mogućnosti no mi bismo na kraju ove priče sugerirali bitniju skormnost u opremanju automobila. Štoviše, podržali bismo kupce baznijih modela jer baš im ništa neće nedostajati a iznos na računu će biti kud i kamo manji. Također, odlučujete li se za dizelsku opciju, i manji motor mnogo daje.
Da, Focus se slavodobitno vratio na hrvatsko tržište. I neka je jer tržište na kojem među deset najprodavanijih nije poneki primjerak iz redova jedne od najstarijih i najpoznatijih tvornica automobila na svijetu ne može biti stabilno pa ni uredno. Od reanimacije Forda  i te su vrednote u Hrvatskoj došle na svoje.


Tehničke karakteristike
Zapremina: 1998 ccm Snaga: 136 KS pri 4000 o/m Okretni moment: 320 Nm pri 2000 o/m Dimenzije (d/š/v): 4337/1839/1500 mm Međuosovinski razmak: 2640 mm Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 9,3 s Maksimalna brzina: 203 km/h Potrošnja (o/g/p): 4,5/7/5,5 l Emisija CO2: 144 g/km Prtljažnik: 396 l Težina: 1391 kg Gume: 205/550 R16
+ Izgled vanjštine, kvaliteta izrade, snaga, emisija CO2
– Cijena, izgled središnje konzole  
CIJENA: 26.159 eura