Otočna "kuća iz snova" 30 posto skuplja od one na kopnu

Slika korisnika admin
preko
Adam VIDAS
Kućica s lijepom okućnicom i to uz more za mnoge će ostati nedosanjani san

Kuća na otoku u  neposrednoj blizini mora  okružena borovima, s prelijepom mediteranskom okućnicom i obližnjim maslinikom  želja je mnogih koji su osuđeni  ljetne mjesece provoditi u užarenoj gradskoj sredini. Kad  razmišljamo o ovakvoj slici tada bi svatko tko se ovakvoj  situaciji nalazi, želio biti jedan  od sudionika ostavinske rasprave te nasljednik predivne  kamene kuće ili kakve lijepe  parcele smještene u blizini  mora.

Ukoliko se želi krenuti u  realizaciju ovog sna za neke će  se možda on ubrzo pretvoriti u  noćnu moru. Posebno kad se  započne s nabavom svih potrebnih dozvola i kupnjom  građevinskog materijala. Problem oko prikupljanja potrebne građevinske dokumentacije sličan je kao i kad je riječ o  gradnji kuće na kopnu ili otoku. Ono što nije isto jest cijena  četvornog metra stambenog  prostora.

Ante s otoka Ugljana odlučio je prije pet godina na zemljištu koji je naslijedio od  svog pokojnog oca sagraditi  obiteljsku kuću. Za izvođača  radova odabrao je građevinara za kojeg je od svojih sumještana doznao da je kvalitetan radnik te mu prepustio  kompletne građevinske radove.

- Prije negoli se krenulo s  radovima, dogovorili smo se  oko cijene radova. S obzirom  da je dogovor bio da se gradi  po sistemu "ključ u ruke" cijena radova je iznosila 600  eura po prostornom metru.  Iako je danas, kako doznajem,  ta cijena narasla i do 800 eura.  U navedenu cijenu uključena  je bila i dostava građevinskog  materijala trajektom na otok  što je za mene bila olakotna  okolnost kad se zna da trajektna karta za kamion nosivosti do 3 tone iznosi 130  kuna, kazao je Ante.

Izbor građevinskog materijala Ante je prepustio izvođaču radova, a jedino je izbor  podnih podloga i sanitarije  pripao vlasniku buduće kuće.

- Prije negoli sam krenuo s  radovima, mnogi su me savjetovali da sklopim ugovor s  izvođačem o završetku radova  jer se može dogoditi da ih  može prolongirati unedogled.  No, unatoč upozorenjima  ugovor s izvođačem nisam želio sklopiti. Kako smo se verbalnim putem dogovorili tako  je i izvođač rokove ispoštovao  na obostrano zadovoljstvo,  pojasnio je Ante.

Kad je kuća od 130 četvornih metara bila završena  započelo se s uređenjem interijera.

- S obzirom da ne posjedujem osobni automobil,  unajmio sam trokolicu s kojom sam obilazio trgovine  namještaja. Nakon kupnje trosjeda, fotelje, kreveta i madraca uputili smo se na otok.  Najam trokolice koštao je 200  kuna plus troškovi trajekta.  Inače, cijena najma trokolice  ovisi je li dostava na kopnu ili  na otoku. Ukoliko je dostava  na kopnu tada je i jeftinije,  kazao je Ante.

Kad je došlo vrijeme za kupnju kuhinje i većih komada  namještaja koji nisu mogli stati u trokolicu, tada ga je trgovina gdje je namještaj kupljen, dostavila na otok.

- Pri kupnji namještaja trgovac mi je napomenuo da  svaki ponedjeljak prevozi  namještaj na otok, a troškovi  prijevoza dijele se na broj kupaca kojima se dostavlja roba.  Tako da su me ukupni putni  troškovi došli oko 60 kuna,  rekao je Ante.

U razgovoru s građevinarom Jurjem Vidulićem iz  Žmana na Dugom otoku približena nam je građevinska situacija na Dugom otoku.

- Posljednje tri godine stalo  se s gradnjom novih kuća  upravo zbog nedonesenog općinskog prostornog plana. Tako sam u proteklom periodu  uglavnom radio na nadogradnjama ili obnovama starih  obiteljskih kuća. No, situacija  će se u skoro vrijeme u potpunosti promijeniti. S obzirom da je upravo prije četiri  dana usvojen Prostorni plan  općine Sali, samo bi u Žmanu  uskoro trebalo niknuti novih  15 obiteljskih kuća, objašnjava  Vidulić.

Gradnja kuće na otoku je,  kako navodi Vidulić, za čak 30  posto skuplja nego na kopnu.  Prostorni metar po "sistemu  ključ u bravu" košta od 800 do  1.000 eura. U navedenu cijenu  uključena je gradnja samo  stambenog prostora. No, gradnja septičke jame i cisterne  ima zasebnu cijenu. Jedan kubik cisterne tako košta 150  eura, a ista je cijena i za septičku jamu.

Razlog tako skupoj gradnji  kuća Vidulić prvenstveno vidi  u skupom trajektnom prijevozu, ali i u skupoj radoj snazi.

- Cijena trajektnog prijevoza do Brbinja za kamion šljunka iznosi od 600 do 700 kuna, a  kako doznajem ista je cijena i  od Zadra do Preka za kamione  veće nosivosti, ističe Juraj.

Zbog nedostatka radne snage na otoku, Vidulić je prisiljen zapošljavati radnike iz  Podravine i Slavonije. Mnogi  imaju predrasude kad se govori o životu i radu na otoku  percipirajući ga kao "mjesto  na kraju svita". Osobiti problem ima sa zapošljavanjem  radnika iz Bosne koji vrlo često nemaju hrvatsko državljanstvo, a Juraj ne želi držati radnike "na crno".

- S obzirom da "s kopna"  dovodim radnu snagu svakom  svom radniku moram osigurati stan i hranu što znači i da  je radna snaga na otoku skuplja, zaključuje Juraj.

Cvrčanje cvrčka, toplo more, miris borovine na otoku za  mnoge je ostvariv i moguć san.  No mnogi će takav ambijent i  dalje moći gledati samo na  televizoru ili ga stvoriti u svojoj kadi u kupaonici.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno