Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

U Kini porinut brod “Ugljan”

Autor: Damir Maričić

21.07.2009. 22:00
U Kini porinut brod “Ugljan”


Brod Ugljan je bulk carrier od 37.500 dwt-a, porinut je u Kini, a u flotu bi trebao biti preuzet do kraja godine, a vrlo brzo slijedit će ga i blizanac “Biograd”
Tankerska plovidba Zadar od jučer je bogatija za novi brod porinut bez problema u JES brodogradilištu u Kini.
Luka Shiwei, Grad Jingjiang u Jiangsu, provinciji Narodne Republike Kine mjesto je porinuća prvog broda, koji je Tankerska plovidba naručila u ovoj zemlji. Zvonko Brzić kratko nas je obavijestio da je porinuće proteklo u redu. Direktor tehničkog sekora i član poslovodstva Tankerske plovidbe Lenko Milin dodao je:
– Riječ je o brodu za rasute terete kapaciteta 37.500 dwt-a nazvanom “Ugljan”, a kojeg do kraja godine očekujemo u floti. To je prvi od dva naručena broda blizanca, a uskoro očekujemo i drugi koji će se zvati “Biograd”. Očekujemo do kraja ove, odnosno početkom iduće godine i dva broda za rasute terete iz Koreje, gdje smo također prvi put naručili brodove, kazao nam je Milin.
Ivica Čičmir, član uprave i financijski direktor je dodao da je cijena broda oko 27 milijuna dolara.
U poplavi loših gospodarskih vijesti najjača hrvatska brodarska kompanija priuštila nam je, kao i mnogo puta do sada i jednu radosnu.
Prva kineska prinova
Ugovori za gradnju u Kini bili su novost za zadarske brodare, a prethodno se na takav korak odlučila Atlantska plovidba. Kina posljednje desetljeće grabi velikim koracima prema vrhu svjetske brodogradnje. Tankeraši su brodove ugovorili u vrijeme preplavljenosti svjetskih brodogradilišta narudžbama prije nekoliko godina, kada su i hrvatski navozi bili prepuni, mahom ugovorenih tankera. Tankerska plovidba u segmentu tankera s nizom poslova u Brodosplitu obnovila je, odnosno zamijenila stare tankere s jednostrukim dnom i oplatom novima s duplim dnom i oplatom obveznim po međunarodnim konvencijama iz razloga ekologije. Osim obnove i zamjene, najveći je hrvatski brodar osigurao i uvećanja i razvoj te je u tonaži suezmaxa i aframaxa najveći u povijesti. Ugljan i brodovi koji će slijediti iskorak su u obnovi i snaženju flote za suhe, odnosno rasute terete, koje zadarski brodar konstantno održava u floti, iako je većim dijelom okrenut tankerima. Posebno će obradovati potencijalne pomorce, jer uvećavaju potrebu za posadama.
Valja kazati kako je do lanjske jeseni u prometu bulk carriera zabilježana možda i najveća cijena vozarina u povijesti, da bi tada puklo i cijene se srozale na nezamislivo malu razinu. U međuvremenu se vozarine za suhe terete oporavljaju, a u najvećoj se mjeri vezuju za pitanje Kine i njenog uvoza čelika, odnosno ugljena najviše iz Brazila i sl. No, još nisu zadovoljavajuće za brodare.
Razvoj i nada u rast vozarina
Tankerska bi kraj postojećih 16 brodova, dakle već krajem tekuće, odnosno početkom iduće godine, imala u floti i četiri potpuno nova broda za suhe terete. U vrlo kratkom vremenu čekaju i dva tankera iz Rijeke, odnosno 3. maja i dva iz Koreje, a riječ je o product carrierima, dakle brodovima za prijevoz naftnih derivata.
Tada će flota Tankerske biti najmoćnija u povijesti. Ono što je ovog trenutka ključno je oporavak vozarina na svjetskom tržištu, jer kada bi se ovo veliko osvježenje i osnaženje flote poklopilo s vremenom konjukture, bio bi to pravi vjetar u leđa. Za sada stvari nisu povoljne jer s krizom svjetske ekonomije dolazi do pada trgovine, a kako se ona u svjetskim razmjerima s gotovo dvije trećine održava morem, smanjuje se potreba za brodovima, a time i cijene vozarina.
Uz prisutan oporavak vozarina za rasute terete ohrabrujuće vijesti iz Kine sa stopom rasta BDP-a od 7,8 posto i mogućnošću njenog bržeg izlaska iz krize, bude nadu. Kada su tankeri u pitanju tu se do početka zime ne očekuju radikalnije povoljne vijesti.
Ključno je u takvim vremenima održati stabilnim tvrtku uz iznimne vrijednosti investicija.