Svjetski poznata tvrtka Lush prepoznala vrijednost ninske soli

Slika korisnika anamarijabilan
SOL NA DLANU - Uspješna priča o ručnoj berbi soli, proizvodima, turistima i muzeju
Najveći izvozni kupac nam je svjetska tvrtka Lush, koja kupuje našu sol jer je ekološka i ručno brana i, kao takva, idealna za izradu njihove kozmetike. Posebno ih je oduševio naš suživot sa životinjama i biljkama te način na koji, uz sunce, more i buru, taj suživot sudjeluje u stvaranju naše soli, istaknula je Stamenić Oštrić
Željko Mršić, Pixsell
Ekološki proizvod idealan za kozmetičke proizvode

Iako im je ljetna sezona 2019. krenula nešto lošije no prijašnjih godina, ponajprije zbog nepovoljnog vremena u svibnju i smanjenog broja gostiju u destinaciji, Solana Nin svejedno bilježi dosta individualnih i grupnih posjeta turista. Na zadnjim Danima otvorenih vrata 18. srpnja bilo je 2266 individualnih posjetitelja. Također, nezaobilazna su destinacija i školskih ekskurzija, a posebice turista s kruzera koji su na proputovanju Zadarskom županijom. Rekla nam je to u razgovoru Sanja Stamenić Oštrić, voditeljica marketinga Solane Nin dodajući kako, što se tiče gostiju, njihov broj uvijek ovisi o tome radi li se o predsezoni, sezoni ili posezoni jer u Solani sezona traje od travnja do studenog. Osim za marketing, Stamenić Oštrić zadužena je i za strategiju, osluškivanje tržišta i osmišljavanje novih proizvoda i njihovo pozicioniranje na tržištu, dok njezin suprug, Damir Oštrić, vodi poslovanje Solane Nin.

Godišnje sto tisuća posjetitelja

- U predsezoni i posezoni najčešće imamo grupe, a u sezoni individualne posjete. Najčešći gosti su nam iz Hrvatske, Njemačke, Austrije, Poljske, Češke, Mađarske,... Po izdanim računima, godišnje nas posjeti do 100 tisuća ljudi. Ove godine zbog vremena sezona nam je za individualce nešto kasnije krenula, ali zasad u broju posjeta, rada Muzeja soli i suvenirnice ne osjetimo znatnu razliku u odnosu na prethodne godine, kazala je Stamenić Oštrić dodajući kako broj domaćih i stranih gostiju bude od 1000 do 3000 ljudi na Danima otvorenih vrata, ovisno je li lipanj ili kolovoz. Ali, kako dodajeStamenić Oštrić, 60:40 je u korist domaćih ljudi.
Što se izvoza tiče, još uvijek je riječ o malom udjelu u ukupnom prihodu, dok njihovu sol u Hrvatskoj kupuju svi veći trgovački lanci, Bio & Bio trgovine, drogerije, zračne luke i sve veće suvenirnice po Hrvatskoj. Također, oduševljava činjenica da je njihov najveći kupac u izvozu svjetski poznata tvrtka poznata po prirodnoj, rukom rađenoj kozmetici.

Tradicionalni Festival soli

-Izvoz u inozemstvu nam predstavlja vrlo mali udio u našem ukupnom prihodu, svega 3%. Izvozimo u Sloveniju, BiH, Crnu Goru, Veliku Britaniju, Kanadu, Nizozemsku, SAD, Japan, Slovačku i Austriju. Partneri su nam uglavnom male tvrtke koje polagano rastu. Najveći izvozni kupac nam je svjetska tvrtka Lush, koja kupuje našu sol jer je ekološka i ručno brana i, kao takva, idealna za izradu njihove kozmetike. Posebno ih je oduševio naš suživot sa životinjama i biljkama te način na koji, uz sunce, more i buru, taj suživot sudjeluje u stvaranju naše soli, pojasnila je Stamenić Oštrić.
Nešto malo cvijeta soli već je ubrano, kazala je Stamenić Oštrić, i ako se zadrži sunčano vrijeme, nadaju se da će krajem srpnja početi intenzivnije brati i skupljati sol. A u međuvremenu, Solana je na tržište »izbacila« i neke nove proizvode, svaka dva tjedna pozivaju sve zainteresirane na Dane otvorenih vrata, a 2. kolovoza održat će i već tradicionalni 8. po redu Festival soli.

Čokoladice s cvijetom soli i nakit sa soli

- Svake godine svoju priču o soli obogaćujemo novim proizvodima, a ove godine u ponudi imamo nove vrste keksa sa soli, zatim sirove energetske čokoladice s cvijetom soli, a napravili smo i nakit sa soli, točnije ogrlicu i naušnice sa soli. Za naše najmlađe posjetitelje u ponudi od sada imamo slikovnicu i puzzle o račiću Slanku iz naše Solane te ptici Vlastelici Vlasti, kazala je Stamenić Oštrić dodajući da, što se tiče budućnosti, imaju velike planove vezane uz posjete turista te izlaska na inozemno tržište.
- Solana se okreće turizmu i dodanim vrijednostima svojih proizvoda, te se otvara izazovima inozemnog tržišta, zaključila je Stamenić Oštrić.

 

Bogata i duga tradicija i ekološki certifikat

Solana bogate i duge tradicije stara preko 1500 godina - Solana Nin, od 2010. godine okrenula se brendiranju svoje soli i upoznavanju tržišta s cvijetom soli, te osmišljavanju muzeja i razvoju drugih proizvoda sa soli. Riječ je o trećoj solani u svijetu čiji proizvodi imaju ekološki certifikat. Naime, ekološki certifikat uz Solanu Nin ima jedna francuska i jedna portugalska solana. Proceduru ishođenja ovog certifikata Solana Nin pokrenula je 2011. godine, a dobila ga je koncem 2015. godine. U sklopu prostora Solane, kompleksa koji zauzima 56 hektara i 159 bazena, postoji i Kuća soli, koja je zapravo nadogradnja Muzeja soli i suvenirnice. Iako je prije dvije godine Solana pretrpjela višemilijunsku štetu od poplave, ona bi bila i veća da radnici nisu branili solanu. Stoga, zahvaljujući, ponajprije radnicima, koji generacijama obiteljski rade u solani Nin, Solana Nin se vratila na nekadašnju poziciju ponovno krenuvši prema razvoju i napretku, kazala je Stamenić Oštrić.
Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 5 (1 glasova)