Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Vina Liburna pričaju dobru priču sama od sebe

Autor: Ante Vidović

21.08.2013. 22:00
Vina Liburna pričaju dobru priču sama od sebe


Dok iz drugih dijelova Dalmacije stižu vijesti kako u bačvama podruma stoje velike količine neprodanog vina, vinari Zadarske županije izražavaju svoje zadovoljstvo napravljenim poslom tijekom ove turističke sezone. Osobito se to odnosi na vinare okupljeni u Udruzi Liburna. Kritike pojedinih ugostitelja kako su istarski vinari puno aktivniji u promociji svojih proizvoda ih puno ne diraju. Na strani vinara su dobri signali koji dolaze s tržišta, kao i podaci o rastu proizvodnj i prometa vina.
 Škaulj širi proizvodnju
Količina vina proizvedenog u Zadarskoj županiji raste posljednjih šest godina, što je vidljivo iz podataka Zavoda za vinogradarstvo i vinarstvo koji djeluje unutar Hrvatskog centra za poljoprivredu, hranu i selo. Nije samo primjetan rast količina, nego i kvalitete. Prije šest godina u Zadarskoj županiji proizvedeno je 525 hektolitara vina, od čega nijedan hektolitar vrhunskog. Lani je u proizvedeno 1182,75 hektolitara, od čega 209,5 hektolitara vrhunskog vina. Promet vina u 2102. godini iznosio 1.202,25 hektolitara.
– Prezadovoljan sam ovom godinom. Prodaja ide odlično. Mnogi naši ugostitelji shvatili su kako u svojoj ponudi trebaju preferirati vina iz ovog kraja, kaže Šime Škaulj iz Nadina.
Njegova proizvodnja se trenutačno kreće oko 20.000 litara vina i planira njeno povećanje na 30.000 litara. Smatra kako bi tu količinu mogao bez problema plasirati na tržište.
Škaulj kaže kako većinu svoga vina plasira na lokalnom tržištu. Vina prodaje i u Splitsko-dalmatinskoj županiji, osobito tamošnjim otocima i Zagrebu. Uz to njegova vina su već prešla Atlantski ocean i prodaju se u SAD-u.
– Osobno sam puno vremena i novca uložio u marketing. Podijelio sam najmanje tisuću butelja vina. Treba stalno biti prisutan na tržištu i pričati s potencijalnim kupcima. Dobar primjer je moje širenje na splitsko tržište. Prisustvovao sam jednoj degustaciji u Splitu na kojoj je bilo možda deset vinara iz cijele Hrvatske, međutim, stvoreni su novi poslovni kontakti i moja vina se sada prodaju u Splitu i na Hvaru, govori Škaulju.
Prepoznata Nadinska rana
Novi odnos domaćih ugostitelja prema našim vinarima primjećuje i Željko Vrsaljko, isto iz Nadina. Osim na lokalom tržištu vina plasira i u Splitsko-dalmatinskoj županiji i Zagrebu.
– Bez obzira na to što neki pričaju o nekim podbačajima ovu turističku sezonu, meni prodaje ide odlično. Osobito se to odnosi na vino Nadinska rana koje je prepoznato kod potrošača. Možemo slobodno reći da naša vina svojom vrhunskom kvalitetom pričaju priču sama za sebe. Mi nismo trgovački putnici kao neki, ali smo zato dobri vinar. Naposljetku kvaliteta je najvažnija u cijeloj priči i na kraju samo ona prodaje vino, kaže Vrsaljko.