Foto: Zvonko KUCELIN
Kako je pravilnik stupio na snagu, mi smo se pobrinuli da svi autobusi koji voze djecu imaju sve uvjete koje zahtijeva pravilnik. Nabavili smo tri nova autobusa, a za sada imamo deset autobusa koji su dobili potvrdu za ispunjavanje uvjeta za autobuse koji prevoze djecu, kaže Erslan
Novi Pravilnik o prijevozu školske djece donosi strože uvjete za zaštitu djece, a autobusi koji ne budu zadovoljavali sigurnosne standarde, na kojima je inzistirala i dječja pravobraniteljica, neće smjeti prometovati.
Svi autobusi zadarske “Liburnije” su tehnički ispravni, imaju sve potrebne papire i dozvole te idu četiri puta godišnje na preglede i pojačano se održavaju. No, to nisu novi autobusi i ne ispunjavaju sve navedene uvjete kao što su sigurnosni pojasevi na svakom sjedalu, što zahtijeva novi pravilnik. Iako je postojala bojazan kako zadarska “Liburnija” neće moći udovoljiti svim uvjetima te pronaći dovoljan broj odgovarajućih autobusa, doznajemo kako će svi školski autobusi biti odgovarajući za prijevoz djece.
– Kako je pravilnik stupio na snagu, mi smo se pobrinuli da svi autobusi koji voze djecu imaju sve uvjete koje zahtijeva pravilnik. Nabavili smo tri nova autobusa, a za sada imamo deset autobusa koji su dobili potvrdu za ispunjavanje uvjeta za autobuse koji prevoze djecu. Inače, imamo dvanaest školskih autobusa, tako da su dva još u procesu, ali mislim da će potvrdu dobiti u roku od dva dana, kazao je Slobodan Erslan, voditelj prometnog operativnog centra “Liburnije”.
Podsjetimo, u novom pravilniku se više ne spominju samo djeca do 14 godina, već se dobna granica pomiče, a vožnja bez sigurnosnih pojaseva, naslonjača i stojeći više neće biti moguća.
Od opreme autobusi moraju imati ABS uređaj, sva sjedala moraju biti tapecirana, na sjedalima smještenim u pravcu ulaznih ili izlaznih vrata moraju biti nasloni za ruku, a mjesta za stajanje ne smiju se koristiti u školskim autobusima, dok vanjska prednja i stražnja lijeva strana autobusa mora biti obilježena posebnim znakom za prijevoz djece.
– Neki autobusi koji su prije prevozili djecu, a ne zadovoljavaju rigorozne uvjete, premješteni su na neke druge rute jer su tehnički ispravni. Iako je ugradnja pojaseva i dodatne opreme dosta skupa, uspjeli smo se prilagoditi jer je sigurnost djece najvažnija, istaknuo je Erslan.
najnovije
najčitanije
Košarka
Košarka
VIDEO Beogradska arena pljeskom dočekala Tonija Kukoča. Na utakmici bio i Dino Rađa
Novosti
U rimskom zatvoru
Papa oprao noge zatvorenicama
Zadar & Županija
ugovori za 16 projekata
Bolnici za ortopeiju Biograd sredstva za poboljšanje usluga
Sport
Golden fight
Zadarski borci Reljić i Ražov nastupaju u Zagrebu
Plodovi zemlje i mora
VINSKE KRONIKE
Zadarska Svrdlovina poput talijanskog Nebbiola!
Županija
U POLA SATA
Nin opet poplavljen!
Županija
TURIZAM NA OTOCIMA
PROFESORICA ČUKA: “Vir je ekstremni primjer pretjerane i nekontrolirane gradnje”
Zadar
TUŽNA VIJEST
Preminuo fra Josip Vrdoljak, višegodišnji gvardijan i župnik u Zadru
Zadar & Županija
NOVI SKANDAL
Skoro 5 milijuna eura moćnom zadarskom HDZ-ovcu za privatni hotel
Zadar
PANEL RASPRAVA