Raspisan natječaj za gradnju podvožnjaka

Slika korisnika admin
Velimir BRKIĆ
Zatvorena cesta preko rulnice

Hrvatske ceste objavile su u utorak javnu nabavu za izradu svih projekata i ishođenje lokacijske i građevinske dozvole za podvožnjak na nerazvrstanoj prometnici ispod rulne staze Zračne luke Zadar, duljine oko 580 metara. Rok za dostavljanje ponuda je do 14. listopada u 11 sati. Rezultat je to sporazum-promemorije koji je prije šest, sedam mjeseci u Općini Zemunik Donji potpisao ministar mora prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta, kojim se cesta preko rulnice, koja vodi od vojne do civilne piste Zračne luke Zadar zatvara te se kreće u gradnju podvožnjak ispod spomenute rulnice koji bi u konačnici trebao biti dug 70-ak metara na zahvatu u sveukupnoj duljini oko 580 metara, rekao je vidno zadovoljan načelnik Josip Marušić.

Općinsko povjerenstvo za praćenje izgradnje podvožnjaka Josip Marušić (HDZ), Stanko Duilo (HSS) i Željko Buljat (HSP), kojeg je nakon ponovljenih izbora u mjesecu kolovozu zamijenio Ivica Šarić (HDZ) te ravnatelj Županijske uprave za ceste Mile Fabijan na sastancima održanim u Zagrebu s Tomislavom Vidovićem, direktorom Sektora za održavanje u Hrvatskim cestama, pronađen je zajednički kompromis i dvotračna cesta podvožnjaka neće imati nagib veći od 7 posto, dok će visina biti 4,5 metara.

- Rokovi javne nabave su nam izuzetno važni. Naime, nakon izrade idejnog, glavnog i izvedbenog projekta znat će se i okvirna cijena projekta. Sve zbog ulaska projekta izgradnje podvožnjaka u državni proračun za 2011. godinu, istaknuo je Marušić.

"Cesta života", kako je nazivaju Zemuničani, izrađena je još za vrijeme Austro-ugarske. Od tog vremena pješice i zaprežnim kolima, pa do 7. travnja 2010. godine kada je zatvorena, putovali su Ravnokotarani, Bukovčani i ostali. Cesta je postojala i s njom se prometovalo prije nego što je prije 40-ak godina izgrađena Zračna luka Zadar i, naglasio je Marušić, kada je preko postojeće ceste izgrađena rulna staza, odnosno pista Zračne luke.

Podsjećamo, Uprava Zračne luke Zadar godinama je upozoravala na potrebu zatvaranja ceste koja presijeca rulnu stazu, poglavito nakon što je puštena u promet brza cesta Gaženica - Zadar 2. Zatvaranje te već legendarne ceste je bilo i jedan od uvjeta za zatvaranje 14. poglavlja o Prometnoj politici u pristupnim pregovorima s Europskom unijom.

- Europska unija i Zračna luka Zadar su ostvarili svoje ciljeve i interese, a sada preostaje da svoj cilj ostvari i Zemunik, poručio je Marušić ističući da će Zemunik biti sasvim zadovoljan tek kada se sagradi podvožnjak ispod piste.

Do Zračne luke već gotovo šest mjeseci dolazi se samo iz pravca Zadra i brzom cestom Zadar 2-Gaženica s priključcima na čvorištima Tromilja i Sv. Martin. Zemuničani na putu do Zadra koristite alternativne pravce preko Smokovića i Murvice te brzu cestu zvanu "Kalmetina".

- Zahvaljujem ministru Kalmeti na održanom obećanju i poštivanju potpisanog sporazuma, a Zemuničanima na iskazanom razumijevanju i strpljenju, zaključio je Marušić. Neslužbena procjena je da će cjelokupni projekt koštati između 30 i 40 milijuna kuna. Radovi bi trajali oko godinu dana.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno

Komentari

Slika korisnika cvilidreta
Opet tempirano otvorenje pred parlamentarne izbore, a ideja nema veze s pameću. Zadarska zračna luka ima strašan potencijal, i za očekivati je da će s vremenom zatrebati još koje uzletište i prilazne piste, a s podvožnjakom usred zračne luke ćemo opet biti svjetski fenomen kao i sa starom cestom preko piste.