Od 63.000 plovila koliko godišnje uđe u Hrvatsku, 30 posto njih nije duže od 6 metara, što prema HUP-ovcima baca drugu sliku na “tajkunsku” priču o vlasnicima malih plovila
Hrvatska udruga poslodavaca i Udruga nautičkog sektora uputili su jučer iz Biograda apel za ukidanjem trošarina na mala plovila. Kako je rekao Roko Vuletić iz ENCP-grupe, do 2008. kada su uvedene trošarine, situacija u ovom sektoru nautike je vrlo pogoršana, iako je stopa povećanja prodaje novih plovila iznosila do tada 20 posto godišnje. Iz porsrnulih velikih brodogradilišta dolazio je vrhunski kadar pa su iz jedne male Hrvatske na svjetsko tržište izlazila vrhunska plovila. Da apsurd bude veći, iste 2008. kaže Roko Vuletić, proizvodnja malih plovila ulazi u Hrvatsku izvoznu ofenzivu, strategijski dokument prihvaćen od Vlade RH. Nametnute nove trošarine zapravo su porez na luksuz koje se odnosi i na automobile i avione koje Hrvatska, za razliku od brodova, ne proizvodi.
– Hrvatska je tako postala zemlja s najvećim nametima za mala plovila što je umjesto izvozne ofenzive koju je prihvatila Vlada RH, dovela do pada proizvodnje za 70 do 80 posto. Zatvorena su mnoga brodogradilišta, a element trošarina nije ostvario nikakav efekt nego je čak za 100 posto smanjio priljev u proračun države, govorio je Vuletić.
Međutim, kada su poslodavci tražili da im se dostavi podatak koliko je to država uprihodila od uvođenja trošarina, naišli su, nakon mnogo natezanja s birokracijom, na odgovor da se ne mogu razlučiti ostavke od malih brodova od onih za avione i automobile. Posljedica je što je u prvoj polovici ove godine registrirano samo 8 novih brodova. Zbog toga su mali brodari i dobili podršku i razumijevanje na tzv. birokratskoj razini, ali ne i na onoj rukovodećoj. Stoga su HUP-ovci jučer izrazili posebno nezadovoljstvo članovima Vlade koji su došli iz HUP-a. Posebice se to odnosi na nekadašnjeg direktora, a sada ministra gospodarstva Đuru Popijača.
Samo od čertera i marina, Hrvatska godišnje uprihodi oko 800 milijuna eura, a da bi se nastavio pozitivan trend, danas bi taj prihod iznosio do 1,3 milijarde eura. Od 63.000 plovila koliko godišnje uđe u Hrvatsku, 30 posto njih nije duže od 6 metara, što prema HUP-ovcima baca drugu sliku na “tajkunsku” priču o vlasnicima malih plovila. Koliko je apsurdna priča o trošarinama najbolje je oslikao zadarski poduzetnik Željko Škara koji je rekao da je u srpnju ove godine kupio mali gumenjak te je htio državi odmah platiti trošarinu. Carinska uprava izdala mu je rješenje tek nakon 25 dana od podnošenja zahtjeva, a za to vrijeme mali gumenjak je stajao na vezu ne prihodeći niti svom vlasniku, niti državi.
Vlasnici malih plovila će bježati u marine Crne Gore
Vicenco Blagajić je za situaciju optužio i medije koje je, osim onih stručnih, nazvao žutim tiskom jer su podržavali uvođenje trošarina kao svojevrstan porez na luksuz. Zbog tog medijskog linča, kaže Blagajić, ljudi koji imaju novca boje se kupiti nove brodove da ne bi bili prozvani u medijima. Ako se to nastavi i ulaskom u EU te ako RH zadrži ovu razinu poreznih opterećenja, vlasnici malih plovila će bježati u marine Crne Gore.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Tužna obljetnica
Prije 16 godina stradao je Hrvoje Ćustić
Zadar
RADNO VRIJEME
Pogledajte kako rade trgovine na Veliku subotu, Uskrs i Uskrsni ponedjeljak
INFOteka turizma
SPOMENIK KULTURE
Sv. Nikola napokon sjaji novim sjajem
INFOteka turizma
SKRIVENI BISER PAŠMANA
Ostaci bizantinske tvrđave iz 6. stoljeća ponovno će vrvjeti žamorom i posjetiteljima
Zadar
KONCERT
Jet Set Band na Uskrsni ponedjeljak na Narodnom trgu
Scena
DAO PODRŠKU BABY LASAGNI
URNEBESNI VIDEO ZADARSKE LEGENDE Pogledajte kako Grdović pleše na Rim Tim Tagi Dim!
Zadar
PREDBLAGDANSKA PONUDA
BILI SMO NA ZADARSKOJ TRŽNICI I RIBARNICI: ‘Prodaja ide slabo, mislim da su centri učinili svoje…’
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV 2024.
IMPRESIVAN ULOV DOMAGOJA BAŠIĆA: ‘Samo što san spustija skosavicu u more, bum…’
Zadar
ĐIR PO KVARTU
ĐIR PO KVARTU (6) Kanalizacija na Ploči trebala bi biti prioritet: ‘To je sramota. Nervira me kad…’
Crna Kronika
KRAĐE