Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Školski psiholozi nisu pobornici uvođenja nove pedagoške mjere

21.11.2010. 23:00
Školski psiholozi nisu pobornici uvođenja nove pedagoške mjere


Ni postojeće se mjere u školama ne koriste kako treba. Problem je više u onome kako se na takve primjere reagira, nego u tome što je propisano – smatra Anita Vulić-Prtorić, profesorica psihologije na Zadarskom sveučilištu
Treba li u škole uvesti pedagošku mjeru suspenzije, odnosno udaljavanja s nastave za problematične učenike koji naprave teži incident, pitanje je oko kojega će se teško postići konsenzus struke. Dok učitelji tvrde da bi suspendiranje učenika s nastave na dan, dva ili tjedan dana, bilo primjerena kazna za teže prijestupe, školski psiholozi nisu pobornici uvođenja nove pedagoške mjere.
– Ni postojeće se mjere u školama ne koriste kako treba. Problem je više u onome kako se na takve primjere reagira, nego u tome što je propisano – smatra Anita Vulić-Prtorić, profesorica psihologije na Zadarskom sveučilištu.
Iz Ministarstva obrazovanja također poručuju kako Zakon o odgoju i obrazovanju daje mogućnost ravnatelju da trenutačno udalji učenika iz odgojno-obrazovnog procesa, te da se proceduralne pojedinosti detaljnije mogu urediti i statutom škole. Ova se mjera, međutim, u školama praktički uopće ne primjenjuje. Ravnatelji s kojima smo razgovarali nisu pobornici udaljavanja djece s nastave, iako su i sami u svojoj praksi bili prisiljeni neke učenike trajno udaljiti iz vlastite škole.
– Ne bih htio na bilo koji način ići na štetu učenika, a udaljavanje s nastave negativna je mjera koja učenika udaljava od razreda i knjige – smatra Milan Gudelj, ravnatelj Drovdjeljske škole u Zagrebu. U svojoj se praksi, kaže, uvijek bori da učenika zadrži u razredu pod svaku cijenu, a ako on sam to odbija, predlaže mu promjenu programa ili škole. Nenad Pavlinić, ravnatelj Industrijske strojarske škole, za ravnateljskog staža nikada nije izrekao mjeru suspenzije, iako godišnje tri do četiri učenika trajno isključi iz škole.
– Problematičnog učenika koji napravi neku veću nepodoštinu odmah šaljemo kući, s tim da sutradan mora doći u školu s roditeljima. To nije klasična suspenzija, ali sprječava učenika da napravi neku veću glupost – objašnjava Pavlinić. Mjeru isključenja iz škole uglavnom je morao izricati zbog velikog broja izostanaka, a jedino isključenje zbog učenika s kojim škola nije mogla izaći na kraj izrekao je prije četiri godine, učeniku iz odgojnog doma koji je konstatno maltretirao razredne kolege. Ovakvu se mjeru, međutim, ne može izreći u osnovnoj školi, koja je obavezna za sve učenike, pa se u takvim slučajevima može tražiti premještaj učenika u drugu školu. Ravnatelji osnovnih škola, međutim, muku muče s provedbom ove mjere, jer učenika-zlostavljača ne želi upisati niti jedna škola.