Učenici upoznali različite aspekte gledanja na maštovitu djevojčicu

Slika korisnika martinazd
»Alisa u književnosti, filmu i kazalištu«
Maturanti Škole za Primijenjenu umjetnost i dizajn koji su vjerni svakoj suradnji sa Muzejom posebno su se uključili u edukativno-likovnu radionicu
Vedran SITNICA
Učenici su sa zanimanjem pratili izlaganje

U ležernoj atmosferi Kneževe palače u četvrtak je održan Okrugli stol na temu »Alisa u književnosti, filmu i kazalištu«.

Uz čaj i zanimljiv program učenici Škole za Primijenjenu umjetnost i dizajn, koji su redovni posjetitelji brojnih događanja u Muzeju, saznali su kroz koje je sve oblike interpretacije prolazila Alisa i zbog čega je zanimljiva redateljima, ali i glazbenicima.

- Večeras ću dati poseban akcent na ovo klasično djelo iz 19. stoljeća koje je utjecalo na sve medije u kojima je Alisa postala neki arhetipski lik djevojčice, koja maštom odlazi u neke druge svjetove, poručio je Mario Županović nadodajući kako je Alisa zbog svoje specifičnosti dobila čak četrdesetak ekranizacija priče, ali i nekoliko songova.

Županović se posebno osvrnuo na psiholanalitičko čitanje Alise, koja je od jednog viktorijanskog predloška prešla u nešto opsesivno, što je kasnije promijenilo svjetonazor gledanja na ovo djelo.

Različiti aspekti djela

- Učenici će se upoznati sa različitim aspektima gledanja na ovo djelo koje zahvaljujući mašti donosi mnoštvo heterogenih rezultata, poručuje Županović, stavljajući naglasak na bipolaran kontekst cijele priče o Alisi zbog čega ju neke ekranizacije prikazuju kroz horor elemente.

Osim Županovića, koji je filmski prikazao aspekte intrigantne priče o Alisi, Marija Šarić- Ban, inače zadužena za kostimografiju koja je izložena u edukativnoj dvorani do 30. studenog, ispričala je kako su nastali kostimi za predstavu.

- Izložena kostimografija za predstavu je oblikovana i izvedena u Dizajnerskom studiju u razvoju u Narodnom muzeju te je riječ o prvom projektu takve vrste u Zadarskoj županiji, istaknula je Šarić- Ban, nadodajući kako takav projekt govori o održivosti i razvoju Dizajnerskog studija kao platforme za razvoj muzejskog odjela za tekstil.

Svojim izlaganjem, kostimografkinja je zainteresirala učenike pričom o kostimima i što se s njima događa nakon završene predstave te koliko su bitni autorski rukopisi na njima.

Imaginacija u kojoj je sve dozvoljeno

Maturanti Škole za Primijenjenu umjetnost i dizajn koji su vjerni svakoj suradnji sa Muzejom, kako je rekla pedagoginja Lucija Sekula, posebno su se uključili u ovu edukativno-likovnu radionicu, o čemu je njihova profesorica Irena Marušić- Paković istaknula:

- Alisa nas je odvela u još jednu dublju imaginaciju u kojoj je sve dozvoljeno i gdje ne postoji ništa neispravno i zbog toga su učenice još slobodnije prihvatile ovu temu i zalutale u Alisin svijet, kaže Marušić-Baković, naglašavajući suradnju sa Marijom Šarić-Ban koja djeci omogućava da kroz obrazovanje steknu vještine, koje mogu primijeniti u različitim medijima i kroz različite aktivnosti.

Zadovoljna pedagoginja Muzeja, Lucija Sekula, pohvalila je suradnju sa školama, a posebno sa školom za Primijenjenu umjetnost i dizajn koja sudjeluje u raznim aktivnostima svih odjela Narodnog muzeja.

- Suradnja između srednjih škola i Muzeja je neophodna zbog međusobnog poticanja i prilagodbe programa, jer samo tako Muzej može postati privlačan učenicima, ističe Sekula, naglašavajući zadovoljstvo što su radionice kao što je i ova večeras prepoznate te što sve više okupljaju zainteresirane mlade ljude, ali i one koji vole umjetnost i kulturu.

Nikolina MOJIĆ

PRIBLIŽAVANJE MUZEJA UČENICIMA

Suradnja između srednjih škola i Muzeja je neophodna zbog međusobnog poticanja i prilagodbe programa. Samo tako Muzej može postati privlačan učenicima.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno