Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

7 C°

Isplata u roku od mjesec dana ili štrajk glađu

Autor: Teuta Babajko Jamičić

21.12.2009. 23:00
Isplata u roku od mjesec dana ili štrajk glađu

Foto: Zvonko KUCELIN



Uz isplatu pripadajućih kamata u iznosu od 2 milijuna kuna, problematičan je i nestanak gotovo 4 milijuna kuna, koje je Ministarstvo obrane i Ministarstvo unutarnjih poslova za obavljene poslove, za potrebe vojske i policije doznačilo “Transportu”. Naknadno je utvrđeno da novac nikada nije stigao na račun ove zadarske prijevozničke tvrtke, govori Uranija


Bivši djelatnici prijevozničke tvrtke “Transport Zadar”, koja je u prosincu 2001. godine otišla u stečaj, nakon što su im isplaćene zaostale plaće i otpremnine, još čekaju isplatu i zakonski dosuđenih kamata te povrat novca koji je Ministarstvo obrane i Ministarstvo unutarnjih poslova za obavljene poslove za vojsku i policiju doznačilo zadarskom prijevozničkom poduzeću, zbog čega su održali prosvjedni skup u Domu sindikata u Zadru s kojeg su uputili peticiju USKOK-u, Državnom odvjetništvu i Ministarstvu pravosuđa radi što skorijeg okončanja cijelog slučaja. Ako se “ratne plaće” i dosuđene kamate, za koje je poslana i požurnica Visokom trgovačkom sudu u Splitu, ne isplate u roku mjesec dana, bivši djelatnici “Transporta” najavljuju štrajk glađu.
Imovinskopravni spor
Tom prilikom Vedran Uranija, pravni zastupnik SSSH-a, te članovi Koordinacijskog odbora bivših djelatnika “Transporta – Zadar”, podsjetili su da je radnicima prije četiri godine iz stečajne mase isplaćeno 6 milijuna kuna, dok je pripadajuća kamata u iznosu od 2 milijuna kuna, koja je također dosuđena pravomoćnom sudskom odlukom, još neisplaćena.
Okolnost koja otežava isplatu kamata je dugogodišnji imovinskopravni spor zadarskog “Transporta” s tvrtkom “Hochstaffl Immobilien” koja iz stečajne mase potražuje 34 milijuna kuna. Iako je “Transport” izgubio spor s tvrtkom “Hochstaffl Immobille”, Austrijanci su se pokazali veoma korektni te u pregovorima s predstavnicima Sindikata, složili se sa zahtjevima radnika, točnije ustupili prednost isplati radničkih potraživanja. Tako bi tvrtka Hochstaffl Immobillen dio svojih potraživanja namirila iz preostale stečajne mase, a ostatak iz osiguranja, no za realizaciju spomenutog dogovora između “Transporta” i “Hochstaffla” čeka zeleno svjetlo, odobrenje Ministarstva pravosuđa, koje 79 zadarskih radnika najnovijom peticijom.
Odgovorni
– Uz isplatu pripadajućih kamata problematičan je i nestanak gotovo 4 milijuna kuna, koje je Ministarstvo obrane i Ministarstvo unutarnjih poslova za obavljene poslove, za potrebe vojske i policije doznačilo “Transportu”. Naknadno je utvrđeno da novac nikada nije stigao na račun ove zadarske prijevozničke tvrtke, već je prebačen jednoj fiktivnoj tvrtki u Sisku, koja služi za pranje novca, govori Vedran Uranija te dodaje da se na inicijativu Sindikata u cijelu priču oko privatizacije i nestanka novca, koji je Ministarstvo obrane i MUP doznačilo zadarskom “Transportu”, uključio USKOK i Državno odvjetništvo, tako da su krivci već sankcionirani.
No, kako odgovornima, s čijim imenima Uranija ne želi izlaziti u javnost, za nestanak novca nije naložen povrat 4 milijuna kuna, bivši djelatnici zadarskog “Transporta” još čekaju povrat financijskih sredstava koja su zaradili početkom 90-ih godina prošlog stoljeća kada su prevozili vojsku i policiju.
– Bivši djelatnici “Transporta” s prosvjednog skupa uputit će peticiju USKOK-u, Državnom odvjetništvu i Ministarstvu pravosuđa radi ubrzanja postupka povrata otuđenog novca, 4 milijuna kuna, prijevozničkoj tvrtki i radnicima. Uz to, radnici već četiri godine čekaju isplatu zakonski dosuđenih kamata, od zaostalih plaća i otpremnina, što bi također trebalo riješiti po hitnom postupku, kaže Vedran Uranija, zaključujući da na primjeru zadarskog “Transporta” nadležne ustanove imaju priliku pokazati kako u Hrvatskoj funkcionira pravna država.
 


 PROZVANI




Roko Bilaver, jedan od bivših direktora “Transporta”, na jučerašnjem prosvjednom skupu još jedanput je iznio svoju verziju događaja u zadarskom prijevozničkom poduzeću. Smatrajući se nedužnim, Bilaver je Slavka Šaru i Milana Kerana, nekoć direktore u “Transportu”, koji nisu nazočili jučerašnjem skupu, optužio za niz nedjela u ovom zadarskom prijevozničkom poduzeću.
Uz to, Bilaver je naveo da su za postojeću situaciju odgovorne i bivše ministrice pravosuđa Ingrid Antičević Marinović i Ana Lovrin, jer ništa nisu učinile kako bi radnici “Transporta” dobili zarađeni novac. Isto važi, kako je istaknuo Bilaver, i za bivšeg župana i saborskog zastupnika Šimu Prtenjaču te ministra Božidara Kalmetu.