Odlazi li Božidar Kalmeta?

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika admin
kalmeta0509
Filip BRALA
Nije lako, samo u ovoj godini tri željezničke nesreće - Božidar Kalmeta

Nakon jučerašnje željezničke nesreće, treće u samo šest mjeseci, u kojoj je šezdeset ljudi ozlijeđeno, ni hrvatska premijerka više nema dvojbi: ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta mora biti otići iz Vlade.

- Konačna odluka o mogućoj smjeni ministra mora, prometa i infrastrukture Božidara Kalmete bit će donesena vjerojatno danas ili sutra, izjavila je jučer Jadranka Kosor, ustvrdivši da pitanja odgovornosti treba uskladiti s praksom u cijelom svijetu.

- Nažalost, u resoru bilo kojeg ministra kad se zaredaju nesreće normalno je govoriti o onome što se zove odgovornost, rekla je Kosor, dodavši da ne misli da ministar Kalmeta ima krivnje. "Sigurno da ministar nije mogao utjecati na nasukavanje "Marka Pola", ali to su poslovi koji spadaju u djelokrug ministra, rekla je Kosor u emisiji Hrvatskog radija "Kako Vlada vlada".

 Prije deset dana, Božidar Kalmeta preživo je SDP-ov zahtjev za smjenom i to zbog političke odgovornosti za korupciju u cestogradnji, ali na kraju će ipak otići iz Vlade. Glave će mu, po svemu sudeći, doći željeznička nesreća koja se jučer dogodila na zagrebačkom Glavnom kolodvoru.

Šezdeset osoba je ozlijeđeno nakon što je kompozicija koja je prometovala na relaciji Sisak - Zagreb udarila u odbojnik stanice, a za sada je jedino sigurno da kočnice na vlaku nisu radile prilikom ulaska na kolodvor.

Dvije su osobe teško ozlijeđene, a 52-godišnji B. M. prošao je s izuzetno teškim ozljedama, zadobio je frakturu lubanje i vrata, te je jučer tijekom dana operiran na neurokirurgiji KB Sestre milosrdnice. Zbog velikog broja ozlijeđenih, gotovo sve zagrebačke bolnice bile su pod opsadom. Najveći dio lakše povrijeđenih prevezen je u Kliniku za traumatologiju, a dio je putnika i sam došao do bolnice, najbliže Glavnom kolodvoru. Najteže ozlijeđeni prevezeni su u KB Dubrava, a liječničku pomoć žrtvama nesreće pružene su i u KB Rebro, OB Sveti Duh i KB Merkur.

Hrvatske željeznice i Ministarstvo prometa organizirali su povjerenstvo koje bi trebalo ispitati što je dovelo do nesreće.

Šef putničkog prometa u HŽ-u, Marijan Klarić, ističe da je se kompozicija na deset stanica prije Zagreba uredno zaustavila, bez ikakvih problema. Ustvrdio je da svakako postoji mogućnost da su ekstremno hladni i snježni uvjeti "kumovali" ovoj nesreći. Snijeg i led, koji već tri dana otežavaju željeznički promet, doveli su i do toga da na relaciji Sisak - Zagreb prometuje klasična lokomotiva s jednim vagonom, iako je uobičajeno da taj posao obavlja jednodjelni vlak. No, zbog vremenskih uvjeta u HŽ-u su se odlučili na sigurniju opciju. Upitan o tome hoće li dati ostavku, kazao je da je spreman i na takav korak ukoliko se utvrdi da je odgovoran za nesreću.

Prema riječima Nenada Mrgana, šefa Sindikata strojovođa Hrvatske, na ulasku u Zagreb, nakon mosta na Savi, kočnice su jednostavno otkazale poslušnost.

- Strojovođa, koji ima dvadesetak godina staža, na sve je načine pokušao zaustaviti vlak, ali nije išlo. Radio-vezom je javio da ne može zakočiti, a ujedno je davao zvučne i svjetlosne signale, kako bi se sklonili ljudi koji bi mogli biti na peronima. Strojovđa je isto ozlijeđen, pomoć mu je pružena na Trumatologiji, ali nije ništa ozbiljnije, rekao je Mrgan. Iako nije htio previše nagađati o tome zašto su kočnice otkazale, kao jednu od lako mogućih opcija naveo je nedovoljnu količinu alkoholne tekućine u kočionom sustavu, koja sprečava zaleđivanje.

- Moramo razmisliti o smanjivanju broja kompozicija, jer bi se time poboljšala sigurnost. Vozni park HŽ-a je star, a ukoliko želimo željeznicu, onda bi se u nju trebalo ulagati, čak i u recesijska vremena, ustvrdio je Mrgan.

Predsjednik Uprave HŽ-a, Zoran Popovac, potvrdio je da je vozni park star.

- Nije velika tajna da nama u ovom trenutku treba 15 višenamjenskih lokomotiva te još 15 dizel lokomotiva. To bi u konačnici iznosilo oko 100 milijuna eura, kazao je Popovac tijekom posjeta ozlijeđenima u KB Dubrava.

 "RAZMIŠLJAM O OSTAVCI"

Ministar Božidar Kalmeta upitan, nakon obilaska ozlijeđenih putnika u željezničkoj nesreći u Zagrebu, razmišlja li o ostavci, odgovorio je: "Razmišljam o svemu tome, razmišljam o svemu i razmišljat ću".

 - Nije mi lako, jer u mom resoru samo u ovoj godini imali smo tri željezničke nesreće i to da je brod udario u otok, rekao je Kalmeta te napomenuo da je od jutra više puta razgovarao s premijerkom Kosor, a da će se najvjerojatnije danas i susresti s njom.

Napomenuo je da je lokomotiva bila prije deset dana bila na redovitom godišnjem servisnom pregledu, a i jučer je također pregledana.

Na novinarski upit kako ocjenjuje stanje u HŽ-u jer je to već treća teška nesreća, Kalmeta je rekao da se u prve dvije nesreće utvrdilo kako nije u pitanju sustav, a za treću nesreću je još prerano govoriti.

 ZAŠTO VLAK NIJE PREUSMJEREN U PRAZNI KOLOSIJEK?

Prema pričanju putnika koji su bili u vlaku u trenutku nesreće, vlakovođa je već nakon mosta na Savi počeo davati signale kako nešto nije u redu. No, tek kada je lokomotiva udarila u odbojni kamen, shvatili su da kočnice u potpunosti ne rade.

- Zbog činjenice da je strojovođa već poslije mosta počeo upozoravati na neispravne kočnice, dio se putnika pitao jesu li skretničari mogli preusmjeriti vlak na peron koji ne završava betonskim odbojnikom, već se nastavlja prema Slavoniji. Naime, smatraju da bi se vlak, budući da nije išao prevelikom brzinom, možda sam zaustavio nakon nekog vremena.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno

Komentari

Slika korisnika Jura
Adio ministre,vraćaš se u Arbanase.Imati ćeš sada vrimena za raditi "nove zadarske projekte".Pozdravi nam ono najveće zlo modernog Zadra i cestogradnje Livakovića.