Skupština Turističke zajednice Zadarske županije održala je u ponedjeljak, dana 21. prosinca 2020. godine putem Zoom platforme svoju 2. sjednicu na kojoj su usvojene izmjene i dopune Programa rada s rebalansom financijskog plana za 2020. godinu, a koje su nastale uslijed posljedice pandemije korona virusa.
Potvrđen je mandat trojci novih predstavnika turističkih zajednica koje su naknadno održale izbornu skupštinu i to predstavnicima turističkih zajednica Općine Povljana, Općine Preko i Općine Kali.
Na sjednici je također usvojeno i Izvješće o izvršenju Programa rada od siječnja do rujna 2020., a članovima Skupštine predočene su informacije o ostvarenom turističkom prometu u razdoblju od siječnja do rujna 2020. godine u Zadarskoj županiji.
Turistička zajednica Zadarske županije je u prvih 9 mjeseci 2020. godini ostvarila turistički promet od 956.428 gostiju, odnosno 9.450.339 noćenja. To predstavlja realizaciju 50% u dolascima i 65% u noćenjima u odnosu na isto razdoblje 2019.
Četvrtina domaćih gostiju
U ukupnoj strukturi domaći gosti su ostvarili 243.160 dolazaka i 3.501.505 noćenja dok su strani gosti ostvarili 713.268 dolazaka te 5.948.834 noćenja. Udio domaćih gostiju je 25% a stranih je 75%, dok je kod noćenja taj udio 37% domaćih te 63% noćenja stranih turista.
Najviše je dolazaka evidentirano u objektima u domaćinstvu 447.592 te 3.416.382 noćenja, što je 63% realizacije iz 2019. godine. Slijede kampovi s 153.812 dolazaka i 1.113.365 noćenja, što je 52% realizacije. Hoteli s 110.797 dolazaka i 484.553 noćenja su realizirali 38%. U ostalim ugostiteljskim objektima za smještaj je bilo 69.016 dolazaka i 432.034 noćenja ili 51%. U objektima na OPG-u, pod »ostalo« i u restoranima je bilo 2.863 dolaska i 17.093 noćenja ili 80% realizacije.
U plovnim objektima je bilo 55.287 dolazaka i 386.418 noćenja, što je 56% u odnosu na 2019. U nekomercijalnom smještaju je zabilježeno 117.061 dolazaka i 3.600.494 noćenja ili 86%.
Prema broju ostvarenih dolazaka i noćenja na prvom mjestu su gosti iz Slovenije. Ostvarili su 167.669 dolazaka i 1.613.861 noćenje što je 86% u odnosu na 2019. godinu. Slijedi Njemačka s 161.084 dolaska i 1.503.787 noćenja ili 66%. Na trećem je mjestu Poljska s 87.114 dolazaka te 636.251 noćenje ili 74% u odnosu na prošlu godinu. Gosti iz Češke su ostvarili 78.079 dolazaka i 593.575 noćenja ili 67%. Austrija s 45.749 dolazaka i 355.143 noćenja je ostvarila 45% noćenja u odnosu na 2019. Gosti iz Slovačke su ostvarili 32.218 dolazaka i 262.752 noćenja ili 37% dok su Mađari imali 33.765 dolazaka i 240.663 noćenja ili 44%.
Program rada za 2021.
Radilo se o iznimno zahtjevnoj godini za cijeli sektor, pa tako i za sustav Turističkih zajednica. Planiranje je bilo gotovo nemoguće, te se mijenjalo više puta godišnje, ovisno o novim okolnostima koje je uzrokovala pandemija i vezane međunarodne mjere i postupanja. Ipak uspješno je, između ostalog, odrađeno 15 sajamskih nastupa, strani mediji objavljivali su reportaže temeljem studijskih putovanja, oglašavalo se na ključnim emitivnim tržištima kroz nekoliko valova kampanja, a učinjene su brojne uštede na u poslovanju i mjesečnim troškovima.
Članovima Skupštine prezentiran je i Program rada Turističke zajednice Zadarske županije s financijskim planom za 2021. godinu.
U uvodu izlaganja članovima Skupštine, direktorica Kadija naglasila je, između ostalog, sljedeće:
»Program rada je izrađen je sukladno novoj Metodologiji i standardima planiranja i izvješćivanja u sustavu turističkih zajednica temeljenu na novoj strukturi zadaća na svim razinama sustava s obzirom kako je od 1. siječnja 2020. stupio na snagu novi zakon koji uređuje sustav turističkih zajednica.
Prilikom definiranja godišnjeg programa rada turističke zajednice, polazište je u osnovnim ciljevima turističkih zajednica koji su definirani u članku 9. Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (NN 52/19 i 42/20), kao i stavu kako moramo računati da će budućnost donijeti određeno »novo normalno« u obliku putovanja, bilo s dolaskom cjepiva na tržište, bilo uspostavljanjem protokola za putovanja. S obzirom na trenutne vijesti o početcima procjepljivanja diljem svijeta, očekuje se normalizacija putovanja o određenom obliku do ljeta 2021. godine, iako u daljnjim mjerama distanciranja, te obilježenog trendovima očuvanja okoliša i zdravlja. Fleksibilnost bez presedana bit će ključna u svim poslovnim planiranjima za 2021. godinu te će uglavnom ovisiti o trenutnim uvjetima putovanja i mogućnosti prelaska granice.
Trendovi nam idu u prilog
U razmatranju 2021. godine i budućnosti turizma u našoj destinaciji, idu nam u prilog analize i istraživanja trendova uslijed krize. Naša ključna emitivna tržišta u dosegu su auto-vožnjom, naša struktura smještajnih kapaciteta odgovara na pitanje izolacije i higijene. Također trendovi ukazuju na povećani interes za aktivnosti na otvorenom, te je očito da će utjecati na odabir destinacija za putovanja. To potvrđuje pravi smjer koji je zacrtan brend-strategijom i potiče nas na nastavak uz adaptaciju u platformi, odnosno razinama komunikacije.
Proces donošenja odluke izrazito se skratio uslijed pandemijskih okolnosti prisiljavajući kupca da odluku donosi u zadnji čas. Destinacija treba na to odgovoriti što konkretnije, tj. iz faza Inspiracije i Razmatranja, što više kročiti u faze Namjere odnosno Odluke. Uska suradnja i podrška industriji, ali i lokalnom sustavu upravljanja destinaciji, u hvatanju u koštac s novim okolnostima i što efikasnije u sinergiji odgovara na iste, bit će temelj djelovanja TZZŽ u 2021. godini.
Imajući na umu sve prethodno navedeno TZ Zadarske županije u 2021. učinit će zaokret u komunikaciji s naglaskom na još snažniju suradnju s privatnim sektorom. Osnova kampanje bit će okolnostima prilagođena komunikacija, a korisnicima ćemo približiti ponudu kroz TOP doživljaje, odnosno perjanice ponude s raznim prijedlozima za odmor.«
U zadnjoj točki dnevnog reda donesena je odluka o povjeravanju poslova nadzora nad radom Turističke zajednice Zadarske županije za 2020. godinu neovisnom revizoru, a sukladno Zakonu o turističkim zajednicama.(zl)
»Fleksibilnost bez presedana bit će ključna u svim poslovnim planiranjima za 2021. godinu te će uglavnom ovisiti o trenutnim uvjetima putovanja i mogućnosti prelaska granice
Mihaela Kadija
najnovije
najčitanije
Županija
DARIVANJE KRVI
Čak 60 uspješno odrađenih darivanja krvi i 1.800 eura donacije za obrovačku obitelj Marinković
Nogomet
BIVŠI NAPADAČ
Mijatović: Real treba produžiti ugovor Modriću na godinu dana
Hrvatska
NEZADOVOLJSTVO RASTE
Glasači Domovinskog pokreta negoduju na društvenim mrežama: “Samo pregovaranje s HDZ-om je izdaja”
Nogomet
16. kolo
Preokret pionirki Donata, slavile i kadetkinje
Nogomet
NOGOMET
Abecedini kadeti pobijedili Solin
Zadar
ryanair
NOVA AKCIJA Iz Zadra letite u više od 30 europskih destinacija za 13 eura!
Nogomet
TRENER MLAĐIH KATEGORIJA
Zadarski trener Patrik Puljić o borbi s bolešću: ‘Najteža faza bila je suočavanje s dijagnozom…’
Zadar
velika promjena
NOVI KONCEPT Od sljedeće godine uvodi se devetogodišnje obrazovanje. Evo kako će funkcionirati
Rukomet
bliži se kraj sezone
Dvije generacije Zadrana potvrdile titulu prvaka Dalmacije
Crna Kronika
NAPAD