Ulje od maslina iz mora nije štetno, 2.000 godina tradicije i zdravlja kažu suprotno!

Slika korisnika admin
maslinovo ulje iz mora_kusanje
ZL
Naše je ulje za prste polizati - kažu tradicionalni maslinari

"Slatko je kao med" - komentirao se tako na Jadrolinijinom trajektu iz Preka u Zadar okus maslinovog ulja proizvedenog na tradicionalan način koje se kušalo na prvom ocjenjivanju ulja proizvedenog na ovaj način u subotu u Preku u restoranu Pacific. Riječ je o maslinovom ulju proizvedenom od maslina koje su držane u moru, a njegovo ocjenjivanje organizirao je Mladen Lucin uz pomoć Turističke zajednice Preko i Udruge turističkih vodiča Donat. Dok je ulje proizvedeno po recepturi naših djedova i baka čašćeno najljepšim epitetima, ono od zelenih maslina prerađenih odmah nakon berbe gotovo je etiketirano kao gorko i nejestivo.

Turisti obožavaju naše ulje

Prvo ocjenjivanje imalo je fantastičan uspjeh. Na njega se prijavilo 38 ulja uljara s otoka i Ravnih kotara. Događaju su se odazvali maslinari i uljari s Ugljana, Pašmana, Dugog otoka, Bibinja i Lepura. Sami sudionici su ocjenjivali ulja i odlučili da je najbolje ulje proizveo Vlatko Dorkin iz Preka. U odličnoj atmosferi restorana Pacific uz bakalar, domaće ulje, crno i bijelo vino te pjesmu klape Škoji koja je imala svoj debi u subotu, raspravljalo se o razlici ulja proizvedenog na tradicionalan način i onoga proizvedenog po napucima struke koja preporučuje što bržu obradu maslina. Mišljenje otočana najbolje je prenio tajnik Otočnog sabora Gordan Marinović.

- Struka kaže da je bolje ulje od maslina koje je proizvedeno od zelenih maslina koje se odmah prerade, a običaji naših djedova i pradjedova da je bolje ulje od maslina iz mora. Meni kao otočaninu bolje je ulje od maslina iz mora. Kad njega stavite po ribi dobije se slatkasto ulje, a kad stavite od zelenih maslina kao da ste prolili Pelinkovac po ribi, kaže Marinović.

Ne misli samo tako Marinović, nego i naši turisti. Ulje proizvedeno na tradicionalan način, od maslina iz mora, na otocima tijekom ljeta pokupuju Slovenci, Talijani...

Zablude treba rušiti

Turisti baš traže ovo ulje i ne žale platiti 100 kuna za litru. Ono osvaja svojim mekim okusom koji se topi u ustima uz pečenu ribu i zelenu salatu. Uz to ima i priču staru više od 2.000 godina. Ima praktično sve predispozicije da se kvalitetnim marketinškim pristupom stvori prepoznatljivi i originalni brend. Zablude u javnosti koje treba rušiti i iduće poteze otkriva glavni inicijator i organizator subotnjeg događaja Mladen Lucin.

- Naš cilj je bio privući uljare iz svih mjesta zadarskog arhipelaga. Mi moramo korigirati neke načine što se tiče modela prerade maslina ulja. Mi otočani ne želimo nikoga podcjenjivati, samo tražimo svoje mjesto pod suncem. Pojedinci iz struke kažu da je ulje proizvedeno na tradicionalan način štetno, ali to apsolutno nije točno. Nitko se to nije usudio napisati i staviti svoj potpis i pečat na to. U projekt se s nama uključio i prof. dr. sci. Ante Kolega Bage koji je zadužen za marketing. Priču ili imaš ili nemaš. Mi je imamo i to staru više od 2.000 godina, kaže Lucin.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno