Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

Stari most otišao u povijest

Autor: Ivana Burica

22.02.2009. 23:00
Stari most otišao u povijest

Foto: Adam VIDAS



Izgled starog betonskog mosta preko kanala Mali Ždrelac izgrađenog 1979. godine odsad tako ostaje samo u sjećanju ljudi i na fotografijama, a na mjesto srušenog središnjeg dijela će od 16. ožujka do 27. travnju biti montirana nova čelična konstrukcija
Kako je šef gradilišta u Malom Ždrelcu inženjer Davor Domazet i najavio, demontaža središnja tri polja mosta između otoka Ugljana i Pašmana završena je u subotu.
Izgled starog betonskog mosta preko kanala Mali Ždrelac izgrađenog 1979. godine odsad tako ostaje samo u sjećanju ljudi i na fotografijama, a na mjesto srušenog središnjeg dijela od 16. ožujka do 27. travnju bit će montirana nova čelična konstrukcija.
Demontaža je započela u subotu prije tjedan dana, a podsjetimo da su radovi bili usporeni i otežani zbog nepovoljnih vremenskih uvjeta – jakih udara bure, a kasnije i zbog snijega i leda.
Izvođač radova u Malom Ždrelcu, splitski Konstruktor Inženjering, je za potrebe demontaže središnjeg dijela mosta na gradilište dopremio dvjestotonsku dizalicu, koja je specijalnim jarmovima hvatala 12 nosača te ih jednog po jednog polako spuštala na tlo.
Taj je posao bio izuzetno delikatan i opasan, budući da svaki nosač teži između 35 i 36 tona.
Nosači su se na tlu drobili te su potom odnošeni na dogovoreno odlagalište. Naime, sav materijal s gradilišta u Malom Ždrelcu (oko 50.000 kubika) bit će upotrebljen za nasipanje zaštitnog pera lukobrana u Kukljici te za nasipanje luke Batalaže u Kalima.
Treba spomenuti da se dio javnosti pita kako to da se u rekonstrukciju mosta ulaže 17.172.133 kune, i to bez PDV-a, a njegova visina u principu ostaje ista. Jer, dok je projekt pripreman, govorilo se o znatnijem podizanju visine mosta čime bi prolaz Mali Ždrelac bio plovan i za veće brodove i jedrilice. No, razliku čini debljina skinutih nosača, a riječ o tek pola metra pa će od površine mora do mosta umjesto sadašnjih 16,5 metara biti 17 metara.
Procijenjeno je da se most ne može dići na veću visinu bez rekonstrukcije i državne ceste D 110, tako da se na kraju išlo samo na njegovu rekonstrukciju, koja je zbog oštećenja nastalih tijekom godina, ističu izvođači radova, bila neophodna.