Foto: Adam VIDAS
Izgled starog betonskog mosta preko kanala Mali Ždrelac izgrađenog 1979. godine odsad tako ostaje samo u sjećanju ljudi i na fotografijama, a na mjesto srušenog središnjeg dijela će od 16. ožujka do 27. travnju biti montirana nova čelična konstrukcija
Kako je šef gradilišta u Malom Ždrelcu inženjer Davor Domazet i najavio, demontaža središnja tri polja mosta između otoka Ugljana i Pašmana završena je u subotu.
Izgled starog betonskog mosta preko kanala Mali Ždrelac izgrađenog 1979. godine odsad tako ostaje samo u sjećanju ljudi i na fotografijama, a na mjesto srušenog središnjeg dijela od 16. ožujka do 27. travnju bit će montirana nova čelična konstrukcija.
Demontaža je započela u subotu prije tjedan dana, a podsjetimo da su radovi bili usporeni i otežani zbog nepovoljnih vremenskih uvjeta – jakih udara bure, a kasnije i zbog snijega i leda.
Izvođač radova u Malom Ždrelcu, splitski Konstruktor Inženjering, je za potrebe demontaže središnjeg dijela mosta na gradilište dopremio dvjestotonsku dizalicu, koja je specijalnim jarmovima hvatala 12 nosača te ih jednog po jednog polako spuštala na tlo.
Taj je posao bio izuzetno delikatan i opasan, budući da svaki nosač teži između 35 i 36 tona.
Nosači su se na tlu drobili te su potom odnošeni na dogovoreno odlagalište. Naime, sav materijal s gradilišta u Malom Ždrelcu (oko 50.000 kubika) bit će upotrebljen za nasipanje zaštitnog pera lukobrana u Kukljici te za nasipanje luke Batalaže u Kalima.
Treba spomenuti da se dio javnosti pita kako to da se u rekonstrukciju mosta ulaže 17.172.133 kune, i to bez PDV-a, a njegova visina u principu ostaje ista. Jer, dok je projekt pripreman, govorilo se o znatnijem podizanju visine mosta čime bi prolaz Mali Ždrelac bio plovan i za veće brodove i jedrilice. No, razliku čini debljina skinutih nosača, a riječ o tek pola metra pa će od površine mora do mosta umjesto sadašnjih 16,5 metara biti 17 metara.
Procijenjeno je da se most ne može dići na veću visinu bez rekonstrukcije i državne ceste D 110, tako da se na kraju išlo samo na njegovu rekonstrukciju, koja je zbog oštećenja nastalih tijekom godina, ističu izvođači radova, bila neophodna.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
STANJE U PROMETU
HAK: Zbog prometne nesreće na A3 vozi se jednim trakom smanjenom brzinom
Ostali sportovi
Formula 1
Max Verstappen pobjednik “sprinta” u Šangaju, Lando Norris izletio sa staze
Županija
Obilježavanje Dana planeta Zemlje na Pagu
Akcija za čisto podmorje, bez plastike
Hrvatska
KROV NAD GLAVOM
Prosječan Hrvat ne može unajmiti stan jer mu je najam 70 posto plaće, a ne može dobiti ni kredit za kupnju
Ostali sportovi
AK ALOJZIJE STEPINAC
Deset odličja AK Alojzije Stepinac u Makarskoj, istaknule se Marasović i Dominiković
Zadar
U CARSTVU SIRA
GLIGORA O ŠIRENJU PROIZVODNJE: ‘Čobani će biti Nepalci, plan je da stado sirane naraste do tisuću ovaca…’
Zadar & Županija
OSEBUJAN NASTUP
Gradonačelnik Benkovca na otvorenju Doma kulture spominjao zmajeve, zlonamjernike i Boga: Naše rodoljublje je kršćansko
Zadar
pojačan promet
OBAVIJEST MORH-a Kroz Zadar će proći hrvatska i španjolska vojna vozila, očekuju se gužve
Zadar
POČIVAO U MIRU
OD ‘SKITE’ SE OPRAŠTAJU BROJNI ZADRANI: ‘Veliki košarkaški virtuoz, zaljubljenik u košarku…’
Nogomet
MOHAMMED ALIYU OKECHUKWU