Kod nas ni nakon upućenih prigovora i žalbi nema sankcija, potrošač sam mora dokazivati da, primjerice, nije kriv za kvar nekog proizvoda, a uz to, sam plaća sudskog vještaka, navodi Zoran Knežević, podsjetivši da u EU primjedbe na proizvode u vrijednosti do 350 eura rješavaju udruge, a one skuplje sud
Gospodarska kriza svakodnevno sve jačim intenzitetom dotiče svakog građanina, utječući na potrošačku politiku, odnosno povećavajući njihovu pažnju prilikom kupnje. Razlog je to zbog kojeg su primjedbe u udrugama za zaštitu potrošača posljednjih mjeseci sve češće, a kako doznajemo u Udruzi “Zadarski potrošač”, drugačije nije ni u Zadru. Potvrdio je to Zoran Knežević, iz Nadzornog odbora Udruge, istaknuvši da su osim onih standardnih “sitnih” primjedbi oko isteka roka kupljenog proizvoda i slično, danas najčešći prigovori na internet i telekomunikacije.
– Nama nikada nije dosadno, uvijek imamo posla, a dva dana u tjednu kada smo dežurni imamo i do desetak primjedbi dnevno. Rekao bih da je spektar našeg posla veoma raznolik, jer ljudi nam se obraćaju zbog raznih problema, od onih s parkiranjem ili bankom pa do automobila i telekomunikacija. Problemi s internetom, odnosno s nemogućnošću prekida ugovora ili s garancijom koju je na neki tehnički proizvod često nemoguće upotrijebiti, u posljednje su vrijeme najčešći, kazao je Knežević, napomenuvši i plaćanje stambene pričuve kao još jedan vrlo čest razlog za obraćanje građana.
No ono na što Knežević posebno želi skrenuti pozornost jest to da je, kako kaže, zaštita potrošača u Hrvatskoj srozana na razinu kakvu potrošači nikako ne zaslužuju. Jer iako se potrošaći za svoje probleme najčešće obraćaju udruzi za zaštitu potrošača, a i svi ostali kojima se obrate, upućuju ih k njima, Knežević navodi da ova volonterska udruga nema drugih osim savjetodavnih kompetencija.
– Nezadovoljne potrošače najčešće šalju nama, no mi jedino možemo ljudima pomoći sastaviti prigovor te im savjetovati kome se mogu obratiti dalje, no više od toga ne možemo. U našim udrugama nedostaje kadra i kapaciteta kao što je to u zemljama EU u kojima se prema potrošačima sigurno ne odnosi kao kod nas. Kod nas ni nakon upućenih prigovora i žalbi nema sankcija, potrošač sam mora dokazivati da, primjerice, nije kriv za kvar nekog proizvoda, a uz to sam plaća sudskog vještaka, navodi Knežević, podsjetivši da u EU primjedbe na proizvode u vrijednosti do 350 eura rješavaju udruge, a za one skuplje je zadužen sud, dok se kod nas svaka sitnica upućuje sudu i to o trošku potrošača, zbog čega se nameće zaključak da je pojam “zaštita potrošača” u Hrvatskoj samo mrtvo slovo na papiru.
Cijeli sustav je, kako kaže, nelogičan, udruge bi trebale postojati da rasterete sud i pomognu potrošačima, no u Hrvatskoj su one besmislene, čemu će aktualna financijska kriza samo pridonijeti. Navodi također da je zadarskoj udruzi Županija za ovu godinu odobrila financiranje od oko 3 tisuće kuna mjesečno.
najnovije
najčitanije
Crna Kronika
PRIJEVARA
PRIJEVARA U ZADRU Uzeo predujam za građevinske radove, ali niti je radove započeo, niti je novac vratio
Zadar
DAN KARIJERA
Uskoro Dan karijera Pomorskog odjela
Crna Kronika
STRAHOTA
Priveden mučitelj i zlostavljač pasa. Imao i vukove, a nanosio im bol, patnju i ozljede te ograničavao kretanje
Zadar
PREDBLAGDANSKA PONUDA
BILI SMO NA ZADARSKOJ TRŽNICI I RIBARNICI: ‘Prodaja ide slabo, mislim da su centri učinili svoje…’
Zadar
»RAT« U VIJEĆNICI
Radeta: Između Dukića i proračuna samo je pet litara boje i malo hrabrosti
Scena
DAO PODRŠKU BABY LASAGNI
URNEBESNI VIDEO ZADARSKE LEGENDE Pogledajte kako Grdović pleše na Rim Tim Tagi Dim!
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV 2024.
IMPRESIVAN ULOV DOMAGOJA BAŠIĆA: ‘Samo što san spustija skosavicu u more, bum…’
Zadar
ĐIR PO KVARTU
ĐIR PO KVARTU (6) Kanalizacija na Ploči trebala bi biti prioritet: ‘To je sramota. Nervira me kad…’
Crna Kronika
KRAĐE
U Ričinima lopov iz kuće ukrao novac i ručni sat, krađa zabilježena i u Arbanasima…
Zadar
predizborni program