Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

Padu trajektnog prometa kumovala građevinska kriza

22.02.2011. 23:00


Na prvi se pogled vjerojatno stječe dojam da je zakazala ljetna turistička sezona, ali tomu nije bilo tako. Naime, u odnosu na 2009. godinu na području općine Tkon čak je zabilježen lagan porast turističkog prometa. Ono što je očito jest da se gradilo manje nego 2009. godine pa je tako u Tkon dolazilo manje kamiona, manje kombija, manje radnika, rekao je Katičin


Među pet plovnih područja na hrvatskoj strani Jadrana najveći pad prometa u 2010. godini imale su linije na zadarskom plovnom području, objavila je Agencija za obalni linijski promet.
Manje vikendaša
Tako je na liniji Biograd-Tkon promet vozila bio čak 17,3 posto manji nego u 2009. godini, dok je putnika bilo 12,2 posto manje. Na liniji Zadar – Bršanj – Rava bilo je 15,1 posto vozila te 25,4 posto putnika manje. Među linijama koje bilježe velik pad prometa je i linija Zadar – Ist – Olib – Silba – Premuda – Mali Lošinj gdje je promet vozila bio manji za 13,6 posto, a putnika za 17,8 posto.
Prema onome što smo doznali od naših sugovornika iz Tkona i s Rave izgleda da je padu prometa najviše kumovala kriza u građevini.
– Na prvi se pogled vjerojatno stječe dojam da je zakazala ljetna turistička sezona, ali tomu nije bilo tako. Naime, u odnosu na 2009. godinu je na području općine Tkon čak zabilježen lagan porast turističkog prometa. Ono što je očito jest da se gradilo manje nego 2009. godine pa je tako u Tkon dolazilo manje kamiona, manje kombija, manje radnika i to je ta razlika u broju putnika i vozila. Osim toga, smanjena financijska moć hrvatskih građana odrazila se i na smanjenje dolazaka vikendaša, rekao je načelnik Općine Tkon Danijel Katičin.
Predsjednik MO Vela Rava Njegomir Mavar kao razloge za manji broj putnika i vozila prema otoku Ravi također navodi smanjenje građevinske aktivnosti.
Iako, dodaje Mavar, može biti da je i turista na Ravi u 2010. godini bilo manje nego godinu ranije.
Osim linija s najvećim padom prometa zadarsko plovno područje ima i liniju s najvećim brojem prevezenih putnika na Jadranu.
Linija Zadar-Preko
Riječ je o liniji Zadar-Preko na kojoj je 2010. godine prevezeno čak 1.657.065 putnika.
Po broju vozila tradicionalno najprometnija na Jadranu i lani je bila linija Split-Supetar sa 314.200 prevezenih vozila.
Gledajući ukupni linijiski obalni promet na hrvatskom Jadranu 2010. godina bila je nešto lošija nego 2009. godina. Tako je svim brodskim, brzobrodskim i trajektnim linijama između kopna i hrvatskih otoka u 2010. godini prevezeno 11.148.412 putnika i 2.747.363 vozila.
Promet putnika je bio slabiji za 1,3 posto, a vozila za dva posto.
Sveprisutna građevinska kriza sigurno nije zaobišla ni druge otoke, o čemu govore i podaci Agencije za obalni linijski pomorski promet koji pokazuju da je pad prometa zabilježen na gotovo svim trajektnim linijama.
S obzirom na uspješnu turističku sezonu razloge za to zasigurno ne treba tražiti u manjem broju turista. Tim više što je s druge strane i na brzobrodskim i na klasičnim brodskim linijama putnika bilo više nego u 2009. godini.
Na 26 trajektnih linija prevezen je 9.212.891 putnik i 2.747.363 vozila, što je za 2,1 posto putnika i dva posto vozila manje nego u 2009. godini.
Na klasičnim brodskim linijama putnika je bilo 873.637 ili 3,7 posto više nego 2009. godine.