Vozači se ne sjećaju ni špeditera, a ni naručitelja šećera

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika admin
carinski paviljon
Ivan JAMIČIĆ

Suđenje desetorici optuženika: sedmorici zaposlenika Carinarnice Zadar,  špediterki Aleksandri Grgić iz  tvrtke "Intereuropa" te vlasniku i komercijalistu TO Sentum Zadar, jučer je nastavljeno svjedočenjem dvojice vozača kamiona koji su u inkriminirano vrijeme iz luke  Vukovar dovozili šećer u zadarsku Gaženicu na carinjenje, a po narudžbi vlasnika  obrta Sentum.

Desetoricu optuženika  tužiteljstvo, naime, tereti se za  pogodovanje tvrtki Sentum  prilikom carinjenja 743 tone  uvezenog šećera, čime su na  koncu, zajedno, državni proračun oštetili za više od 1,6  milijuna kuna.

Stavljajući ovjeru i svoj potpis svi carinici su prema navodima optužnice svjesno propustili naplatiti carinu prema  realnoj tarifi te tako pomogli  Šariću da ostvari protupravnu  imovinsku korist.

Iako su na jučerašnju sudsku raspravu bila pozvana četiri vozača koja su u inkriminirano vrijeme za TO Sentum  prevozili šećer, jučerašnjem su  se pozivu odazvala tek dva i to  Ivica Rogić i Ljubinko Džukić,  oba iz Vukovara. S obzirom na  to da je od inkriminacije djela  prošlo gotovo sedam godina ni  jedan, ni drugi vozač nisu se  mogli sjetiti detalja, a tako niti  osobe kojoj su u špediciji u  Gaženici predavali dokumente.

- Sjećam se da sam u nekoliko navrata u to vrijeme  vozio šećer iz luke u Vukovaru  za Zadar. Međutim, ne mogu  se sjetiti za koga je to bilo, niti  o kojoj je špediterskoj organizaciji riječ - rekao je Rogić  dodajući kako se ne sjeća ni je  li špediter bila osoba muškog  ili ženskog roda. Na poseban  upit raspravnog suca Borisa  Radmana, Rogić je odgovorio  da ne može sa sigurnošću reći  ni je li ikoga od optuženika  ikad ranije vidio, pa čak ni  kada ih sve redom bolje pogleda, a slično je svjedočio i  njegov kolega Džukić koji se,  za razliku od Rogića ipak sjetio da je jedanput šećer iskrcao  u gradu, dok je drugi put vozio  negdje izvan grada.

- U carini me uvijek čekao  špediter kojem bih predao papire i sačekao dok se roba  carini. To je ponekad trajalo  pola sata, no ponekad i po  nekoliko sati. Nisam nikada  išao sam po dokumente već bi  mi ih ovjerene uvijek vraćao  špediter - rekao je Džukić koji  se ni na poseban upit suca  Radmana nije mogao sjetiti ni  je li ikada čuo za imena trojice  prvookrivljenih - Tomislava  Šarića, Alessandra Lodija i  Aleksandre Grgić.

Na posljednjem ročištu,  podsjetimo, dvojica su vozača  svjedočila kako nikada šećer  nisu vozili u Carinu u Gaženici  već u skladište u privatnoj kući  te u nekoliko pekarnica gdje ih  je vodila kontakt osoba - Alessandro Lodi.

Suđenje se nastavlja i danas  kada će biti saslušana još četvorica svjedoka od kojih su svi  vozači koji su u inkriminirano  vrijeme prevozili sporni  šećer.

 

Vozači predavali dokumentaciju naručitelju robe

Kako se pokazalo da u arhivi Carinarnice u Zadru nedostaju takozvani  CMR dokumenti, prijevozni - tovarni listovi izdani pri preuzimanju šećera  u Carinarnici Vukovar čime je prikriven trag o kakvom je šećeru bila riječ  pri utovaru i isporuci u Carinarnicu Zadar, a o čemu je na posljednjem  ročištu svjedočio sudski vještak Tihomir Žegrec, jučerašnje svjedoke  pitalo se i o dokumentaciji koju su nosili sa sobom, no obojica su  ustvrdila kako su imali potpunu dokumentaciju koju su najprije davali na  ovjeru špediteru, a potom naručitelju robe.

Podsjetimo, carinski vještak na posljednjem je ročištu posvjedočio  kako pregledavajući dokumentaciju u Carini nije naišao niti na jedan  CMR glede uvoza spornog šećera, a kazao je kako je kod svakog uvoza  takav trebao postojati.

- U konkretnom slučaju vozač kamiona ga je trebao u jednom  primjerku predati uvozniku ili deklarantu, odnosno osobi kojoj je  isporučio robu - rekao je Žegrec nakon čega je sudskom vijeću pročitao  sve podatke o vozačima kod kojih bi se, ukoliko uredno vode  knjigovodstvo, kopije tih teretnih listova mogle pronaći.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno