Hotel California

Slika korisnika admin
Autor: 
california_1
San svakog nomada - VW California

Koliko god mi šutjeli o tome, ipak, negdje duboko u sebi, mi smo nomadi koje ne drži mjesto i koji žude za novim prostorima i otkrićima. Evolucija, civilizacijske stečevine i način života natjerali su nas u četiri zida ureda, osam zidova kuće ili stana i, u najboljem slučaju, nešto ograđenog dvorišta. No i danas je moguće spakirati kuću putujuću, suvremenu čergu ili Californiju.

Volkswagen je na tragu legendarnog Bullija, koji slavi 62. rođendan i više od 10 milijuna primjeraka, stvorio vozilo koje budi emocije. Stariji se prisjećaju vremena djece cvijeća, a mlađi uživaju u ideji da krenu - nekamo. Bilo kamo jer i onako sve imaju sa sobom, na kotačima. Dobro, ne baš sve, jer nedostaje sanitarni čvor, ali to bi doista bilo za Nobelovu nagradu da su VW-ovi stručnjaci još i njega uspjeli smjestiti u unutrašnjost. Kada bismo samo počeli nabrajati što je sve unutar Californije, potrošili bismo još koju stranicu priloga, pa ćemo se pozabaviti najvažnijim i najzanimljivijim. Priča o VW Californiji počela je još 1988. godine, kada je je počela proizvodnja ovog kamperskog vozila na bazi transportera s motorom u stražnjem dijelu vozila. Tri generacije Californije, nastale na modelima T3, T4 i T5, oduševile su do danas više od 80.000 kupaca, što je čini najuspješnijim kamperskim vozilom u klasi. Aktualni model svakim detaljem podsjeća da je iza njega više od dvadeset godina iskustva i da se Golfov reklamni slogan "Rođen s iskustvom" bez problema mogao primijeniti i na Californiju. Potvrđuje to iskorištenost svakog centimetra slobodnog prostora. Možda su najdojmljiviji detalji smještaj kamperskog stola u oplatu bočnih kliznih vrata, stolice u oplatu stražnjih vrata ili smještaj plinske boce unutar rezervoara vode za piće, čime je riješeno i učvršćenje boce, ali i iskorišteni najskriveniji kutovi kako bi spremnik imao 30-litrenu zalihu. Istog je kapaciteta i spremnik otpadne vode, a stražnji lijevi dio do stropa je iskorišten za pretince u koje možete smjestiti brojne sitnice koje na putu tako dobro dođu. Drugom dijelu ormara možete pristupiti iz putničkog prostora, čiji je lijevi dio iskorišten za smještaj sudopera s velikim ormarićem za posuđe i pribor, plinskog kuhala i 42-litrenog hladnjaka koji može raditi u rasponu od zamrzavanja do održavanja hrane toplom. Na ovaj kuhinjski blok učvršćen je preklopni stolić koji će na odredištu poslužiti za pripremu hrane ili objed ako vrijeme ne dopušta korištenje vanjske opreme i "dvorišnih prostorija". Uz već spomenute stolić i stolice, na raspolaganju je i sklopiva tenda, postavljena na desni bok vozila. Kada dođe vrijeme za spavanje, stražnje se sjedalo lako i brzo pretvara u udobni ležaj, a kada se "usidrite", u nepunu minutu na raspolaganju vam je još jedan ležaj za dvije osobe u krovu Californije, ispod električno pokretanog krova koji se otvara čak i s dodatnim krovnim opterećenjem od 50 kg. Zapravo se radi o šatoru s tvrdim krovom koji i u vrlo lošim vremenskim uvjetima nudi odličnu zaštitu. Kada svemu dodate i Webasto sustav grijanja, koji radi neovisno o motoru, tada prestaju i brige o vanjskoj temperaturi. Isprobali smo ga u pravim zimskim uvjetima i zaslužuje samo pohvale. Na kat stižete preko prednjeg para sjedala i otvora iznad njih. Na odredištu ih možete okrenuti za 180 stupnjeva i time unutrašnjost pretvoriti u dnevni boravak. Noćni boravak postaje kada na prozore navučete neprozirne zastore i time uskratite zadovoljstvo znatiželjnicima. Stacionarnim uvjetima namijenjeni su i priključci za vodu i struju na lijevom boku, čime California postaje pravi mali kamper. Unutrašnjost nudi nekoliko razina osvjetljenja, utičnicu od 220 V, priključak za iPod, bezbroj pretinaca i držača čaša...

Riječ-dvije svakako treba reći i o voznim svojstvima, jer smisao ovoga vozila je putovati, putovati i putovati. Pokreće ga 2,5-litreni TDI motor dostupan u rasponu od 102 do 174 konjske snage, a konkretno je vozilo pokretao srednji iz ponude, sa 131 konjskom snagom. U kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem pokazalo se to dostatnim za ugodno putovanje i u vrlo teškim zimskim uvjetima. Vozite li ujednačeno, potrošnja je oko 9 litara, a oštrija vožnja potrošnju diže nešto iznad 11 litara. Uračunate li tu i oko dvije litre na sat potrošnje Webasta, onda i 80-litreni rezervoar goriva nudi zadovoljavajuću autonomiju.

Ugodno nas je iznenadio broj California na njemačkim cestama, a s obzirom na cijenu, ispod 45.000 eura do registracije, ne iznenađuje što je istodobno i obiteljski i poslovni kombi. Testni je model dodatno bio opremljen električnim pokretanjem bočnih kliznih vrata, tendom, multifunkcionalnim upravljačem za mobilni telefon te NoLimit paketom opreme. Zbog toga je i cijena otišla na velikih 86.606 eura do registracije. Osim tende, ipak se radi o opremi bez koje se može, tako da se i za znatno manje novca može pjevušiti hit Eaglesa "Hotel California" i krenuti na put u nepoznato. Do kraja svijeta.

 NO LIMIT 199/222

Posebnost testiranog modela je u NoLimit paketu opreme, a riječ je o seriji od samo 222 primjerka. Značajke NoLimit serije su u bijeloj campanella boji s kromiranim elementima te 18-colnim alu-naplatcima. Paket sadrži još i ksenon-svjetla, ormare u kabini u bijeloj boji, presvlake sjedala i ležaja u kombinaciji kože i alcantare, multimedijalni LCD TV DVD s 10-inčnim zaslonom u središnjoj konzoli, iPod od 80 GB, kao i navigaciju. Neizbježna je i oznaka limitirane serije (testni model je broja 199), a cijena paketa je čak 25.998 eura.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno