Gubi se dragocjeno vrijeme i krši pravo privatnosti pacijenta

Slika korisnika admin
dom zdravlja_hitna pomoc
Vedran SITNICA
U zadarskoj Hitnoj smatraju da bi bilo bolje da imaju direktan kontakt s pozivateljima jer bi mogli još brže reagirati

Zadarska Hitna  medicinska pomoć u posljednje vrijeme ima problema s  telefonskim pozivima građana  koje primaju preko 112 broja.  Naime, krajem siječnja  odlučeno je da se svi pozivi  prema Hitnoj pomoći upućuju  na zajednički broj hitnosti  112.

Frustrirajuća situacija

 - Odluku o zamjeni broja 94  brojem 112 dobili smo samo  dva-tri dana prije početka njenog provođenja i moram reći  da smo jako nezadovoljni  ovim rješenjem. Naime, ako  netko traži hitnu pomoć, onda  bi trebali odmah dobiti operatera hitne pomoći, a ne nekog operatera koji nije kvalificiran kao djelatnik hitne  pomoći. Ovo je zaista frustrirajuća situacija jer nitko nije pitao struku što misli o  tome, rekao je Vlatko Grković, voditelj zadarske Hitne  medicinske pomoći.

Dodao je da se bore da im  se omogući da primaju pozive na broj 194, a ne da ih  primaju preko 112 jer bi trebali imati direktan broj.

 - Nije sporno postojanje  broja 112 i mi nemamo ništa  protiv toga, ali nama je potreban direktan broj kako  bismo imali direktan kontakt s pozivateljima i kako  bismo gubili što manje vremena, rekao je Grković, dodajući da su imali slučajeva  kad ih pacijenti nisu mogli  dobiti jer njihovi pozivi nisu  bili preusmjereni na vrijeme.  Srećom, kaže, da nije bilo  ozbiljnijih slučajeva pa nije  bilo ni ozbiljnijih posljedica.

Pored toga što pacijenti ne  razgovaraju s osobljem Hitne  medicinske pomoći već s operaterima, Grkovića muči i situacija da operateri nakon  preusmjeravanja poziva mogu  slušati razgovor između pacijenta i liječnika.

 - Operateri broja 112 mogu  ostati na konferencijskoj vezi i  prisluškivati razgovore pacijenata i liječnika, čime se krši  pravo pacijenata na privatnost. Ministar zdravstva je rekao  da se pozivi sa 112 direktno i  bez pitanja prosljeđuju na  194, ali operateri 112 znaju  propitkivati pacijente, rekao  je Grković.

Dodao je da se do problema  dolazi i kad Hitna pomoć želi  uzvratiti poziv pacijentima, ali  nema njihov broj već broj 112.  U tim slučajevima moraju zvati 112, koji ih potom preusmjeravaju na pozivatelja, čime  se gubi vrijeme koje u intervencijama može biti itekako dragocjeno.

Direktni brojevi 193 i  192

Zbog svega ovoga zadarska  Hitna lobirat će kod nadležnih  službi da se uvede direktan  broj 194.

Željko Šoša, zapovjednik  Javne vatrogasne postrojbe  Zadar, slaže se da bi sve hitne  službe trebale imati direktan  broj na koji bi građani mogli  što hitnije dobiti pomoć.

 - Nama je prijetilo oduzimanje 93 broja, ali mi se nismo  dali i sad imamo direktan broj  193 na kojem rade stručni i  educirani ljudi s višegodišnjim  iskustvom u intervencijama i u  organiziranju intervencija. To  je broj našeg operativnog centra iz kojeg se zna voditi i po  nekoliko intervencija istovremeno. Naime, intervencija započinje od poziva i zato je  ključno da na primanju poziva  rade iskusni, stručni ljudi koji  mogu pozivatelja uputiti kako  da se ponaša, mogu ga smiriti,  dati mu savjet što da učini,  gdje i kako da se skloni i što  raditi dok kolege dođu, rekao  je Šoša i dodao da je broj 112  samo otežavao i usporavao  posao. Rekao je da vatrogasci  ponekad moraju cijelo vrijeme biti u kontaktu s pozivateljem ili ga moraju nazvati,  a ako bi pozivi išli preko 112  broja, onda bi se vrijeme intervencije samo odužilo.

I zadarska policija ima direktan broj 192 na koji  građani mogu zvati.

 - Građani mogu zvati na  direktan broj 192, ali isto tako  možemo primati i pozive preko 112. Naime, ako se radi o  nekom isključivo 'policijskom'  poslu, onda zovu nas, ali ako  se radi o, na primjer, prometnoj nesreći, onda građani  mogu nazvati i broj 112 koji  potom obavještava i koordinira nas, hitnu pomoć i vatrogasce, rekao je Elis Žodan,  glasnogovornik PU zadarske.  

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno