Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

[FOTO] Ne usrećuje kava ljude, nego druženje koje uz nju ide

23.04.2020. 20:39


Prije par dana, nekoliko zadarskih kafića na Poluotoku, otvorilo je svoje prozorčiće od pleksiglasa kroz koje isporučuju »coffe to go«, Zadranima kojima je dobro poznati makijato sastavni dio svakodnevnog života.
Međutim, kako smo doznali od vlasnika jednog od tih ugostiteljskih objekata, koji je pojavom pošasti koronavirusa morao zatvoriti vrata svog ugostiteljskog objekta, ovaj način pružanja usluga »kroz prozor«, nije nešto što ga uveseljava.
– Ovaj način je nekako bezdušan, jer samo kava nije ta koja usrećuje ljude, već druženje koje ide uz gušt ispijanja kave, rekao je jedan od zadarskih ugostitelja, koji se nada da će se ipak ova situacija normalizirati i u korist građana, ali i njih ugostitelja.
Međutim, ono što posebno stvara paniku kod ugostitelja, to su najave o tome kako će restorani i kafići raditi nakon epidemije koronavirusa.
Naime, 1. lipanj koji polako kuca na vrata, kako objašnjava jedan vlasnik kvartovskog kafića, kod ugostitelja stvara strah da bi država mogla ukinuti subvencije koje za sada daje, a to bi za njih ugostitelje, značilo propast ukoliko se hitno ne bi počelo raditi.
Iako su za sada najavljene određene mjere po kojima bi ugostiteljski objekti radili nakon koronavirusa, one ne idu u ekonomsku korist vlasnika kafića ni restorana. Ukoliko bi se morao prema tim mjerama napraviti razmak stolova, to bi automaski smanjilo i njihov broj i s time bi se prepolovili prihodi, a tu je i problem oko ugradnje pleksiglasa, jer osim što ga Hrvatska ne proizvodi, takva investicija pregrade bi bila oko tisuću eura, i to bi sve moglo utjecati na propast ugostiteljstva.
Prema riječima predsjednika zadarskog Ceha ugostitelja, Roberta Kovačevića, koji poziva na poštivanje mjera i odluka Vlade, vlasnicima ugostiteljskih objekata neće biti ekonomski isplativo poduzimati velika ulaganja u preuređivanje i prilagođavanje lokala ovoj novonastaloj situaciji.
– Ljudi stalno komuniciraju i kalkuliraju kako nešto napraviti da im posao ne bi stao, ali dok Vlada ne donese uputstva kako i što napraviti, vlasnici objekata ne smiju ništa poduzimati na svoju ruku, potvrdio je Kovačević te dodao kako bi oni koji se i odluče na neke dodatne investicije po uputstvu Vlade, to radili prvenstveno zbog usluge prema gostima.