"Paula" zaobilazi Veli Ždrelac

Slika korisnika admin
I "Paula" mora poštovati zabranu vožnje tjesnacima užim od 300 metara

Od prošloga tjedna brzi brodovi na linijama za otoke imaju nove rute, što znači da ti brodovi na nekim linijama plove sasvim drugim novim putevima. Napustili su stare, moglo bi se reći povijesne plovne puteve, a otvorili nove, koji se nisu nikada u povijesti koristili za putnički promet. Odluku o novim plovnim putevima je donijelo Ministarstvo mora i jedna njegova služba stalno nadzire pridržavaju li se brodovi tih novih ruta i voze li propisanim brzinama. O čemu se zapravo radi?

Nadzorna služba

Nakon niza pritužbi što su proteklih godina stizale na adrese nadležnih službi za more, a odnosile su se na brze brodove, upravo na njihove brze vožnje u blizini kopna, pa su valovi znali ometati kupače, ali i manje brodove privezane u lučicama, a ponekad su valovi bili toliki da su postajali vrlo opasni, odlučeno je da će se bolje provoditi propisi. Naime, propisi su postojali, ali i oni se nisu uvijek revno primjenjivali, uostalom kako to u ovoj našoj zemlji uobičajeno biva u mnogim životnim okolnostima. Nisu ih primjenjivali oni koji su trebali, a i nadzor nije uvijek bio proveden iz ovog ili onog razloga, a najčešće zato što nema dovoljno ljudi i plovila. Ali današnja moderna tehnika je omogućila da se i nadzor bolje provodi, pa su odnedavno brzi brodovi na putničkim linijama diljem hrvatske obale morali ugraditi posebne uređaje, kako bi se uklopili u tzv. AIS sustav, koji omogućava da se brodovi kontroliraju u svakome trenutku. Preko tog sustava nadzorna služba Ministarstva mora danonoćno može nadzirati svaki brzi putnički brod, gdje se nalazi i kolikom brzinom vozi.

Istodobno je zabranjena brza vožnja svim tjesnacima užima od 300 metara, što je također još jedan stari propis, ali prešutno često neprimjenjivan. Tako je u ovu priču uklopljen i jedan od najplovnijih na zadarskome arhipelagu, Veli Ždrelac, kojim putnički brzi brodovi ne mogu voziti, jer je uži od 300 metara. Brodu koji tuda prolazi i kada je na sredini tjesnaca sa svake strane ostaje tek stotinjak metara do kopna. I bez obzira na to što nema ni ljudi ni plovila ni na rivanjskoj ni ugljanskoj strani, ovuda se ne smije voziti. I sada, po novom, brzi brod "Paula" na liniji od Zadra do Zverinca, a preko Rivnja, Sestrunja i Božave "preskače" Veli Ždrelac i plovi oko cijeloga otoka Rivnja, s njegove sjeverne strane, pa uz Tri sestrice i potom lijevo prema pristaništu Rivanj.

Dulji put

Isto se ponavlja i obrnuto na liniji za Zadar, kada iz Rivnja brod ide prema Tri sestrice i zaobilazno plovi u Zadar.

To je ponešto dulji put, traje desetak do petnaest minuta više, što buni putnike.

- Kod odlučivanja o novim rutama nitko nije ni spomenuo kako bi trebalo izmijeniti i satnice. Kao ni da se sada troši više goriva, kazao je Enko Garbin, čiji brod ima koncesiju za ovu liniju.

Slično je i s brzim brodom "Princ Zadra" koji drži liniju za Silbu, Olib i Premudu i mora zaobilaziti jedan nenaseljeni otočić, a i "Jadrolinija" ima to isto s "Oleom" itd.

I, naravno, sve je u redu i super je to što se konačno netko sjetio uvesti malo više reda, ali što je s brzim brodovima koji nisu uključeni u AIS sustav i koje uglavnom nitko ne kontrolira. Svjedoci smo kako svakodnevno ovih dana brzi gliseri, pa i oni vrlo veliki i snažni velikim brzinama voze ni 50 metara od obale, a ponekad i manje uz naselja, plaže i lučice pune brodića, kako roditelji djecu moraju sklanjati na plaži da ih ne pokupe veliki valovi. A policija i Lučka kapetanija nisu svemoćne, jednostavno ne uspijevaju pokriti veliko područje kao što je zadarski arhipelag. Možda bi trebalo razmisliti o uključivanju najsnažnijih glisera u spomenuti sustav i na taj način doskočiti nesavjesnim i nerijetko neupućenim gliserašima.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno