Preko zadruga do tržišta

Slika korisnika admin
Autor: 

Kada gledam ovu izložbenu prodaju na zadarskoj rivi, postavlja se pitanje kako izgraditi sustav prodaje proizvoda obiteljskog poljodjelstva.

To je sustavno pitanje i jednako se postavlja kod svih političkih stranaka, i onih na vlasti i u oporbi, kao i u stručnim i znanstvenim krugovima. Taj problem podjednako obuzima i tišti poljodjelce, ribare i potrošače.

Sustav najviše pomaže i "voli" krupne proizvođače, a ne brine baš previše za srednje, dok male u pravilu zaobilazi. Obiteljska poljodjelstva ostavljena su sama, često puta izvan sustava.

Valjalo bi više pokloniti pozornosti stvaranju marketinških poljodjelskih zadruga i neprofitabilnih udruga u koji bi se uključili mali i srednji proizvođači.

U tržnom sustavu EU poljodjelstva gotovo sve manje zadruge spojile su se u krupne saveze zadružnih organizacija.

One se lakše mogu pojavljivati na burzama i dražbama poljodjelskih proizvoda. Također one mogu organizirati stvaranje proizvoda prema željama i zahtjevima potrošača i okrenute su prema svim odsječcima europskog tržišta. Mogu ulagati i stvarati znamke vrsnosti svojih proizvoda.

Financiranje skupe promidžbe moguće je jedino preko krupne zadružne organizacije.

Prodaju proizvoda puno je lakše organizirati ako nastaje iz krupne proizvodnje. Takve organizacije imaju i glavnicu i stručnu moć da se natječu na većim i širim tržištima.

Mali i srednji proizvođači sami ili preko manjih zadruga moraju se orijentirati ponajviše na lokalno i nacionalno tržište, najčešće preko izravnih prodajnih kanala, koje mora otvarati i poticati državna uprava.

Političke stranke, posebice u ruralnim područjima moraju stvarati i zalagati se za izravne prodajne kanale i svoj rad temeljiti na pomoći malim i srednjim poljodjelcima, inače nemaju svoj razlog postojanja.

Vaš Bage

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno