Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

19 C°

IZNAD OČEKIVANJA U Zadarskoj županiji ostvareno 67 posto lanjskog prometa

23.07.2020. 09:31


Zadarska županija jedna je od predvodnica turističkog prometa u Hrvatskoj s porastom kojeg bilježi u svim segmentima turističkog smještaja te se nalazi na trećem mjestu. Sastanak je održan kako bismo se upoznali sa stanjem na terenu, da pokušamo pronaći odgovore na neka pitanja u vezi trenutne situacije i situacije na globalnom tržištu, da zajedno promišljamo o 2021. godini te da nađemo zajedničke modele kojima ćemo promovirati Hrvatsku, ali i različite destinacije u Zadarskoj županiji, rekao je jučer Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice, nakon redovitog sastanka koordinacije s turističkim zajednicama s područja Zadarske županije, koji je organiziran u suradnji s Turističkom zajednicom Zadarske županije. Sastanku su nazočili direktorica TZ Zadarske županije Mihaela Kadija, kao i predstavnici turističkih zajednica gradova i općina s područja Zadarske županije.
Staničić je naglasio kako ga posebno veseli činjenica da se polako otvara aviopromet za kojeg smatra da će dati doprinos rastu turističkog prometa u Zadarskoj županiji.
– Danas bilježimo rast turističkog prometa u Hrvatskoj, pa tako i u Zadarskoj županiji. Na današnji dan u Hrvatskoj je evidentirano preko 680.000 gostiju, od čega je stotinjak tisuća domaćih što potvrđuje činjenicu da smo dobro radili u pripremi sezone te da smo hit destinacija na inozemnim tržištima, rekao je Stančić i nastavio:
– Provodili smo nekoliko marketinških kampanja na stranim tržištima, te smo se s obzirom na situaciju u svijetu s pandemijom, orijentirali na tržišta u našem okruženju. Također, ono što je nama komparativna prednost pred konkurencijom je blizina emitivnih tržišta, prije svega mislim na Sloveniju, Austriju, Njemačku, Češku, Slovačku… Mi smo primarno autodestinacija, što je za određene turističke regije, a u njih spada i Zadarska županija, veliki plus. Zbog svih ovih okolnosti odlučili smo se za kampanje na ovim tržištima, pojasnio je Staničić.
Naglasio je kako je Hrvatska jedna od rijetkih zemalja koja bilježi turistički promet, posebno u usporedbi s ostalim zemljama na Mediteranu.


Negativne strane kampanje
Osvrnuo se i na činjenicu kako je nizozemska vlada prije par dana Hrvatsku označila narančastom te izdala upozorenje za svoje građane da budu oprezni kad putuju u Hrvatsku te kako po povratku moraju u samoizolaciju.
– Nama je nizozemsko tržište jako bitno, posebno na području kampova. Trenutno se u Hrvatskoj odmara preko 22.000 nizozemskih turista i vjerujem da ćemo u komunikaciji s nizozemskim partnerima, ali i na temelju dobre epidemiološke situacije u Hrvatskoj, se vratiti na zelenu listu i nastaviti sa suradnjom, rekao je Stančić.
Također, osvrnuo se i na kampanju koja se provodi u Njemačkoj s namjerom da njihovi turisti ne putuju u Hrvatsku, a u kojoj se lažno prikazalo Zrće na otoku Pagu kao mjesto na kojem se i dalje održavaju zabave, dok je stvarnost daleko drugačija.
– Reagirali smo na tu kampanju, ali i na druge kampanje koje su se odvijale u drugim zemljama. Pojedini mediji su ciljano radili na tome da zadrže svoje goste u svojoj zemlji, što je s jedne strane i legitimno jer se svatko bori za svakoga gosta. Hrvatska je reagirala kroz pozitivnu kampanju naglašavajući dobru epidemiološku situaciju, blizinu tržišta te zdravstvenu sigurnost destinacije, rekao je Stančić naglasivši kako su u HTZ-u spremni te da će znati odgovoriti u svakom trenutku i na tržištima provoditi medijske kampanje koje će informirati goste da je Hrvatska sigurna zemlja i da mogu doći.
Rekao je kako zbog neizvjesne situacije još ne može dati procjene za kolovoz te je podsjetio na projekcije s početka pandemije kako će se ove godine ostvariti tek 30 posto lanjskog prometa, te dodao da se već do sada ostvarilo skoro 40 posto i da očekuje kako će se i u narednim mjesecima taj trend nastaviti.
​Na novinarsko pitanje ima li podatke koliko je podijeljeno Crokartica te u kojem se opsegu koriste, rekao je kako još nema te podatke.


Informacijski sustav »zakočio« Crokartice
– Trebamo riješiti još neke detalje oko informacijskog sustava kako bi korisnici mogli koristiti kartice u objektima koji primaju te kartice. Kako se bliži jesen, vjerujem da će se intenzivirati korištenje kartica, rekao je Stančić. Osvrnuo se i na crno tržište za koje je kazao da je bilo jedno od tema sastanka te dodao da je ono u nadležnosti državnog inspektorata koji mora provesti veće kontrole i sankcionirati sve one koji rade mimo propisa.
Mihaela Kadija, direktorica TZ Zadarske županije, naglasila je kako se možemo pohvaliti malim brojem zaraženih koronavirusom te je istaknula kako su u prva tri tjedna srpnja prešli dva milijuna noćenja te da trenutno na prostoru Zadarske županije boravi 110.000 gostiju.
– Naše brojke, iako se nekada pokušavaju umanjiti, su odlične. S obzirom na to da smo planirali promet od oko 30 posto, mi smo na nivou županije došli do 67 posto lanjskog prometa, što je u ovoj situaciji odličan rezultat. Pokazali smo se kao sigurna autodestinacija, a imamo i nautičke prednosti te mnogi turisti biraju upravo tu vrstu turizma za ovogodišnji odmor s obzirom na cjelokupnu situaciju, naglasila je Kadija i istaknula kako se čak 60 posto smještaja odnosi na privatni smještaj.
– Razgovarali smo s turističkim zajednicama te apelirali da se prilikom organiziranja određenih manifestacija što više pazi te da se izbjegava organiziranje onih manifestacija gdje se ne može kontrolirati ponašanje sudionika. Svi su se tu usuglasili da moramo biti odgovorni, poručila je predjednica županijske TZ.