Pelješki most ruši kreditni rejting zemlje

Slika korisnika admin
milanovic
Filip BRALA
Oporba smatra da treba povećati gospodarski rast, zaposlenost i smanjiti dug, a ne graditi Pelješki most

Ako bi se sada država zaista odlučila na izgradnju Pelješkog mosta to bi dovelo do snižavanja kreditnog rejtinga zemlje, te povećanja vanjskog duga i nezaposlenosti. Tako razmišljaju oporbeni političari komentirajući najavu premijerke Jadranke Kosor da Vlada ipak namjerava nastaviti s tim projektom i dovršiti ga do 2017. godine.

- Deficit za prvih pet mjeseci iznosi 7,5 milijardi kuna, a do kraja godine bit će između 12 i 14 milijardi kuna. Država bezglavo traži rješenje da se osigura financiranje tekućih plaćanja, odnosno mirovina i plaća. I sada govoriti da je zatvorena financijska konstrukcija za Pelješki most je neodgovorno. Ne razumijem kako netko može sam sebe tako izložiti i javno iznositi nešto što je u apsolutnoj suprotnosti sa istinom. Ne postoji rješenje za Pelješki most, niti ono može postojati. Niti se tamo radi niti će se išta raditi, rekao je predsjednik HNS-a Radimir Čačić.

Dodao je da "taj projekt ne može pokriti ni kamate, a kamoli uloženi kapital", te da "postoji mogućnost da nam zbog ovakvih izjava kreditne agencije snize rejting.

- Samo na rizik zemlje Hrvatska trenutno plaća kamatu od 3,9 posto, od čega je dva posto negativna ocjena Vlade, a 1,9 posto ukupna ocjena zaduženosti zemlje i stanja njenog gospodarstva. Samo ta negativna ocjena Vlade košta nas milijardu eura godišnje. A ako sada rejting agencije čuju ovu izjavu i shvate da je ova Vlada spremna na sve samo da ostane par mjeseci duže na vlasti mogu nam tu kamatu podići recimo s 3,9 na 4,1 posto. A tih 0,2 posto na 47,1 milijardu eura duga je dodatni trošak od oko 90 milijuna eura. Tako da ova izjava ne samo da nema veze s pameti nego bi mogla biti i skupa za zemlju, rekao je Čačić. 

Ekonomist i neovisni saborski zastupnik Ljubo Jurčić također smatra da još nije vrijeme za ovaj projekt koji "ima nesumnjivu političku i nacionalnu važnost".

- Međutim, trebamo vidjeti koji su nam prioriteti. S mostom se može pričekati tri-četiri godine, a dotad svu energiju i sredstva treba upotrijebiti za povećanje gospodarskog rasta, zaposlenosti i smanjenja duga. A tek nakon toga bi se eventualno moglo ići i na gradnju tog mosta. A ako bi se sada išlo u to to bi neusmnjivo dovelo do pada kreditnog rejtinga, povećanja kamata na vanjsko zaduživanje i do povećanja vanjskog duga zemlje. Zbog svega toga Hrvatskoj sada nije u interesu da se već ove godine krene u izgradnju mosta, rekao je Jurčić.

Čačić je pak pozvao Vladu da 1. prosinca javno objavi sve što je na Pelješkom mostu napravljeno od kolovoza.

- Ni jedan most sam po sebi nije štetan. I izlaz na Dugopolje nije štetan, naročito za ona četiri automobila koji se dnevno njime voze. Samo ga mi ekonomski ne možemo izdržati. Naravno da će doći vrijeme kada bi Pelješki most mogao biti isplativ, ali to ovisi o puno faktora, među ostalim i o porastu ekonomskog potencijala Pelješca.

Prvaci HDZ-a s juga zahtijevaju građevinu

Izjave protiv gradnje Pelješkog mosta vrijeđaju građane Dubrovačko-neretvanske županije i zdrav razum. To su poručili s jučerašnje  presice prvaci HDZ-a juga Hrvatske, saborski zastupnici Frano Matušić  i Dubravka Šuica i župan Nikola Dobroslavić, osvrćući se na stajališta  čelnika HNS-a i SDP-a Radimira Čačića i Zorana Milanovića koji su kazali  kako "pelješki most ne treba graditi, jer valja napraviti nešto za ljude".

Građani naše županije moraju proći 4 policijske i carinske kontrole  kod Neuma, i stoga moramo povezati odvojene dijelove hrvatskog  teritorija, ustvrdio je župan Dobroslavić. Tko satima nije čekao na granici  u Neumu, naročito u ljetnim danima, ili nije sletio u Split putujući u  Dubrovnik, taj i ne zna koliko je most potreban, istaknula je Šuica. 

Tko živi u ovoj županiji, zar i mi nismo ljudi, zavapio je Frano Matušić  naglašavajući kako će HDZ-ova vlast do Dubrovnika izgraditi i autocestu  i Pelješki most. 

L. B.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno