Rast broja putnika na kruzerima bit će i veći od 21 posto

Slika korisnika mkvanja
Božidar Longin predsjednik LU Zadar:
Mi smo završili sve dogovore i natječaje i dobili velikog operatera koji upravlja terminalom za kruzere u Gaženici i naše je očekivanje godišnjeg rasta prometa od 30 posto. Dakle, kada je ovaj podatak u pitanju, stvari teku prema našim planovima i očekivanjima
Zvonko KUCELIN/Iva PERINČIĆ
Za premijerova obilaska terminala u Gaženici

Više je razloga za razgovor s Božidarom Longinom, aktualnim županom Zadarske županije, ali ovdje u svojstvu predsjednika Lučke uprave Zadar, a povod je gotovo 22 postotni rast prometa odnosno broja putnika na kruzerima u luci Gaženici ostvaren u prvih šest mjeseci ove godine.

I kao predsjednik Lučke uprave i kao župan Longin ima istaknuti angažman s nizom međunarodnih kontakata upravo oko dovršetka i stavljanja u funkciju ovog zadarskog dugotrajnog megaprojekta.
 

​Očekujemo rast od 30%

Povod razgovoru i naše prvo pitanje je aktualni podatak o 22% rasta broja putnika s kruzera u Zadru u prvom polugodištu 2019.. Je li to očekivano i u skladu s planovima?

- Mi smo završili sve dogovore i natječaje i dobili velikog operatera koji upravlja terminalom za kruzere u Gaženici i naše je očekivanje godišnjeg rasta prometa od 30 posto. Dakle, kada je ovaj podatak u pitanju, stvari teku prema našim planovima i očekivanjima. Ovim portom upravlja jedan od najjačih kruzerskih i lučkih operatera na svijetu i to je jamstvo porasta prometa kruzera odnosno putnika.
 

​Vratiti iskonsku vezu Zadar-Ancona

Vidljiv je i vrlo značajan rast prometa na međunarodnom trajektnom prometu, ali je istina na malim početnim brojkama, a govorimo o Italiji?

- Ono što očekujemo na međunarodnom prometu, a to nama jako bitno, vraćanje je povijesnog značenja prometa na relaciji Ancona- Zadar kao najbližoj poveznici dviju obala Jadrana. Na tome se intenzivno radi, a kako bi se vratilo u život iskonsko značenje ove linije, a koja je nekim spletom činjenica u bližoj povijesti prekinuta. Treba nam vremena da se ta veza ponovno postavi na čvrste noge i na tom se intenzivno kontaktira i s regijom Marche i MSC i drugim operaterima na talijanskoj strani i svima zaintersiranima. Mislim da na tom planu radimo radimo dobar posao, a interes je višestruk. Svakako se radi o interesu koji zadovoljava naše turističke planove, u prvom redu. No, dopustite da spomenem da nam je značajna ambicija za RO RO promet, a u fazi smo završetka izgradnje dijela obale za teretni promet trajektima prema srednjoj Italiji. Drugi su dio turisti iz tog dijela Italije koje nastojimo svakako vratiti, a svi ih pamtimo kao dobre goste i potrošače. Niz je razgovora, a kroz 15 -ak dana odnosno 12. rujna u Hamburgu će se naći svi veliki putnički brodari, a tamo će participirati i Zadar, a nadam se dobrim novostima.

Kad govorimo o kruzerima ambicija je naravno home port, odnosno postati ulazno- izlazna matična luka za neke kruzere odnosno neke od kruzerskih kompanija?

- Jasni su razlozi u višestrukim koristima koje se time ostvaruju. Dolazak tisuća putnika koji se ne iskrcavaju odmah niti po iskrcaju istog trena odlaze, već se na nekoliko dana zadržavaju u sredini ukrcaja i iskrcaja, a tu nešto što im još nedostaje i nabave. I naravno da se brod nerijetko u značajnoj mjeri snabdijeva svim potrebnim u home portu. To je ogromna prilika.

Mi smo gledajući na aspekt pomorske infrastrukture spremni, pa i cestovnih veza i pristupa luci, ali?

- Lučki smo spremni, ali velika je zadaća ostala infrastruktura, pri čemu kao osnovno ističemo i radimo na projktu dogradnje Zračne luke, a tu ima i posla za TZ-e i hotelijere i agencije i sve ostale, jer za home port mimo svih drugih naših potreba i planova treba, recimo najmanje samo 2.000 kreveta u hotelima za te potrebe, deseci autobusa, vodiča, osmišljenih tura, agencija... Naravno da je zadaća svih, kao i TZ-a, gurati Zadar i Zadarsku županiju kao kruzersku destinaciju svugdje i kod svakog nastupanja.
 

​Zadar ne osjeti gužve ni s tri, četiri tisuće gostiju s kruzera

Imamo situaciju da Dubrovnik i Venecija smanjuju dopuštene ulaze kruzerima, a višestruko se to tiče i ovdašnjih razmišljanja o budućnosti?

- Zadar ima infrastrukturu neusporedivu s Dubrovnikom. U Dubrovniku dva kruzera s tri, četiri tisuće putnika znači da svi odlaze u Grad i ulaze na jedna vrata (od Pila). Zadar je i dosad imao više situacija s dva kruzera u Gaženici s gotovo četiri tisuće osoba i nešto više od toga, pa i trećim kruzerom u gradu, a gužve i problema nije bilo. Venecija je specifična i općenito turistički zagušena, a sada svjedočimo snažnom eruptivnom priljevu gostiju s istoka Azije. Svakom od njih je san jednom u životu vidjeti Veneciju. Pored davnašnje zabrane da kruzeri tu plove na pogon svojih motora, čime se potkopavala laguna, sada se izbacuju i ulazi za brodove s najvećim istisninama, koji su vođeni pilotinima, a planiraju kopati nove, duge kanale za luke nadomak Venecije za daljnje dolaske. Mi nemamo taj problem, a na šest sati smo plovidbe od Venecije i od Dubrovnika, odnosno na sredini rute.

Mislio sam i na činjenicu da su to najveća odredišta i najveći mamci u Jadranu i pitanje je što će se dogoditi ako otpadnu, hoće li se i ambicija kompanija za plovdibu ka Jadranu smanjiti?

- Najbržerastući segment turizma u svijetu je kruzerski turizam, nekad povlastica najbogatijih danas, prihvatljiv srednjim slojevima, a poželjan jer budi neodoljive asocijacije. Ovog trenutka u svijetu se gradi 120 novih i sve većih kruzera i traže nove rute i odredišta, a Jadran kao dio Sredozemlja ostat će snažno prisutan. Konačno, ni Venecija ni Dubrovnik neće prestati s prihvatom, već će se samo prilagoditi broj i dani odnosno mjesta pristajanja. Ovog trenutka u traženju novih ruta je recimo i kruzerska ruta Puta svile, a koja će ići od Kine do Mediterana s tri stajanja kroz 21 dan, a znate da smo se angažirali upisati Zadar na pomorsku rutu Puta svile. Intenzivno radimo, makar moram kazati da neki to ne shvaćaju. I kad je u pitanju bitan preduvjet za home port, Zračna luka, iznimno smo angažirani jer projekte i planove imamo od varijanti razvoja Zračne luke s EU sredstvima, do kontakata s potencijalnim stranim partnerima i ulagačima, posebice snažnim operaterima koji jamče i značajna uvećanja prometa. Novi direktan spoj Zračne luke na autocestu bi recimo značio doći, nakon što sleti zrakoplov, do Šibenika za malo iznad pola sata ili u Split za nešto više od sata. Ne sumnjam u veliku budućnst ovih projekata.

 

Svevremenski rekord Lučke uprave Zadar

Statistički pokazatelji prometa za prvih 6 mjeseci pokazuju da je Lučka uprava Zadar u stalnom podizanju broja prevezenih putnika i vozila na lukama pod njenim upravljanjem po prvi put u povijesti premašila brojku od milijun putnika u prvih 6 mjeseci ove godine.

U promatranom periodu prevezeno je ukupno 1.029.893 putnika, što predstavlja rast od 3,28%. Gledano po vrsti prometa značajan rast putnika ostvaren je kod putnika na kruzerima i to za čak 21,29% s 73.670 putnika.

Postotno gledano, najveći rast od 25,17% ostvaren je u međunarodnom prometu (linije sezonskog karaktera). Prevezeno je 2.969 putnika. Od ove godine uvedena je i nova linija Zadar - Pesaro, pored linije Zadar - Ancona.

Lokalni promet i dalje zadržava pozitivna kretanja s rastom koji iznosi 2,05% na 953.254 putnika.

I dalje je prisutan trend rasta broja vozila i to većom stopom nego kod putnika. U prvih 6 mjeseci 2019. godine prevezeno je 194.382 vozila, što predstavlja rast od 7,05%.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno