Subota, 27. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

7 C°

Fiesta – globalna mezimica

Autor:

22.09.2008. 22:00
Fiesta – globalna mezimica


Nova generacija Fieste je kreirana na način da se svidi kupcima širom svijeta što bi prema prvim impresijama i mogla postići – uspije li se i u politici krojenja cijena primjerenih “šarenim” mogućnostima planeta
Analizirajući želje i ukuse kupaca automobila na svim kontinentima, Fordovi su konstruktori shvatili da je i na tom području svijet postao bitno “manji”, povezaniji te da su nekadašnje razlike u toj sferi skoro prebrisane. Vođeni upravo tom spoznajom u Fordu su pristupili kreiranju konačne verzije Fieste pod sloganom “jedan automobil za čitav svijet”. Sudeći prema izgledu, modernim linijama vanjštine i unutrašnjosti ali i ergonomiji te donekle i dimenzijama (d/š/v 3950/1722/1481 mm uz međuosovinski razmak od 2489 mm) u tome će i uspjeti. Ponajprije, nova se Fiesta značajno razlikuje od prethodne generacije, možda najviše u dugoj međugeneracijskoj povijesti ovog gradskog automobila, s jasnom željom da bude i udobno obiteljsko vozilo. Želji za globalnim uspjehom podešena je i ponuda motora. Naime, dobro znani benzinac zapremine 1,25 litara snage 60 KS koji već godinama susrećemo u Fiestama je dorađen kako bi mu se smanjila potrošnja (prosjek: 5,4 l) i emisija CO2 (128 g/km) no s obzirom na ishodišnu snagu, zadovoljit će prvenstveno kupce prisiljene tražiti što je moguće povoljniju cijenu. S 82 KS to je već moderan agregat no idealna opcija je ipak 1,4 litreni benzinac pristojne dinamike (ubrzanje od 0 do 100 km/h 12,5 s) uz odlične parametre prosječne potrošnje (5,7 l) i emisije CO2 (133 g/km). Oni najambiciozniji (i najbogatiji) birat će 1,6 litreni benzinac snage čak 120 KS ili će se pak okrenuti dizelašima – 1,4 litre sa 68 KS odnosno 1,6 litara i 90 KS (ubrzanje ovog motora od 0 do 100 km/h je 11,9 s a prosječna potrošnja 4,2 litre sa 110 g/km emisije CO2).
Nova Fiesta dolazi u karoserijskim varijantama s trojim ili petorim vratima a paketi opreme su znani i s drugih fordovih automobila: “ambiente”, “trend”, “sport” i najluksuzniji “titanium”. Premda već bazni paket opreme, “ambiente” posjeduje zračne jastuke, ABS te svu drugu potrebnu opremu, očekuje se da će u Europi biti najprodavaniji drugi, “trend” paket jer je i u prethodnom modelu na tim tržištima činio čak 63 posto ukupne prodaje. Mada, i u tom se paketu opreme klima uređaj nalazi u doplatnoj sferi no razlika je u tome da najniži paket opreme ide samo uz bazni dizelski i benzinski agregat. Rekli smo već – čini nam se da benzinac sa 60 KS teško može nositi s automobilom teškim 1054 kilograma. Uz želju da vas informiramo, priču o paketima opreme smo detaljnije ispričali kako biste dobili uvid u suodnos današnjih navika i očekivanja koje imamo od autmobila i njegove cijene. Točni iznosi za Hrvatsku još uvijek nisu poznati no na zapadnim tržištima bazni model (benzinac, 1,25 60 KS, “ambiente”) zapada 12.550 eura. S obzirom da se baznom modelu ne može dodati klima, želi li se potpuniji komfor mora se uzeti snažniji benzinac kojem je cijena 13.150 eura. Dodaju li mu se klima i metalik boja, iznos raste za dodatnih 1.400 eura tako da ukupna cijena od 14.550 eura i nije baš niska. Ishodišna cijena dizelaša je 13.600 eura a najskuplji je 1.6 TDCi u paketu “titanium” 16.200 eura. Napominjemo još jednom kako su to cijene za neka od zapadnih tržišta no poučeni dosadašnjim iskustvima ne očekujemo da bi u Hrvatskoj mogle biti niže.
Nova generacija Fieste je, kako su pokazale zavojite ceste Toskane, u svim situacijama iznimno upravljiv automobil, a kako je poznato da dijeli platformu s Mazdom2, to smo i očekivali.
Lijepa, moderna, samosvojna. Koliko će biti, shodno proklamiranim željama i globalno uspješna, ovisiti će uvelike i o cjenovnoj politici. Kako za sada stvari stoje, bogatiji će ju zapad objeručke prigrliti kao “drugi” automobil dok bi oni siromašniji dijelovi Zemlje, ponajprije istočna i jugoistočna Europa te Južna Amerika, u Fiesti mogli pronaći skladni obiteljski automobil.