Nova generacija Fieste je kreirana na način da se svidi kupcima širom svijeta što bi prema prvim impresijama i mogla postići – uspije li se i u politici krojenja cijena primjerenih “šarenim” mogućnostima planeta
Analizirajući želje i ukuse kupaca automobila na svim kontinentima, Fordovi su konstruktori shvatili da je i na tom području svijet postao bitno “manji”, povezaniji te da su nekadašnje razlike u toj sferi skoro prebrisane. Vođeni upravo tom spoznajom u Fordu su pristupili kreiranju konačne verzije Fieste pod sloganom “jedan automobil za čitav svijet”. Sudeći prema izgledu, modernim linijama vanjštine i unutrašnjosti ali i ergonomiji te donekle i dimenzijama (d/š/v 3950/1722/1481 mm uz međuosovinski razmak od 2489 mm) u tome će i uspjeti. Ponajprije, nova se Fiesta značajno razlikuje od prethodne generacije, možda najviše u dugoj međugeneracijskoj povijesti ovog gradskog automobila, s jasnom željom da bude i udobno obiteljsko vozilo. Želji za globalnim uspjehom podešena je i ponuda motora. Naime, dobro znani benzinac zapremine 1,25 litara snage 60 KS koji već godinama susrećemo u Fiestama je dorađen kako bi mu se smanjila potrošnja (prosjek: 5,4 l) i emisija CO2 (128 g/km) no s obzirom na ishodišnu snagu, zadovoljit će prvenstveno kupce prisiljene tražiti što je moguće povoljniju cijenu. S 82 KS to je već moderan agregat no idealna opcija je ipak 1,4 litreni benzinac pristojne dinamike (ubrzanje od 0 do 100 km/h 12,5 s) uz odlične parametre prosječne potrošnje (5,7 l) i emisije CO2 (133 g/km). Oni najambiciozniji (i najbogatiji) birat će 1,6 litreni benzinac snage čak 120 KS ili će se pak okrenuti dizelašima – 1,4 litre sa 68 KS odnosno 1,6 litara i 90 KS (ubrzanje ovog motora od 0 do 100 km/h je 11,9 s a prosječna potrošnja 4,2 litre sa 110 g/km emisije CO2).
Nova Fiesta dolazi u karoserijskim varijantama s trojim ili petorim vratima a paketi opreme su znani i s drugih fordovih automobila: “ambiente”, “trend”, “sport” i najluksuzniji “titanium”. Premda već bazni paket opreme, “ambiente” posjeduje zračne jastuke, ABS te svu drugu potrebnu opremu, očekuje se da će u Europi biti najprodavaniji drugi, “trend” paket jer je i u prethodnom modelu na tim tržištima činio čak 63 posto ukupne prodaje. Mada, i u tom se paketu opreme klima uređaj nalazi u doplatnoj sferi no razlika je u tome da najniži paket opreme ide samo uz bazni dizelski i benzinski agregat. Rekli smo već – čini nam se da benzinac sa 60 KS teško može nositi s automobilom teškim 1054 kilograma. Uz želju da vas informiramo, priču o paketima opreme smo detaljnije ispričali kako biste dobili uvid u suodnos današnjih navika i očekivanja koje imamo od autmobila i njegove cijene. Točni iznosi za Hrvatsku još uvijek nisu poznati no na zapadnim tržištima bazni model (benzinac, 1,25 60 KS, “ambiente”) zapada 12.550 eura. S obzirom da se baznom modelu ne može dodati klima, želi li se potpuniji komfor mora se uzeti snažniji benzinac kojem je cijena 13.150 eura. Dodaju li mu se klima i metalik boja, iznos raste za dodatnih 1.400 eura tako da ukupna cijena od 14.550 eura i nije baš niska. Ishodišna cijena dizelaša je 13.600 eura a najskuplji je 1.6 TDCi u paketu “titanium” 16.200 eura. Napominjemo još jednom kako su to cijene za neka od zapadnih tržišta no poučeni dosadašnjim iskustvima ne očekujemo da bi u Hrvatskoj mogle biti niže.
Nova generacija Fieste je, kako su pokazale zavojite ceste Toskane, u svim situacijama iznimno upravljiv automobil, a kako je poznato da dijeli platformu s Mazdom2, to smo i očekivali.
Lijepa, moderna, samosvojna. Koliko će biti, shodno proklamiranim željama i globalno uspješna, ovisiti će uvelike i o cjenovnoj politici. Kako za sada stvari stoje, bogatiji će ju zapad objeručke prigrliti kao “drugi” automobil dok bi oni siromašniji dijelovi Zemlje, ponajprije istočna i jugoistočna Europa te Južna Amerika, u Fiesti mogli pronaći skladni obiteljski automobil.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Bundesliga
Andrej Kramarić postigao dva pogotka u porazu Hoffenheima kod Bochuma
Nogomet
Španjolsko prvenstvo
Real Madrid pobjedom u San Sebastianu napravio još jedan korak prema naslovu prvaka
Ostali sportovi
ATP Madrid
Borna Ćorić je doživio težak poraz od Zvereva i ispao u drugom kolu Madrida
Moda
zadarski concept store
[FOTO] Tiramol proslavio 10. rođendan. Sana Baraba: ‘Na rubu sam suza od sreće’
Ostali sportovi
Fair play vrijedan nagrade
Odbojkaši Medicinske škole Ante Kuzmanića ispravili suca na svoju štetu
Nogomet
Nogometaš iz Vrane
Ante Zurak nakon nogometne karijere ‘ušao’ u poljoprivredne vode: ‘Ovo mi je puno manje stresnije…’
KK Zadar
POVIJESNA UTAKMICA
ČUVENA POBJEDA ZADRA Pogledajte video od kojeg ćete se naježiti: ‘Posebnija je od drugih…’
Županija
EDUKACIJA I INTEGRACIJA
Radnici iz Filipina i Nepala čine 10 posto zaposlenih u Cromarisu: ‘Posao je izvrstan, jako mi se sviđa…’
Zadar
zatvaranje cesta
VAŽNA OBAVIJEST Uskoro utrka Wings For Life uz posebnu regulaciju prometa
Moda
zadarski concept store