PROJEKT STOLJEĆA Ostvaruje se bibinjski san, oživio projekt premještanja pruge iz naselja

Slika korisnika mkvanja
Željeznička obilaznica naselja Bibinje
Projekt premještanja pruge stao je još 2011. godine, ali će krenuti iduće godine, kad će HŽ infrastruktura d.o.o. raspisati natječaj. Projekt će se raditi u tri faze, a ona najvažnija, izgradnja tunela i dislokaciji pruge iznad Bibinja, koštat će 535 milijuna, kazao je Josip Bilaver, državni tajnik
Velimir BRKIĆ
Josip Bilaver, Božidar Kalmeta, Stjepan Lakušić

U uredu načelnika Općine Bibinje jučer je održana konferencija za medije o projektu željezničke obilaznice naselja Bibinje na željezničkoj pruzi M606 Knin - Zadar. Bibinjski dugogodišnji san o premještanju smrtonosne pruge, željezničke pruge koja je prolazeći uzduž cijelog naselja oduzela brojne živote i zaustavila razvoj, moglo bi se reći, postaje stvarnost. Trokilometarskim tunelom spasa premjestilo bi se prugu iznad Bibinja.
- Za Bibinje sviće novi dan, nova zora, započinje najbitniji projekt, konačno rješenje problema koji se dijelio mjesto i uništio turizam. Počinje novo doba za bibinjski turizam, rekao je Bruno Bugarija, načelnik, te je nastavio:
- Već početkom iduće godine započinje projekt niveliranja i ako bi izmještanje željezničke pruge završio za tri do pet godina za nas bi to bilo kao sutra, Bingo zgoditak, poručio je Bugarija, koji se zahvalio Božidaru Kalmeti koji je prvi započeo projekt.
Studiju isplativosti ulaganja prezentirali su prof. dr. sc. Stjepan Lakušić, dekan Građevinskog fakulteta u Zagrebu, i Josip Bilaver, državni tajnik za more i EU fondove, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
- Riječ je projektu premještanja nerentabilne i tehnološki zastarjele pruge vrijednom preko 90 milijuna eura ili oko 700 milijuna kuna, kazao je Bilaver, dodajući kako su prihvatili rezultate studije.
Analizirano je nekoliko opcija, kaže Bilaver, a ova se pokazala kao najisplativija i najlakše izvediva.
- U prvoj fazi, koja bi koštala oko 535 milijuna kuna, izgradilo bi se tri kilometara tunela, pruga bi se izmjestila iz Bibinja i novom trasom bi išla iznad Sukošana. Druga i treća faza koštale bi po 105 milijuna kuna. U drugoj fazi bi se povezala Luka Gaženica i novi gradski željeznički kolodvor. Opcija je da putnički kolodvor ostane u gradu ili da se i on izmjesti u Gaženicu kao što će biti izmješten teretni terminal. U trećoj fazi pruga povezala sa Zračnom lukom i poslovnom zonom Crno, uvjerljiv je Bilaver.
Financijska i ekološka najbolja varijanta je ona koje je izradilo ministarstvo Božidara Kalmete.
- Projekt premještanja pruge stao je još 2011. godine, ali će krenuti iduće godine, kad će HŽ infrastruktura d.o.o. raspisati natječaj, najavio je Josip Bilaver.
Kako je više puta ponovljeno, projektna dokumentacija ide već iduće godine i ako bi išlo predviđenim tempom prva faza bi završila za najviše pet godina.
- Projekt je stao 2011., a danas me veseli da se nastavlja u još širem obliku nego što je bio, s vidnim zadovoljstvo će Kalmeta, pomoćnik glavnog tajnika HDZ-a.
O projektu su govorili zadarski gradonačelnik Branko Dukić i zadarski župan Božidar Longin.
- Svi segmenti prometa zadarskog kraja su riješeni, još preostaje željeznički promet, istaknuo je Longin.
Svi nazočni su iskazali važnu ulogu JASPERS-a, inicijative Europske komisije za podršku infrastrukturnim projektima.
- Bez podrške JASPERS-a ni provedba ovog velikog prometnog projekta ne bi bilo moguće, zaključio je Josip Bilaver.

Ocjena: 
Prosječno: 1 (1 glasova)