Veliki radovi u Malom Ždrelcu

Slika korisnika admin
Autor: 
zdrelac_most
Adam VIDAS
Nekad plavo i bistro more ispod mosta sada je zbog radova smeđe

Dvadeset dana od početka radovi na proširenju kanala Mali Ždrelac lagano se zahuktavaju. Na gradilištu s pašmanske strane prolaza tri bagera i damper te petnaestak radnika splitskog Konstruktor Inženjeringa započeli su s prokopavanjem morskog dna s južne strane prolaza na zadanu dubinu mora od pet metara. Kopa se i na kopnu gdje se vrše pripreme za nasipavanje tehnološkog nasipa između Ugljana i Pašmana. Nasip mora biti napravljen do nove godine kada će se započeti s rušenjem mosta preko prolaza. Do tada će biti i učvršćena te podebljana dva krajnja nosiva stupa budući da će se dva središnja stupa rušiti.

Neophodna rekonstrukcija mosta

- Što se tiče produbljivanja morskog dna napadamo s juga prema sjeveru. Počeli smo raditi na jačanju temelja stupa na pašmanskoj strani, a isto ćemo učiniti i na suprotnoj, ugljanskoj strani. Ta dva stupa nosit će novu čeličnu konstrukciju mosta, koja se radi u tvornici "Đuro Đaković". Inače visina mosta u principu ostaje ista, ali će razliku činiti debljina nosača kojih neće biti. Riječ o nekih pola metra pa će od površine mora do mosta umjesto sadašnji 16,5 metra biti 17 metara, govori šef gradilišta Davor Domazet koji pokazuje već dotrajale stupove sadašnjeg mosta. Oštećenja nastala pod utjecajem atmosferilija vidljiva su, a na nekim mjestima toliko da se nazire i metalna konstrukcija. Sve to ne čudi jer je most sagrađen pred 30 godina te je njegova rekonstrukcija itekako neophodna i stigla baš u pravo vrijeme.

Inženjer Domazet ističe da je sadašnja faza radova tek pripremna te da će gradilište ovog dugoočekivanog i kompleksnog projekta pravim intenzitetom raditi nakon nove godine kada će doći još četiri bagera, a broj radnika povećat će se na osamdesetak. Procjenjuje se da će u idućih godinu i pol dana u Malom Ždrelcu biti iskopano oko 50.000 kubika materijala koji u rasutom stanju zauzima i 80.000 kubičnih metara prostora. Sav materijal upotrijebit će se za nasipanje zaštitnog pera lukobrana u Kukljici te za nasipanje luke Batalaža u Kalima.

- Sve ide planiranim tempom i bit će završeno u dogovorenom roku. Konstruktor Inženjering firma je koja za sobom ima mnogo sličnih projekata te ne treba sumnjati da će sve biti izvedeno kako treba, ističe Domazet.

Djelomično otvorenje prolaza

Podsjetimo da su nositelji projekta Plovput Split (proširenje i produbljenje kanala, rekonstrukcija Luke Ždrelac, rekonstrukcija i dogradnja pristana Ždrelašćica te izgradnja pristupne ceste za pristan Ždrelašćica) i Hrvatske ceste (rekonstrukcija mosta), a financijsku konstrukciju zatvara Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. Sve radove izvodi Konstruktor Inženjering iz Splita.

Kako nas je informirao nadzorni inženjer Josip Babelli riječ je o dva različita ugovora pa tako i dva troškovnika. Proširenje kanala sa sadašnjih 20 na 56 metara te produbljenje morskog dna na 5 metara stoji 17,518.964 kuna bez PDv-a, a rekonstrukcija mosta 17,172.133 kune, također bez PDV-a. R

Na sastanku koji je ministar Božidar Kalmeta u listopadu održao s akterima projekta donesena je odluka da radovi na rekonstrukciji mosta moraju biti maksimalno ubrzani kako bi most već sljedeće turističke sezone bio u funkciji. Radovi na mostu tako umjesto unutar prvotno predviđenih osam, moraju biti završeni u roku od šest mjeseci te će trajati od 1. siječnja do 30. lipnja 2009. godine. Plovni put kroz Mali Ždrelac zatvoren je 3. studenog, a 30. lipnja 2009. godine bit će djelomično otvoren te će se njime tijekom srpnja i kolovoza prometovati po posebnom režimu plovidbe.

Predviđeni rok završetka svih radova na proširenju kanala je ožujak 2010. godine.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno